امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3558 تاریخ انتشار: جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

چرا طلا در بازار ایران ارزان نمی شود؟

در چند وقت اخیر شاهد بوده ​ایم که قیمت ها نوسانات بسیار کمی داشته است.
چرا طلا در بازار ایران ارزان نمی شود؟
خبرایران: در حالی که قیمت طلای جهانی 25 دلار کاهش داشت، قیمت سکه و طلا در بازار تهران تقریبا ثابت ماند. پیش بینی می شود با فرض تغییر نکردن قیمت دلار و ادامه روند کاهشی قیمت جهانی طلا قیمت‌ها امروز در بازار سکه و طلا نزولی باشد. عباداله محمدولی، رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات معتقد است که ثبات به بازار طلا برگشته است و  این ثبات به صورت پایدار ادامه خواهد داشت.

از نظر شما علت کاهش قیمت در بازار طلای جهانی چیست؟

از دیدگاه من می تواند علت های مختلفی داشته باشد. شرکت های بزرگ مالی که در دنیا وجود دارند هفته های تقریبا صعودی از نظر مالی را داشته اند. بعضی اوقات اتفاقاتی که در دنیا می افتد مثل همه پرسی که در اوکراین شد و یا مباحث سیاسی که در دنیا در حال رخ دادن است، همگی این عوامل دست در دست هم می دهند و به صورت مقطعی بر روی قیمت طلا تاثیر گذار می گذارند. اما باید عنوان کنم که روندی که در پیش روی بازار طلا است روند رو به ثبات قیمت است که امیدواریم این ثبات به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

در چند وقت اخیر شاهد بوده​ایم که قیمت ها نوسانات بسیار کمی داشته است. قیمت ها تقریبا همان قیمت های است که چند هفته قبل نیز وجود داشته است و تغییر نکرده است. شاید نوسانات قیمتی داشتیم اما اگر به میانگین قیمت ها نگاه کنید در کل قیمت ها تثبیت شده است.

آیا ممکن است در آینده با افزایش قیمت روبه رو شویم؟

نمی​توان راجع به قیمت طلا چه کاهش جه افزایش آن اظهار نظر قطعی کرد. اما در دراز مدت قیمت طلا قطعا به ثبات خواهد رسید زیرا در شرایط فعلی تمام سیاستمدران کشور و البته سیاستمداران دنیا به دنبال این موضوع هستند که حواشی را کمتر کنند. زیرا از بین بردن این حواشی به ثبات قیمت در بازار کمک می کند و رونق دوباره​ای به اقتصاد می​دهد. اگر بخواهیم ریزبینانه نگاه کنیم تقریبا تمامی اقتصادهای دنیا در یک دهه گذشته دچار تلاطمات مخصوص به خودشان بوده اند که البته در نهایت تمام تلاش خود را کرده اند که به ثبات اقتصادی دوباره باز گردند. بسیاری از سیاستمداران دنیا به دنبال این هستند که هر چه زودتر این تنش ها از بین برود و به نوعی از بسیاری از قید و بندها فرار می کنند.کشور ما نیز مدت طولانی است که به دنبال همین ثبات است که خوشبختانه در این مدت شاهد ثبات خوبی در بازار طلا بوده ایم. بازار باید به یک امنیت برسد این امنیت کمک می کند که مردم در کنار بحث معیشت و نگهداری سرمایه شان، آرامش و آسایش نیز داشته باشند.

آینده بازار طلا را چطور می بینید؟

بازار طلا رو به توسعه است و بستر برای یک بازار رو به جلو آماده است. آن چیزی که به عنوان یک تولید کننده طلا باید بگویم این است که طلا در اینده نزدیک بسیار پیشرفت خواهد کرد و دولت نیز این فلز را به عنوان یک ضرورت در سبد کالایی مردم ببینید زیرا تنها محصولی است که مردم با خرید آن به هیچ عنوان پشیمان نخواهند شد.

 

 بهاره چراغی:

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب