امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35527 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور سردار غیب‌پرور و سردار مؤمنی انجام گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و ستاد مبارزه با مواد مخدر

خبرایران: سازمان بسیج مستضعفین و ستاد مبارزه با مواد مخدر یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.
انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و ستاد مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، این یادداشت تفاهم‌نامه با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و اسکندر مؤمنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در سازمان بسیج امضاء شد.

این یادداشت تفاهم‌نامه با هدف مبارزه با مواد مخدر و برخورد با معتادان متجاهر امضاء شده است و به موجب این یادداشت بسیج در مرحله اول با تأسیس ۱۰ اردوگاه بازپروری به درمان و سم‌زدایی معتادان می پردازد.

سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم طی سخنانی با اشاره به موضوع ایجاد اردوگاه‌های درمان و صیانت معتادان ۱۰ استان کشور که عصر امروز برگزار شد اظهارداشت: انقلاب اسلامی نباید به آفت‌هایی که در شان آن نیست، آلوده شود.

وی آسیب اجتماعی را مانند آفتی دانست که از درون جامعه را دچار پوسیدگی می کند و افزود: مقابله با مواد مخدر، آموزش و پیشگیری یکی از موضوعات مهم در مسائل اجتماعی است که در دستور کار بسیج قرار گرفته است.

سردار غیب پرور تاکید کرد: البته مواد مخدر بسیار گسترده است و امروز با پدیده مواد مخدر صنعتی روبرو هستیم که در خانه ها هم قابل تولید و بسیار خطر است؛ پس باید برای مقابله با آن تلاش کنیم.

وی گفت: من معتقدم برای مقابله با تهدیدات اعتیاد، به حرکتی جهادی نیازمند هستیم؛ همه باید پای کار بیایند تا به نتیجه درستی برسیم. اقدام ما در این حرکت، در خصوص معتادان متحجر است و در اقدام اساسی باید به سراغ فروشندگان و قاچاقچیان برویم.

سردار غیب پرور افزود: در این اقدام، پس از سم‌زدایی نیز آن‌ها را حمایت و ضمن دادن وام، شرایط اشتغال را برای آن‌ها فراهم می کنیم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهارداشت: اعتیاد، بی غیرتی دینی به وجود می آورد؛ پس باید با آن مقابله کرد، میزان آلودگی افراد جامعه ۶ درصد است و ۹۴ درصد پاک هستند اما در معرض تهدیداند.

وی تصریح کرد: امید داریم این همکاری بتواند الگویی برای سایر دستگاه ها بشود. بسیج و سپاه وارد هر عرصه ای نمی‌شود اما اگر ورود پیدا کرد، انقلابی و قاطع عمل می کند.

اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی(ره) بسیج و نیروهای مردمی را راه اندازی کرد و فرمودند باید بدانیم که چگونه دفاع کنیم؛ لذا بسیج، فرمول همه جانبه دفاع است. بسیج، نیروی کارامد در همه موضوعات است؛ این یادگار حضرت امام(ره) است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه، پایان کار نیست بلکه آغاز فعالیت و جهادی جدید است. آسیب‌های اجتماعی، یکی از مسائل مهم از دیدگاه رهبر انقلاب است.

 مومنی تاکید کرد: امروز، مواد مخدر منشا بسیاری از آسیب هاست. ۵۵ درصد طلاق ها، ۷۰ درصد زندانی ها و بسیاری از قتل ها و سرقت ها از مواد مخدر نشات می گیرد.

وی گفت: این طرح در ۱۰ استان با ۴ هزار ظرفیت آغاز خواهد شد و برای صیانت و درمان معتادین تا بهبودی، اقدامات مناسبی انجام می شود.

مومنی اظهار داشت: همه نهادها، سازمان ها و مردم باید در این زمینه کار کنند. بسیج و سپاه نیز در این عرصه که مورد تاکید رهبری است، حضور خواهند داشت و اقدامات گسترده ای انجام می دهیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: برای مقابله با مواد مخدر از داخل شهر گرفته تا مرزهای ایران باید پیشگیری و مقابله صورت بگیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب