امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35498 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعلی صالح‌آبادی درنشست خبری اعلام کرد؛

انجمن مالی اسلامی موفق به دریافت رتبه A درمیان کل انجمن‌ها شده / ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی / پژوهشگران برتر نیز در سایت انجمن معرفی شده‌اند/ توافق با بانک قرض‌الحسنه رسالت برای حمایت مالی

خبرایران: رییس انجمن مالی اسلامی ایران گفت:چهارمین همایش مالی اسلامی در روز ۱۱ آذرماه در دانشگاه الزهراء (س) با سخنرانی غلامرضا سلیمانی امیری ماکو، رییس کل بیمه مرکزی درمراسم افتتاحیه برگزار می‌شود.
انجمن مالی اسلامی موفق به دریافت رتبه A درمیان کل انجمن‌ها شده / ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی / پژوهشگران برتر نیز در سایت انجمن معرفی شده‌اند/ توافق با بانک قرض‌الحسنه رسالت برای حمایت مالی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «چهارمین همایش مالی اسلامی» صبح امروز سه شنبه 6 آذرماه 1397 با حضوردکتر«علی صالح‌آبادی» رییس انجمن مالی اسلامی ایران و مدیرعامل بانک توسعه صادرات و اصحاب رسانه در بانک توسعه صادرات برگزار و دراین نشست خبری دکتر«علی صالح‌آبادی» رییس انجمن مالی اسلامی ایران اظهار داشت: انجمن مالی اسلامی طبق آخرین ارزیابی سال ۹۶ که توسط وزارت علوم انجام شد، موفق به دریافت رتبه A میان کل انجمن‌ها و رتبه اول در بین انجمن های تازه تاسیس شد.

دکترصالح‌آبادی تصریح کرد: یکی از اقدامات انجمن، ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی است. تلاش ما بر این بوده که این پایگاهی جامع درحوزه مالی اسلامی باشد و خوشبختانه اطلاعات آن نیز مورد استفاده اساتید، محققان و دانشجویان است.

وی با اشاره به کتاب‌ها و مقالاتی که به زبان فارسی و انگلیسی در سایت عنوان داشت: نشریات متعدد نیز در این سایت وجود دارد و پژوهشگران برتر نیز در سایت انجمن معرفی شده‌اند. بخش معرفی نهادها و مؤسسات فعال در حوزه مالی اسلامی و موضوعات پیشنهادی برای پایان‌نامه و رساله‌های ارشد و دکتری در سایت انجمن مالی اسلامی موجود است.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران ابرازداشت: تاکنون ۲۳ نشست به صورت ماهانه با حضور کارشناسان برگزار شده و از سوی دیگر هرساله جایزه مالی اسلامی و همچنین جایزه کتاب برتر را اهدا می‌کنیم. سالانه در این همایش از یک رساله برتر دکتری و یک پایان‌نامه ارشد موفق در حوزه مالی اسلامی تقدیر می‌شود. همچنین مسابقه قرآنی فرابورس با همکارس انجمن مالی اسلامی برگزار و به برندگان در روز همایش جوایزی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر ازاقدامات انجمن،  انتشار دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی است. از سوی دیگر نخستین دوره DBA مالی اسلامی را از بهمن‌ماه سال قبل راه‌اندازی کرده‌ایم و افراد حاضر در این دوره‌ها باید دارای کارشناسی ارشد و سه سال سابقه کار در بازار سرمایه باشند. این دوره هم با همکاری انجمن مالی اسلامی، سازمان بورس، دانشگاه امام صادق (ع) و موسسه رِدمانی مالزی برگزار می‌شود.

دکترصالح‌آبادی تاکید کرد: براساس توافق با بانک قرض‌الحسنه رسالت، مقرر شد این بانک، کسانی که توان حضور در این دوره را ندارند، تامین مالی شوند. حمایت سازمان بورس هم اینگونه است که گواهی تحلیلگری بازار سرمایه را به آنها اعطا می‌کند.

وی درخصوص برنامه‌های آینده انجمن مالی اسلامی تصریح کرد: همچنان نشست‌های مالی اسلامی را برگزار و دوفصلنامه را منتشر می‌کنیم. همچنین به صورت مشترک کارگاه‌های مالی اسلامی را با همکاری موسسه ردمانی ادامه می‌دهیم. چاپ کتاب‌های حوزه مالی اسلامی نیز از برنامه‌های مهم ماست.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران درخصوص محورهای این همایش توضیح داد: محور اصلی این همایش توسعه نهادهای مالی اسلامی و نقش آنها در ثبات اقتصادی است و از زیرمجموعه های این محور می توان به امکان‌سنجی طراحی نهادهای مالی جدید، نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی و نقش نهادهای مالی اسلامی در فین تک‌ها و حوزه‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۴۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۷ مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته که برخی از این ۱۷ مقاله در دوفصلنامه تحقیقات مالی اسلامی به چاپ خواهد رسید و تعدادی در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ می‌شود. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، این مقالات در پایگاه isc و سیلویلکا ثبت خواهند شد.

ارسال 45 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۷ مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته که برخی از این ۱۷ مقاله در دوفصلنامه تحقیقات مالی اسلامی به چاپ  

دکترصالح‌آبادی درپایان سخنان خود گفت: چهارمین همایش مالی اسلامی در روز ۱۱ آذرماه در دانشگاه الزهراء (س) برگزار می‌شود و سخنران افتتاحیه،غلامرضا سلیمانی امیری ماکو، رییس کل بیمه مرکزی، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و آیت‌الله تسخیری، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هستند.

بنابراین گزارش، چهارمین همایش مالی اسلامی در روز یکشنبه ۱۱ آذرماه در دانشگاه الزهراء (س) برگزار می‌شود.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب