امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3546 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزارت بهداشت اعلام کرد: مرگ یکی از مبتلایان به کرونا

سه روز پس از اعلام ورود کرونا به ایران و ابتلای 2 نفر به این بیماری، وزارت بهداشت از مرگ یکی از این بیماران خبر داده است.
وزارت بهداشت اعلام کرد: مرگ یکی از مبتلایان به کرونا

به گزارش خبر ایران، دکتر مهدی گویا، رییس مرکز مبارزه با بیماری های وزارت بهداشت از مرگ یکی از بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا خبر داده است. 

به گفته او این بیمار صبح امروز در کرمان فوت کرده: این بیمار خانم 53 ساله ای بود که بیماری فشار خون داشت. او هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشته و سیستم ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با ویروس کرونا مبارزه کند و فوت کرد.

گویا همچنین در گفتگو با خبرآنلاین، ابتلای 9 نفر دیگر به این بیماری را رد کرد: تاکنون فقط دو نفر به کرونا مبتلا شده اند. مطمئن باشید مورد دیگری وجود نداشته است. یکی از این دو نفر هم متاسفانه فوت کرد. آنها با یکی از زائران عمره مفرده ارتباط داشته اند. این زائر هم به نوع خفیف کرونا مبتلا شده بود که بهبود پیدا کرد. بیمار دوم هم بهبود پیدا کرده است.

رییس مرکز مبارزه با بیماری های وزارت بهداشت همچنین ابتلای یک نفر در کرج به کرونا را رد کرد و گفت: این فرد هم بیماری دیگر داشت، بیماری او کرونا نبود. 

او درباره شرایط بهبود بیماران هم گفت: کرونا در صورتی کشنده است که فردی بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی، ریوی، سرطان، فشار خون و ... داشته باشد. طبق آمار جهانی فقط یک سوم بیماران کرونا جانشان را از دست می دهند. 

مرس یا ویروس جدید کرونا تاکنون در 18 کشور دنیا شناسایی شده است. کلونی این بیماری کشور عربستان است.

علایم ابتلا به این ویروس می تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود. در صورت عدم مراجعه به موقع و یا ابتلا به بیماری های زمینه ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون، کرونا می تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب