امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35453 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل گمرک اعلام کرد؛

رشد تجارت از اقتصاد پیشی گرفته است/ ضرورت استفاده از بلاک چین

خبرایران: رئیس کل جدید گمرک با بیان اینکه با داشتن اطلاعات بیشتر و بهتر می توان شرایط مطلوب تری را ایجاد کرد، گفت: در حال حاضر رشد تجارت در دنیا از اقتصاد پیشی گرفته است.
رشد تجارت از اقتصاد پیشی گرفته است/ ضرورت استفاده از بلاک چین

به گزارش خبرایران، مهدی میراشرفی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم معارفه اش با اشاره به موقعیت ترانزیتی و تجاری کشور با بیان این مطلب افزود: ایران در جغرافیای دنیا شرایط مناسبی دارد به گونه ای که ۳ هزار کیلومتر مرز آبی دارد؛ شرایط جغرافیایی ایران به گونه ای است که در دهه ۴۰ به ایران برای ایجاد شهر فرودگاهی و ترانزیت کالا توصیه شده بود.

میراشرفی با بیان اینکه پیچیدگی تجارت در ایران در بالاترین سطح است، تاکید کرد: ما در تشخیص موقعیت جغرافیایی خود دچار غفلت شده ایم.

رییس کل گمرک ایران افزود: بحث توسعه سرمایه انسانی در حکم بنده مورد تاکید قرار گرفته و ما باید به این سمت حرکت کنیم. همچنین سیستم پیشنهاددهی را در گمرک فعال خواهیم کرد و شایسته گزینی دنبال می شود.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: گمرک باید با بیش از ۴۰ دستگاه در بحث مقررات و قوانین هماهنگ باشد و ما در راستای تسهیل تجارت از قوانین استفاده می کنیم.

میراشرفی ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی گمرک باید اقداماتی را دنبال کنیم و از فناوری بلاک چین باید در گمرک استفاده شود. در عین حال، در راستای کاهش مقررات و قوانین گام برخواهیم داشت و موضوع اتوماسیون نیز برای جلوگیری از جعل اسناد پیگیری هایی را انجام می دهیم.

وی با اشاره به تقویت همکاری های بین المللی گمرک ایران بیان داشت: موضوع اتصال به کنوانسیون کنترل کانتینر نیز حائز اهمیت خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب