امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35383 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سرپرست استانداری تهران خبرداد؛

شهرداری ها برای تحقق نیم درصد بودجه کتابخانه ها همراهی کنند

خبرایران: حسن بیگی سرپرست استانداری تهران گفت: شهرداری ها باید کمک کنند تا با تزریق اعتبارات از محل نیم درصد بودجه شهرداری ها موضوع شکل گیری زیرساخت های مطلوب برای کتابخانه ها فراهم شود
شهرداری ها برای تحقق نیم درصد بودجه کتابخانه ها همراهی کنند

به گزارش خبرایران،شکراله حسن بیگی، سرپرست استانداری تهران عصر دیروز  ۲۸ آبان ماه در حاشیه مراسم گرامیداشت بیست و ششمین دوره بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در محل سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد گفت: در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدامات مهمی با برنامه ریزی های انجام شده از سوی مدیران و فرمانداران در ۱۶ شهرستان استان در حال برگزاری است.

 وی افزود: فرصت مطالعه  باید برای ترغیب جوانان در جهت غنای فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه کتابخوانی مورد توجه همه مسئولان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی باشد ،یکی از شاخص های توسعه پایدار موضوع ارتقاء سطح کتابخوانی در جوامع  و در مسیر توسعه پایدار است.

 حسن بیگی تاکید کرد: شهرداری ها باید کمک کنند تا با تزریق اعتبارات از محل نیم درصد بودجه شهرداری ها موضوع شکل گیری زیرساخت های مطلوب برای کتابخانه ها فراهم شود.

 وی بابیان اینکه یکی از موارد قابل توجه و مورد تاکید در حوزه کتابخوانی به روز رسانی محتوای کتب منتشره با سلیقه جامعه هدف به ویژه جوانان باید باشد تصریح کرد: از وظایف اصلی صدا و سیما فرهنگ سازی و تبلیغ موضوع پر اهمیت کتابخوانی با بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند هنری و تکنیکی در برنامه های ویژه خود است  تا از این فرصت مهم رسانه ای امکان ترویج فرهنگ ارزشمند کتابخوانی مهیا شود.

 سرپرست استانداری تهران با بیان این پیشنهاد که در  بسیاری از مراسم  می توان با اهدای کتاب در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی گام برداشت ابراز امیدواری کرد تا روحیه هر ایرانی با کتابخوانی عجین شود.

 حسن بیگی در پایان با اشاره به آثار فضای مجازی در جامعه در ابعاد مثبت و منفی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی باید فرصتی برای افزایش سطح علاقمندی جوانان و نوجوانان به این مهم باشد تا فضای مجازی جایگزین کتاب نشود.

 گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران،نیک نام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران،متولیان معاون دانش و پژوهش فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های کشور و فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتد و در پایان مراسم جمعی از اهالی کتاب و کتابخوانان فعال مورد تقدیر مسئولان حاضر قرار گرفتند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب