امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35351 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پنجمین پویش کتاب‌گردی آغاز شد

خبرایران: پنجمین دوره مراسم پویش کتاب‌گردی با شعار «من هم می‌آیم» از اولین ساعات صبح پنجشنبه یکم آذر آغاز شد.
پنجمین پویش کتاب‌گردی آغاز شد

به گزارش خبرایران پنجمین دوره کتابگردی از اولین ساعات صبح پنجشنبه یکم آذرماه، همزمان با آخرین روز از بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و چهره‌های فرهنگی، هنری و، رسانه‌ای آغاز شد.

این آئین با حضور مسئولان در مؤسسه انتشارات کامران احمدی آغاز شد و کتابفروشی این مؤسسه در خیابان پاسداران افتتاح شد.

مسجدجامعی در این بازدید گفت: علاوه بر تولید متون دانشگاهی، باید کتاب‌هایی منتشر شود که به دانش عمومی مخاطبان اضافه شود. از این رو باید شهروندان و مخاطبان کتاب این توانایی را داشته باشد تا با این دانش عمومی، درد‌های خود و جامعه را رفع کنند.

وی افزود: سیاستگزاری‌ها در حوزه علم و فرهنگ باید به گونه‌ای باشد که دانش پزشکی را در سطح جامعه عمومی کند. با افزایش دانش پزشکی، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت؛ از این رو علاوه بر کتاب‌های پزشکی، به این عرصه نیز توجه شود.

کامران احمدی، مدیر مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی در این زمینه بیان کرد: در شهر تهران ۵۲ درصد از مردم مبتلا به دیابت هستند و فقط یک چهارم این افراد به پزشک مراجعه می‌کنند و بقیه از بیماری خود اطلاعی ندارند؛ از این رو ما تلاش کردیم برای افزایش سطح آگاهی مردم، کتابچه‌هایی در حوزه پزشکی تولید کنیم که این موضوع می‌تواند با حمایت شهرداری توسعه یابد.

خانه کتاب نشر پیدایش، دومین مقصد کتابگردی است، محسن طائب، مدیر این انتشارات با اشاره به تأسیس «خانه کتاب پیدایش» گفت: در این کتابفروشی بیش از ۱۲ هزار عنوان کتاب با موضوعات گوناگون وجود دارد.

مسجدجامعی درباره این کتابفروشی افزود: این کتابفروشی فعالیت خود را در یک محل مسکونی آغاز کرده و این موضوع نیز براساس مصوبه شورای شهر دوره سوم انجام شده است که در آن زمان کار بسیار سختی بود؛ چرا که با این کار از عوارض تجاری معاف می‌شد.

در ادامه بازدید از کتابفروشی کمال الملک در خیابان سهرودی انجام شد و وی در این بازدید گفت: خطر تعطیلی کتابفروشی‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند، وجود دارد به همین دلیل باید حمایت‌های ویژه‌ای از کتابفروشی‌های محله‌ها انجام شود.

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران و وزیر سابق وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ایران در ادامه مسیر کتابگردی، به این پویش پیوست. بازدید دیگر مربوط به کتابفروشی‌ ایرانیان بود که صالحی امیری در این باره گفت: این کتابفروشی، از قدیمی‌ها است و باید توجه ویژه‌ای نسبت به احیا و زیباسازی آن صورت گیرد.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در این زمینه قول مساعد داد و گفت: این حمایت از این کتابفروشی انجام می‌شود، همچنین اطلسی از کتابفر.وشی‌های این منطقه تهیه خواهد شد تا بتوان به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب