امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3533 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ناصر خدرنژاد خبرداد؛

شرایط اعزام‌های عمره در ماه رمضان تشریح شد/ زائرانی که توان روزه‌داری ندارند عازم نشوند

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ضمن تشریح شرایط اعزام‌های عمره در ماه مبارک رمضان از زائرانی که توان روزه گرفتن ندارند خواست که در این ایام از تشرف به سرزمین وحی خودداری کنند.
شرایط اعزام‌های عمره در ماه رمضان تشریح شد/ زائرانی که توان روزه‌داری ندارند عازم نشوند

به گزارش خبر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت زمان اعزام‌های عمره ماه رمضان را از ۲۰ تا ۲۴ ماه شعبان اعلام و به تشریح شرایط و محدودیت‌های خاصی که برای معتمران در گروه‌های اعزامی ماه ضیافت الهی وجود دارد پرداخت.

وی گفت: در اعزام‌هایی که از ۲۰ شعبان انجام می‌شود، مدت عمره ۱۵ روزه خواهد بود که زائران پنج روز در مدینه منوره و ۱۰ روز کامل در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت تا بتوانند روزه ماه مبارک رمضان را ادا کنند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: زائرانی که در پنج روز پایانی ماه شعبان اعزام می‌شوند عمره آنها ۲۱ روزه خواهد بود یعنی ۱۰ روز کامل در مدینه و ۱۰ روز کامل در مکه اقامت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار زائر در ایام ماه مبارک رمضان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: تهیه غذا در این ایام به دشواری و تنها در دو وعده سحر و افطار انجام می‌گیرد، لذا از زائرانی که توان روزه گرفتن ندارند می‌خواهیم در این ایام از تشرف به سرزمین وحی خودداری کنند.

براساس این گزارش، عدم سهولت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و در نتیجه دشواری رفت و آمد به حرم و نیز تهیه و توزیع غذای گرم در طول روز برای کودکان، بیماران و افراد کهنسالی که نمی‌توانند روزه بگیرند، از جمله محدودیت‌های موجود در ماه رمضان خواهد بود.

شلوغی حرم و خیابان‌های اطراف مسجدالحرام به دلیل برگزاری نماز تراوی تا ساعت ۱۲:۳۰ نیمه شب، دشواری رفت و آمد و یا اجبار به پیاده روی برای رسیدن به حرم و با استفاده از تاکسی‌هایی که گاه کرایه‌های گران دریافت می‌کنند، از دیگر شرایط عمره در ماه رمضان اعلام شده است.

بنابراین گزارش، زائران متقاضی اعزام به عمره در ماه مبارک رمضان بایستی با توجه و آگاهی نسبت به موارد ذکر شده برای تعیین زمان اعزام و انتخاب کاروان خود اقدام کنند.

با توجه به محدودیت‌های اعلام شده پیشنهاد می‌شود، صرفاً افرادی که امکان سفر در شرایط و محدودیت‌های موجود در مکه و مدینه را دارند، نسبت به اعزام و حضور در سرزمین وحی همزمان با ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب