امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3532 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ضرورت ایجاد توازن در قیمت‌ بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی

کریمی‌قدوسی گفت: برای ایجاد رونق بازار تولیدات داخلی باید نسبت درست و منطقی میان قیمت آثار داخلی و خارجی در بازار گیم ایجاد شود.
ضرورت ایجاد توازن در قیمت‌ بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی

به گزارش خبر ایران به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی‌قدوسی، قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: اولویت‌بندی صدور مجوز بازی‌های خارجی و رتبه‌بندی ناشران بازی رایانه‌ای به منظور حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی در دستور کار این بنیاد  قرار گرفته است.

وی افزود: کلیات برنامه یاد شده با در نظر گرفتن ویژگی‌های  مختلف از جمله حمایت از بازی‌های ایرانی در شورای سیاست‌گذاری این بنیاد تصویب شده و بررسی جزئیات آن را کارشناسان بنیاد بازی‌های رایانه‌ای عهده‌دارهستند.
این مقام مسئول در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به برنامه‌های کلان این بنیاد اشاره کرد و گفت: تدوین ارائه بسته حمایتی در قالب برنامه‌ای پنج ساله با در نظر گرفتن نیازهای مختلف عرضه گیم در حوزه‌های مختلف همچون آموزش، پژوهش، تولید، توزیع، ارزشیابی و نظارت، تبلیغات و ... ، در دستور کار مدیریت جدید بنیاد قرار دارد.
کریمی‌قدوسی به ضرورت  انسجام‌بخشی و متعادل‌سازی در حوزه  تولید وعرضه گیم ایرانی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد رونق بازار تولیدات داخلی باید نسبت درست و منطقی میان قیمت آثار داخلی و خارجی در بازار گیم ایجاد شود.
قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رتبه‌بندی ناشران بازی را برای اولویت‌گذاری در صدور مجوز بازی خارجی و انسجام در عرضه و اعمال روند منطقی قیمت میان آثار داخلی و خارجی  ضروری خواند.         
به گفته وی، کمک به استانداردسازی تولید و شکل‌گیری صنعت گیم به همراه تجاری‌سازی گیم ایرانی ازطریق ایجاد چرخه منسجم توزیع، بازاریابی و تبلیغات در محور برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد.
کریمی قدوسی، حرکت به سمت استانداردسازی تولیدات متنوع، کیفی و جذاب و در مقابل وجود اصناف تخصصی، پویا و فعال در حوزه‌های مختلف گیم را برای ایجاد صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور اساسی دانست و افزود: با داشتن تولید استاندارد می‌توان برای این حوزه چرخه اقتصادی تعریف و تجاری‌سازی گیم ایرانی را محقق ساخت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب