امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35123 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو کانون صرافان ایرانیان اعلام کرد؛

قیمت ارز به دلیل تعطیلات چند روزه اخیر با افزایش اندک مواجه بوده است/ خوشبختانه تاکنون تحریم ها بی اثر بوده/ بانک مرکزی با مدیریت بازار و کنترل عرضه و تقاضا از هدر رفت منابع جلوگیری کرد

خبرایران: کامران سلطانی زاده، عضو کانون صرافان ایرانیان گفت: خوشبختانه تاکنون تحریم ها بی اثر بوده که تنها دلیل آن تجربیات قبلی ایران در این زمینه است همچنین دولت و بانک مرکزی نیز با اقدامات خوبی از جمله کنترل اعلام قیمت های لحظه ای در بازار و فضای مجازی، توانست بازار را کنترل کند.
قیمت ارز به دلیل تعطیلات چند روزه اخیر با افزایش اندک مواجه بوده است/ خوشبختانه تاکنون تحریم ها بی اثر بوده/ بانک مرکزی با مدیریت بازار و کنترل عرضه و تقاضا از هدر رفت منابع جلوگیری کرد

کامران سلطانی زاده، عضو کانون صرافان ایرانیان در گفتگویی اظهارداشت: در چند روز اخیر قیمت ارز با افزایش قیمتی اندک مواجه بود که دلیل آن تعطیلات چند روزه اخیر بود.

سلطانی زاده تصریح کرد: اما بانک مرکزی توانست با برخی اقدامات بازار را کنترل و سر و سامان دهد و با تقویت سامانه نیما توانست ارز مورد نیاز تجار را تخصیص دهد.

وی عنوان داشت: خوشبختانه تاکنون تحریم ها بی اثر بوده که تنها دلیل آن تجربیات قبلی ایران در این زمینه است همچنین دولت و بانک مرکزی نیز با اقدامات خوبی از جمله کنترل اعلام قیمت های لحظه ای در بازار و فضای مجازی، توانست بازار را کنترل کند.

 عضو کانون صرافان ایرانیان  ابرازداشت: بانک مرکزی توانست با مدیریت بازار و کنترل عرضه و تقاضا از هدر رفت منابع جلوگیری کند و از سویی با تعامل درست با بخش خصوصی از رخداد اتفاق های هیجانی جلوگیری کرد.

وی درباره جو روانی حاکم بر بازارهم تاکید کرد: به دلیل اینکه بروز هرگونه اتفاق و حادثه ای در کشور در بازار نیز تاثیرگذار خواهد بود، امکان پیش بینی بازار وجود نخواهد داشت و همچنین دولت نیز به دنبال یافتن کانال های مالی جدید است.

سلطانی زاده در پایان گفت: هنگامی که از سویی دیگر تقاضا در کشور مدیریت و محدود شود، به تعادل در بازار خواهیم رسید و مصرف واقعی در بازار مشخص خواهد شد. با این روند از دلال بازی و سفته بازی جلوگیری خواهد شد و از تقاضای کاذب در بازار نیز جلوگیری می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب