امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3509 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو انجمن قطعه سازان خودرو؛

صنعت قالب سازی کشور به سند راهبردی نیاز دارد

عضو انجمن قطعه سازان خودرو، قالب سازی را اساس فعالیتهای تولیدی بویژه صنعت خودرو دانست و گفت: برای صنعت قالبسازی کشور باید راهبرد و استراتژی مدونی تدوین شود.
صنعت قالب سازی کشور به سند راهبردی نیاز دارد
به گزارش خبر ایران، محمدرضا نجفی منش روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی قالب و ابزار افزود: باید همه تلاش کنند تا صنعت قالبسازی در کشور تقویت شود تا آینده مطمئن تری برای صنعت خودروی کشور رقم بخورد.

وی با بیان اینکه کیفیت نهایی محصولات ارتباط مستقیمی با کیفیت طراحی و ساخت قالب ها دارد، اظهار داشت: صنعت قالبسازی کشور هم اکنون با مشکلات مواجه است که از آن جمله می توان به نرخ بالای بهره بانکی، نامناسب بودن فضای کسب و کار، کمبود نقدینگی، بهره وری پایین، دشواری دسترسی به فناوری های پیشرفته روز دنیا، پایین بودن نرخ سود صنعت، واردات محصولات مشابه خارجی و دولتی بودن اقتصاد کشور اشاره کرد.

عضو انجمن قطعه سازان همچنین به مشکلات خاص این صنعت اشاره کرد و گفت: این صنعت هم اکنون از کمبود سرمایه گذاری بخش خصوصی رنج می برد، ضمن اینکه با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

نجفی منش با بیان اینکه هماهنگی مورد انتظار بین تولید و قالب سازی وجود ندارد، افزود: مشوق های سرمایه گذاری به طور قطع اثرهای مثبتی برای صنعت قالب سازی دارد که باید آنها را افزایش داد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی قالب و ابزار روز جاری با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان صنعت خودرو، قطعه سازان و فعالان حوزه قالبسازی در محل ساپکو آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، 130 شرکت ایرانی و 18 شرکت خارجی از شش کشور ترکیه، آلمان، چین، کره جنوبی، اسپانیا و پرتغال حضور دارند که توانمندی های خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.

بر اساس اعلام متولیان این نمایشگاه، فضایی برای مذاکره و انعقاد قرارداد بین شرکت های داخلی و خارجی فراهم شده است.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب