امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 350 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛

فعالیت مجدد ستاد ترویج اخلاق پزشکی/ تدوین پروتکل جامع کاهش خطاهای پزشکی

خبرایران : علی‌رضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به تشکیل و بازفعالی مجدد مرکز پیگیری قصور پزشکی در این مجموعه، عنوان کرد: پروتکل جامع سیستماتیک همه جانبه برای کاهش خطاهای پزشکی با نگاه پیشگیرانه تدوین شده است.
  فعالیت مجدد ستاد ترویج اخلاق پزشکی/ تدوین پروتکل جامع کاهش خطاهای پزشکی

به گزارش خبرایران، علی‌رضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی امروز، 24 آذرماه در نشست خبری تشریح گزارش‌های 100 روزه این مجموعه با اشاره به تشکیل و بازفعالی مجدد مرکز پیگیری قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی، عنوان کرد: از دیگر اقدامات مجموعه در طی مدت زمان یاد شده تدوین پروتکل جامع سیستماتیک همه جانبه برای کاهش خطاهای پزشکی با نگاه پیشگیرانه بوده است.

 

فعالیت مجدد ستاد ترویج اخلاق پزشکی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به فعالیت مجدد ستاد ترویج اخلاق پزشکی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، اظهار کرد: از سوی دیگر شورای اخلاق و میراث فرهنگی سازمان مجددا فعال خواهد شد تا به تدوین سیاست‌های کلان اخلاقی، تاریخی و فرهنگی حرفه پزشکی بپردازد.

 

کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌های پزشکی

 

زالی با تاکید بر اینکه تیم‌های انتظامی مجموعه در حال تلاش برای کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌های پزشکی هستند، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا پس از این طبقه بندی پروندهای پزشکی براساس اهمیت موضوع باشد و از سوی مقابل نرم افزاری نیز در دادسراهای کشور به موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها آماده شده است.

 

سیاست‌های کلان مصوب مجمع سازمان با نگاهی استراتژیک در حال بازنگری است

 

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان مصوب مجمع سازمان با نگاهی استراتژیک در حال بازنگری است و در اولین فرصت این برنامه راهبردی در مجمع مطرح خواهد شد، اضافه کرد: اولین تفاهم نامه رسمی بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نیز در هفت بند در خصوص مباحث مربوط به حوزه فناوری اطلاعات به امضا رسیده تا دسترسی بیشتری از اطلاعات برای فعالان این حوزه فراهم شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین با تاکید بر اینکه در طی مدت زمان یاد شده کارگروه مشترکی میان سازمان غذا و دارو و مجموعه نظام پزشکی تشکیل و 9 وظیفه مشترک در این بخش تدوین شده است، بیان کرد: در زمینه تعرفه‌های سال 93 نیز تاکنون 14 جلسه در حوزه کارشناسی قیمت تمام شده خدمات برگزار شده است تا متدولوژی قیمت تمام شده خدمات استخراج شود.

 

برنامه راهبردی برای 4 سال آینده سازمان نظام پزشکی تدوین خواهد شد

 

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی برای چهار سال آینده سازمان تدوین خواهد شد، اضافه کرد: در طراحی این برنامه از نگاه مدیران ارشد کشور استفاده کرده‌ایم و دو دیدار نیز با مقام معظم رهبری داشته‌ایم، همچنین جلسه‌ای با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور تبادل سیاست‌های کلان انجام شده و تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام پزشکی و مجمع منعقد شده است.

 

بررسی صلاحیت حرفه‌ای گروه پزشکان به سازمان واگذار شده است

 

زالی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت حرفه‌ای گروه پزشکان به جز پرستاران و روانشناسان به سازمان نظام پزشکی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند تدوین آیین‌نامه ملی و پروتکل مخصوص به خود است که برای همین مقوله 10 مطالعه تطبیقی در کشورهای پیشرفته انجام شده است تا بتوانیم به یک پروتکل مشخص در این زمینه دست پیدا کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در حال بازنگری ضرایب مناطق مختلف کشور است، عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های مجموعه بحث اعتباربخشی و استاندارسازی فعالیت‌های بیمارستان‌هاست که طی همکاری مشترکی با سازمان اعتبار بخشی کانادا (ACI) تاکنون دو بیمارستان مجوز مربوطه را دریافت کرده‌اند و پنج بیمارستان دیگر نیز در نوبت دریافت مجوزهای یاد شده هستند.

 

راه‌اندازی واحد ارتباطات بین‌المللی توریسم سلامت در سازمان نظام پزشکی

 

زالی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های کشور باید از اعتبار بخشی بین‌المللی به منظور جذب گردشگر سلامت برخودار باشند، اظهار کرد: واحد ارتباطات بین‌المللی توریسم سلامت در سازمان راه‌اندازی شده و پس از برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی واحد مربوط به این مقوله نیز در سازمان برپا شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: برای دفاع از حقوق صنفی پزشکان و کاهش اجحافات مالیاتی آنان بر مبنای عدالت مقرر شده تا قبل از سال 93 پروتکلی مشترکی با وزارت بهداشت در این زمینه داشته باشیم و پس از این اگر در مواردی به پرونده‌ها اعتراضی باشد نماینده سازمان با حضور در جلسه سازمان مالیات از افراد دفاع خواهد کرد که بدین منظور طی هفته‌های آینده پنج نفر نماینده تام الاختیار از طرف نظام پزشکی به سازمان مالیات معرفی می‌شوند ولی به هر حال بنا به تأیید مسئولان مالیاتی کشور جامعه پزشکی بالاترین میزان پرداخت مالیاتی را در سال 91 داشته است.

 

تدوین دستور‌العمل مجمع درمانگران داوطلب(مدد)

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مجمع درمانگران داوطلب(مدد) مجددا احیا شده و در حال تدوین دستورالعمل اجرایی آن هستیم، تصریح کرد:  پس از دیدار اخیر با مقام معظم رهبری مقرر شد تا سند بالادستی توسعه آموزشی، پژوهشی فرهنگی و اخلاقی سازمان نیز تدوین شود.

زالی همچنین تشکیل شورای آموزشی نظام پزشکی، تشکیل دفتر دستیاری و فعالیت مجدد دفترکاریابی ابن سینا را بخش دیگری از برنامه‌های سازمان در 100 روز گذشته دانست و گفت: سابق بر این زمان انتخاب روز دندانپزشکی مورد نظر تمامی اعضای این حوزه نبود به همین دلیل با برگزاری جلسات مربوط با این مقوله مقرر شد تا از طریق پیامک رفراندومی برای تعیین روز دندانپزشک انجام شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب