امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3494 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ارسال بیش از 17 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره / سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) موضوع ویژه بخش عترت جشنواره / هویت ایرانی و اسلامی شعار اصلی ششمین دوره

محمدحسین آیتی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شعار ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی هویت ایرانی و اسلامی و محور اصلی بخش ویژه عترت جشنواره، سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) است.
ارسال بیش از 17 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره / سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) موضوع ویژه بخش عترت جشنواره / هویت ایرانی و اسلامی شعار اصلی ششمین دوره

به گزارش خبرایران، محمدحسین آیتی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور روند برگزاری جشنواره را دارای دو مرحله دانست و گفت: بخش نخست جشنواره، مرحله دانشگاهی است که دانشجویان آثارشان را به دانشگاه‌های خود ارائه می‌دهند و پس از داوری مباحث یاد شده، آثار برتر برای مرحله کشوری به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی ارسال خواهد شد که برگزیدگان نهایی نیز از بین آن‌ها انتخاب خواهد شد.

آیتی موضوعاتی از قبیل ادب، پژوهش، فناوری اطلاعات، کتابخوانی، نشریات دانشجویی و هنر را از بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره دانست و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، برای ششمین دوره از این جشنواره، 68 رشته زمینه نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره شاهد اضافه شدن رشته زمینه‌هایی از قبیل مشاعره، قصه‌خوانی، نقد کتاب و طراحی پوستر و نماهنگ هستیم، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون بیش از پنج هزار شرکت‌کننده دانشجوی پزشکی بیش از 17 هزار اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه جشنواره به سمت تخصصی‌تر شدن پیش رفته است، گفت: براین اساس، مباحثی از قبیل مرز و بوم و خودباوری، دانش و تولید علم، زبان و خط فارسی، ارزش‌ها و باروها، آداب و رسوم و سنت‌ها و نیز خانواده به عنوان محورهای جشنواره در نظر گرفته شده است.

آیتی موضوع ویژه پزشکی جشنواره را مصرف دارو دانست و گفت: بدین منظور برای این بخش نیز سه موضوع باورهای فرهنگی و الگوی مصرف دارو، فرهنگ القایی مصرف دارو و عوارض اجتماعی مصرف غیرمنطقی دارو در نظر گرفته شده است.

وی سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) را موضوع ویژه بخش عترت جشنواره برشمرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره یادشده نیز تا دهم خردادماه تمدید شده است.

آیتی با بیان این‌که همزمان با مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، نمایشگاهی از آثار برتر دانشجویان برپا خواهد شد، ادامه داد: نشست فصلی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، برپایی نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز کانون‌های فرهنگی و هنری این دانشگاه‌ها نیز بخش دیگری از مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره خواهد بود. البته به وزیر بهداشت نیز پیشنهاد داده شده تا همزمان با برگزاری مرحله نهایی این جشنواره، نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز برگزار شود تا روسای دانشگاه‌ها نیز هرچه بیشتر با فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان آشنا شوند.

براساس گزارش ایکنا، پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست خبری به تشریح تاریخچه‌ای از برگزاری این رویداد فرهنگی پرداخت و گفت: نخستین دوره این جشنواره در سال 87 به میزبانی شهر اصفهان در تمامی مقاطع و رشته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

پیوندی با تاکید بر اینکه این جشنواره اول تا سوم شهریورماه به میزبانی این مجموعه آموزش عالی برپا می‌شود، گفت: به هر حال این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانشجویان این حوزه بتوانند توانایی‌های خود را در مباحث فرهنگی و هنری به خوبی نشان بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ششمین دوره از این جشنواره را دارای دو ویژگی خاص دانست و افزود: به هر حال شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سال 93 فتح بابی است برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره و از سوی دیگر این جشنواره برای اولین بار است که در فضای دولت تدبیر و امید برگزار خواهد شد.

وی شعار این دوره از جشنواره را هویت ایرانی و اسلامی با نشاط و امیدواری معرفی کرد و گفت: بخش ویژه عترت این دوره از جشنواره سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) و بخش ویژه پزشکی این دوره از جشنواره نیز با موضوع مصرف دارو هدف‌گذاری شده است.

پیوندی با تاکید بر اینکه تاکنون هزار و 163 اثر فرهنگی و هنری از سوی 933 دانشجو به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: با برگزاری چنین برنامه‌های در تلاش برای جهت‌دهی به کانون‌های دانشجویی، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر جامعه، تبادل افکار و عقاید بین دانشجویان پزشکی و غیرپزشکی و شناسایی نخبگان و هنرمندان دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب