امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34839 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت خبر داد؛

بیش از 91 تُن انواع مواد غذایی فاسد در 6 ماهه نخست سال 97 معدوم سازی شد

خبرایران: رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: بیش از 91 تن انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در پی تماس های مردمی با سامانه بهداشت ١٩٠ در 6 ماهه اول سال 1397 معدوم شد.
بیش از 91 تُن انواع مواد غذایی فاسد در 6 ماهه نخست سال 97 معدوم سازی شد

به گزارش خبرایران، محراب آقازاده، رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: همزمان با فعالیت های بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شکایت های مردمی در اولویت کار بازرسان قرار گرفته که در این میان، مردم نیز همگام با بازرسان کشوری نسبت به این اماکن و مراکز، حساس شده و با دقت بیشتری فعالیت های روزمره خود را مدیریت می‌کنند.

 وی افزود: سامانه بهداشت 190 نیز هم راستا با این برنامه و با فعالیت های شبانه روزی خود، نسبت به اخذ اخبار و شکایات مردمی اهتمام ورزیده و ضمن پاسخگویی، مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان، نسبت به ثبت 50485 خبر و شکایت اقدام کرده است و تاکنون به بیش از 99 درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.
 
رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، ادامه داد: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مشهد (12 درصد)، شهید بهشتی ( 12 درصد)، ایران (10 درصد)، شیراز (10 درصد) و اصفهان (7 درصد) بوده و به ترتیب از شهر های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج، قم، تبریز، یزد، کرمان و قزوین بیشترین تماس و شکایت در سامانه ثبت شده است.
 
وی بیان کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با 15 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا  9 درصد و نانوایی ها نیز با 9 درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.
 
آقازاده گفت: بیشترین نوع خبر که مردم به سامانه اعلام کرده اند مربوط به عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بوده است.
 
وی افزود: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به رفع نقص 17 درصد از اماکن و مراکز، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت رفع نواقص غیر بحرانی 16 درصد و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به میزان 12 درصد بوده است.
 
رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، گغت: سه درصد اخبار، شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی 91358 کیلوگرم انواع کالاهای آسیب رسان (شامل مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف) به مصرف کننده شد. جنسیت تماس گیرندگان نیز  73 درصد آقایان و 27 درصد خانم ها بوده است.
 
گفتنی است، سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های مردمی در زمینه موضوعات مختلف بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از جمله تخلفات مورد مشاهده در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره گیری تلفن 190 با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب