امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34681 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

راهیابی ۱۰ طرح برتر به مرحله نهایی چهارمین جشنواره «دریا، مسیر پیشرفت»

خبرایران: با برگزاری مرحله اول مسابقه‌ ایده‌پردازی چهارمین جشنواره «دریا، مسیر پیشرفت» ۱۰ طرح برای ورود به مرحله دوم برگزیده شد.
راهیابی ۱۰ طرح برتر به مرحله نهایی چهارمین جشنواره «دریا، مسیر پیشرفت»

به گزارش خبرایران، در مرحله اول داوری مسابقه ایده‌پردازی چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" ۱۰۰ ایده توسط ایده‌پردازان در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی ارائه شد.

ایده‌پردازان در این مرحله در مدت ۲ دقیقه فرصت داشتند تا در حضور داوران و سرمایه‌گذاران از ایده و طرح خود دفاع کنند و در نهایت ۲۰ ایده که شامل ۱۰ ایده در بخش دانش‌آموزی و ۱۰ ایده در بخش دانشجویی است، به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند. 

مرحله نهایی این مسابقه فردا پنج‌شنبه ۳ آبان ماه برگزار می‌شود و در آن برگزیدگان مرحله اول در مدت ۷ دقیقه فرصت دارند تا ایده‌های خود را برای سرمایه‌گذاران ارائه دهند و در نهایت ۳ ایده برتر بخش ایده‌بازار دریایی انتخاب خواهند شد.

در این جشنواره همچنین مرحله نهایی چالش فناوری ساخت مواد جدید جاذب آلودگی‌های نفتی در دومین روز چهارمین جشنواره دریا مسیر پیشرفت برگزار شد. در این کارگاه بر لزوم استفاده از فناوری زیست‌ سازگار، پرهیز از ایجاد آلودگی و پسماند، کاهش هزینه‌ها، سوخت، انرژی و بهره‌وری بهینه، صرفه‌جویی در زمان و همچنین به کارگیری فناوری‌های روز برای پیشگیری از آلودگی‌های نفتی مورد بررسی قرار گرفت.

تصفیه آب، جداسازی آب‌های آلوده از نفت و گاز، استفاده از روش‌های فیزیکی، شیمیایی، زیستی و غشایی برای تصفیه آب، انواع مکانیزم‌های جداسازی آب و روغن از دیگر موضوعات مورد بررسی در این کارگاه بود. علاوه بر آن پدیده ابرآب‌گریزی و همچنین استفاده از فیلترهایی با قدرت جدایش انتخابی نیز به عنوان یکی از ملزومات امروز صنعت دریایی قلمداد شد. 

در این کارگاه هر یک از شرکت‌کنندگان دستاوردهای خود را در حضور داوران و سرمایه‌گذاران ارائه دادند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب