امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3468 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازتاب ممنوعیت تماشای مختلط فوتبال در سینماهای ایران

ممنوعیت تماشای مختلط بازی های جام جهانی در سینماهای ایران در رسانه های خارجی بازتاب قابل توجه ای داشته است.
بازتاب ممنوعیت تماشای مختلط فوتبال در سینماهای ایران

 

 

به گزارش خبرایران، روز گذشته احمد رضا رادان، رییس پلیس تهران در جمله ای کوتاه که در سایت های خبری بازتاب داده شد تماشای بازی های جام جهانی در سینماها آن هم به صورت مختلط را ممنوع اعلام کرد:« پخش بازی های جام جهانی فوتبال در سالن های سینما به صورت مختلط ممنوع است. بازی ها در سالن های مجزا برای مردان و زنان می تواند به نمایش گذاشته شود».

امروز، «لوموند» در گزارشی با اشاره به همین گفته ها اشاره ای به سال 2012 و بازی های یورو کرده است که آن زمان هم پخش این بازی ها در سینما ممنوع شد. لو موند نوشت:« مثل بازی های یورو 2012 پخش بازی های جام جهانی در سینماهای ایران به صورت مختلط ممنوع شد».

در ادامه این گزارش آمده است سالن های سینما در ایران مختط است ولی زن ها اجازه ورود به ورزشگاه برای دیدن مسابقه فوتبال را ندارند. البته واکنش محمد قاسم اشرفی، رییس سندیکای مدیران سینما به این موضوع هم در این گزارش گنجانده شده است. او گفته بود اگر پلیس اجازه ندهد زنان به سینما بیایند و این بازی ها را ببینند، پخش این بازی ها را کلا متوقف خواهیم کرد.

«لو موند» در انتهای این گزاش اشاره ای به فضای اجتماعی ایران کرده و نوشته است:« در ایران غالبا مکان های تفریحی برای زنان و مردان به صورت مجزا در نظر گرفته می شود و در اتوبوس های عمومی سطح شهر هم زنان در انتهای اتوبوس می نشینند. با این حال در سینماهای این کشور فیلم ها به صورت مخالط نشان داده می شود و این بار برای نمایش فوتبال چنین ممنوعیتی در نظر گرفته شده است. مسئولان ایرانی معتقدند مردها در حین بازی فوتبال هیجان زده می شوند و ممکن است حرف و یا شوخی های ناخوشایندی انجام دهند. از این روز ممنوعیت حضور زن ها در سینما به صورت رسمی اعلام شده است».

البته به غیر از لوموند، وبسایت «آس» دومین سایت ورزشی و پربازدید اسپانیا هم این خبر را کار کرده است و واکنش ها را بازتاب داده است. به گزارش فرارو، احمد رضا رادان روز گذشته همچنین درباره واکنش سندیکای مدیران سینما به تعطیلی این پروژه اظهار نظر کرد:« « حرف ما این بود که اگر سینماها کم‌رونق هستند باید این مساله را در تولید و وضعیت فیلم‌ها جستجو کرد و آیا پخش فوتبال می‌تواند به وضعیت کم‌رونق سینماها کمک کند؟ با این وجود حتما فردا نیز باید سمینار و همایش در سینماها برگزار شود تا افراد پول بگیرند و چندی پیش ما اعلام کردیم که تنها آقایان می‌توانند فوتبالی را که از تلویزیون هم پخش می‌شود از سینما ببینند اما تعدادی از سینماداران تماس گرفتند که اگر دختر نباشد فایده‌ای ندارد! حال جای سوال است که در وجود دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود؟ »

البته رضا سعیدی پور هم در واکنش به صحبت های رادان پخش مختلط بازی های فوتبال در سینما را امری فرهنگی دانست و گفت:« «چهار سال پیش اداره اماکن به ما گفت که مجوز نمایش فوتبال را در شرایطی به شما می‌دهیم که از ورود خانم‌ها جلوگیری شود ؛ ما معتقدیم که چون سینما مکانی عمومی با ظرفیت محدود است و با ورزشگاه تفاوت دارد، باید خانواده‌ها را تشویق کنیم که با هم برای تماشای فوتبال به سینما بیایند. وگر نه همان چیزی که در استادیوم‌ها اتفاق می‌افتد مثل شکستن صندلی‌ها و بیان فحش‌های رکیک و ناسزاها با حضور مجردها در سینماها هم باب می‌شود. حضور خانم‌ها میان آقایان برای دیدن فوتبال الزامی است چون به ما کمک می‌کند که سالن را راحت‌ تر اداره کنیم »

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب