امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3467 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جنجال در خانه بر سر روبوسی لیلا حاتمی در کن؛

واشنگتن پست: این اتفاق مطمئنا حضور حاتمی در سینما و جامعه‌ ایران را تهدید نمی‌کند

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی درباره حواشی حضور لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن می نویسد: برخی از مقامات و رسانه ها در ایران بر سر روبوسی «ژیل ژاکوب» رئیس فستیوال فیلم کن با «لیلا حاتمی» ستاره بزرگ سینمای ایران و عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کن سرو صدا به راه انداختند.
واشنگتن پست: این اتفاق مطمئنا حضور حاتمی در سینما و جامعه‌ ایران را تهدید نمی‌کند
 

به گزارش خبر ایران ، این روزنامه در ادامه آورده است: حسین نوش آبادی، معاون وزیر فرهنگ ایران روز سه شنبه در سخنانی در این باره گفت که اقدام لیلا حاتمی در جشنواره کن مغایر با عقاید مذهبی بود.
یک وب سایت وابسته به محافظه کاران در ایران نیز در این باره نوشت که اقدام لیلا حاتمی در دراز کردن دستش به سمت ژاکوب برای دست دادن با وی رفتاری غیرمتعارف و نامناسب بود.
رعایت حجاب برای زنان در ایران از جمله پوشاندن موهای سر و جلوگیری از ارتباط فیزیکی با مردان اجباری است.
به دلیل آنکه حاتمی شناخته شده ترین بازیگر زن ایران در جهان و بازیگر تنها فیلم ایرانی برنده اسکار به شمار می رود و به نظر می رسد که تمایل دارد در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران به کار خود ادامه دهد به نظر می رسد متاسفانه در بازگشت به تهران با انشعابات بزرگی مواجه شود.
برای برخی از مقامات تهران اما تعامل با گلشیفه فراهانی، دیگر بازیگر مشهور ایرانی که به صورت نیمه برهنه در یک مجله فرانسوی و بخش هایی از یک فیلم کوتاه در سال 2012 ظاهر شد، آسان تر بود. فراهانی در همان زمان کشور را ترک کرد و فرصت هایی را برای بازیگری در هالیود و اروپا پیدا کرد.حضور حاتمی در سینمای ایران و به طور کلی در جامعه ایران مطمئنا با این حادثه تهدید نمی شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب