امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3389 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درخواست «سعودی ایرلاین» برای افزایش 50 دلار هزینه خدمات حج 93 رد شد

ناصر خدرنژاد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از درخواست شرکت هواپیمایی سعودی مبنی بر افزایش 50 دلاری عملیات اعزام زائران ایرانی در حج 93 خبر داد.
درخواست «سعودی ایرلاین» برای افزایش 50 دلار هزینه خدمات حج 93 رد شد
به گزارش خبرایران ناصر خدرنژاد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت  با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سفر اخیری که به عربستان داشتیم، سعودی ایرلاین درخواست افزایش 50 دلاری هزینه حمل و نقل هوایی زائران ایرانی در حج امسال را مطرح کرد که مورد موافقت ما قرار نگرفت.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت ادامه داد: پس از مذاکرات فراوان با شرکت هواپیمایی سعودی، طرف مقابل متقاعد شد که حج امسال هزینه اعزام زائران ایرانی افزایش نداشته باشد و بر این اساس هزینه حمل و نقل هوایی زائران ایرانی در حج سال 93 مانند حج سال گذشته خواهد بود.

خدرن‍ژاد همچنین از صدور شماره صندلی برای زائران ایرانی توسط شرکت هواپیمایی سعودی در حج امسال خبر داد و گفت: سال های گذشته به دلیل صادر نشدن شماره صندلی برای زائران ایرانی، بعضا شاهد مشکلاتی بودیم که با مذاکرات صورت گرفته قرار شد در حج امسال برای هر زائر یک کد خانوادگی صادر شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص پرداخت دیه به زائرانی که در حادثه باز نشدن چرخ های هواپیمایی سعودی در فرودگاه مدینه در عمره امسال دچار مصدومیت شده اند، گفت: در این زمینه نیز گروه حقوقی سازمان حج و زیارت مشغول مذاکره با شرکت هواپیمایی سعودی است و در ارتباط با تعداد زائران مصدوم در این حادثه با شرکت هواپیمایی سعودی اختلاف نظر وجود دارد.

به گفته خدرنژاد دیه زائران مصدوم در حادثه یاد شده بر اساس مقررات سازمان بین المللی هوانوردی کشوری ( ایکائو) پرداخت خواهد شد.

15 دی ماه سال 1392 یک فروند هواپیمای شرکت سعودی از نوع بویینگ ۷۶۷ با 300 مسافر از مشهد عازم عربستان بود که به دلیل مشکل فنی هنگام فرود در فرودگاه مدینه منوره دچار حادثه شد که 30 مسافر دچار صدمه شدند.

برخی منابع این رقم را 29 و برخی دیگر 15 نفر اعلام کردند.

11 نفر از این افراد به بیمارستان منتقل شدند و بقیه در درمانگاه فرودگاه مداوا شدند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب