امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3369 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در فروردين‌ ماه سال‌جاري؛

بالغ بر 863 هزار تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شد

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه هاي مرزی گفت: در فروردين ماه سال 93، بيش از 863 هزار تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شد كه از اين ميزان 820 هزار تن انواع كالاهاي نفتي و غيرنفتي معادل 95 درصد از طريق جاده و 42 هزار تن معادل 5 درصد از طريق راه‌آهن ترانزيت شد.
بالغ بر 863 هزار تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شد

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، محمد جواد عطرچيان مديركل دفتر ترانزيت و پايانه هاي مرزي با اعلام اين خبر، افزود: از مجموع كالاهاي ترانزيت شده، 402 هزار تن را مواد نفتي و 460 هزار تن را مواد غيرنفتي تشكيل داده‌اند كه عمده‌ترين بخش مواد غيرنفتي كالاهايي نظير مواد سوختي، لوازم خانگي، انواع پنبه، كالاهاي ساختماني، وسايل نقليه باري و مسافري است.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه هاي مرزي افزود: در مدت زمان مذكور، از ميان مرزهاي كشور پرويزخان با 263 هزار تن معادل 31 درصد فعال‌ترين مرز در زمينه ترانزيت ورود كالا به شمار مي‌رود. پس از آن مرزهاي بندرعباس، بازرگان و سرخس در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در زمينه ترانزيت خروج كالا از كشور، بندر امام با 330 هزار تن معادل 38 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهاي بندرعباس، بازرگان، لطف‌آباد و سرخس در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

عطرچيان بيشترين حجم تردد كاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: از 37 هزار دستگاه تعداد سفر كاميون‌هاي حمل كننده كالاهاي ترانزيتي، 19 هزار دستگاه معادل 51 درصد توسط كاميون ايراني و مابقي توسط ساير مليت‌ها از كشور حمل شده است.

وي خاطرنشان كرد: اتخاذ تصميمات مؤثر و راهبردي به موازات تجهيز امكانات و زيرساخت‌ها، فراهم آوردن تسهيلات گسترده در بخش‌هاي مختلف حمل و نقل، اقدام سازمان‌هاي مرتبط در حركتي هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهيل در امر ترانزيت توانسته است در بهره‌برداري از موقعيت جغرافيايي و منحصر به فرد ترانزيت نقش قابل‌توجهي ايفا كند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند قطب ترانزيت منطقه باشد لذا شناسايي ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و برقراري روابط‌ ديپلماسي بين كشورهاي همسايه و منطقه آسيا در دستور كار قرار گرفته است تا با رشد و توسعه قابليت‌هاي موجود و با مديريت صحيح روند ترانزيت روز به روز رشد داشته و رونق بيابد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب