امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 334 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین پارسایی؛

حسین عابد هرگز از تئاتر و هنرهای نمایشی خواسته ای نداشت

خبر ایران: حسین پارسایی كارشناس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و كارگردان تئاتر حسین عابد را فردی كه هرگز از تئاتر و هنرهای نمایشی خواسته ای نداشته است، معرفی كرد وگفت: عابد هرگز برای خود هیچ قدمی برنداشت تا نسل من در سه دهه گذشته از او بیاموزند .
حسین عابد هرگز از تئاتر و هنرهای نمایشی خواسته ای نداشت

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری مراسم پایانی نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی استعدادهای تازه و مراسم گرامیداشت حسین عابد پیشكسوت عرصه تئاتر یكشنبه 24 آذر با حضور محسن مومنی شریف، رحمت امینی، حسن دولت آبادی و حسین عابد ، حسین پارسایی و جمعی از اهالی تئاتر و رسانه برگزار شد.

بنابراین گزارش ،حسین پارسایی كارشناس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و كارگردان تئاتر درباره حسین عابد از پیشكسوتان هنر نمایش كشور در مراسم اختتامیه مسابقه استعدادهای تازه گفت: عابد فردی است كه هرگز از تئاتر و هنرهای نمایشی خواسته ای نداشته و در این راه هرگز برای خود قدمی برنداشت.

حسین پارسایی در ابتدای سخنان خود به زمان ورود خود به حوزه هنری اشاره كرد و گفت: اولین حضور من به حوزه هنری و آشنایی با دوستان خود در مركز هنرهای نمایشی با مراسم ارتحال امام خمینی (ره) مواجه شده بود. در آن زمان زیر زمین نمور و كم آفتاب اما پر تلاطمی بود كه در آن مواجه اولیه من با حسین عابد و حوزه هنری شكل گرفت.

پارسایی ادامه داد: همكاری من بعدها با حوزه هنری در بخش های مختلف جشنواره های حوزه هنری در كنار سایر همكاران حسین عابد كه اكنون متعجبم چرا در این مراسم حضور ندارند، شكل گرفت.

وی با اشاره به ویژگی های حسین عابد گفت: یكی از بزرگترین و بارزترین خصلت های اخلاقی عابد كه قابل ستایش است پایبندی به اصول مبانی انقلاب ست كه اكنون بعد از گذشت سه دهه در فیلم با صراحت لهجه درباره آن سخن می گوید و این در حالی است كه ما آدمها گاهی رنگ به رنگ می شویم و پرهیز می كنیم از اینكه باورهای گشته مان را بیان كنیم.

پارسایی، عابد را فردی كه هرگز از تئاتر و هنرهای نمایشی خواسته ای نداشته است، معرفی كرد و افزود: عابد هرگز برای خود هیچ قدمی برنداشت تا نسل من در سه دهه گذشته از او بیاموزند و من همچنان سالهای پرفروغ زندگی هنری خود را همان زیر زمین نمور می دانم كه هراز گاهی در آنجا بازبینی و تمرین می كنم و گاهی از سر دلتنگی به اتاق آقای عابد در آنجا می روم.

این هنرمند تئاتر كشورمان تصریح كرد: آن سالها سالهای پر بركتی بودند. تئاتر در آن زمان خوب كار میشد و خوب هم دیده میشد.

پارسایی اضافه كرد: ما از حسین عابد صبر، بردباری، اخلاق و مسئولیتی كه بر عهده هنرمند و هنر نمایش است را آموختیم. من نماینده نسلی در سه دهه گذشته هستم كه لازم می دانم در مقابل عابد تعظیم كنم و این قدرشناسی از استادی است كه هیچ وقت برای خود از تئاتر هیچ چیز طلب نكرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب