امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 333 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مراسم گرامیداشت حسین عابد برگزار شد؛

مومنی: هنرجویان تئاتر زندگی بزرگانی همچون عابد را الگو قرار دهند

خبر ایران : محسن مومنی شریف با اشاره به این كه حسین عابد را به معلمی، متانت و تفكر می شناسیم، اظهار كرد: هنرجویان تئاتر باید زندگی بزرگانی همچون عابد را الگو قرار دهند چرا كه مسیر هنر لغزنده است.
مومنی: هنرجویان تئاتر زندگی بزرگانی همچون عابد را الگو قرار دهند

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری مراسم پایانی نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی استعدادهای تازه و مراسم گرامیداشت حسین عابد پیشكسوت عرصه تئاتر یكشنبه 24 آذر با حضور محسن مومنی شریف، رحمت امینی، حسن دولت آبادی و حسین عابد ، حسین پارسایی و جمعی از اهالی تئاتر و رسانه برگزار شد.

مومنی شریف رییس حوزه هنری در مراسم بزرگداشت حسین عابد پیشكسوت عرصه كارگردانی، بازیگری و آموزش تئاتر كه همزمان با اختتامیه نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی استعدادهای تازه برگزار شد با اشاره به آیه ای از قرآن كریم، گفت: رفتار آقای عابد پشتیبان آثار و قلم ایشان بوده است. آقای عابد را به معلمی، تفكر و متانت می شناسیم و به ایشان و خانواده شان به خاطر صفات خوبی كه دارند تبریك می گوییم.

وی ادامه داد: علاقه مندی های حسین عابد دستگیری از جوان هایی بوده است كه گمنام بوده اند و امروز برخی از آن ها را می شناسیم كه در عالم هنر افتخار آفرین هستند در حالی كه خود آقای عابد همیشه به دور از هیاهو و جنجال ها در مسیر لغزنده هنر، به زندگی شریف خود و به پرورش نیروهای هنری همت گماشته است.

مومنی با تاكید بر این كه به حضور افرادی همچون دكتر عابد در حوزه هنری افتخار می كنیم، عنوان كرد: یكی از ویژگی های حوزه هنری همین است كه شخصیت هایی همچون حسین عابد در آن زیاد پیدا می شود. هنرجویان تئاتر باید زندگی بزرگانی همچون عابد را الگو قرار دهند چرا كه مسیر هنر لغزنده است و اگر هنرمند توام با فضایل اخلاقی نباشد ورود به آن خطرناك خواهد بود.

 

 از حسین عابد، پیشكسوت نمایش تجلیل شد

 

در مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین مسابقه استعدادهای تازه كه صبح روز یكشنبه 24 آذرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، از حسین عابد یكی از پیشكسوتان هنر نمایش و فعالان در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تجلیل به عمل آمد.

  حسین عابد كه به رغم وجود بیماری به روی سن آمده بود، به سه دهه فعالیت خود در عرصه هنر اشاره كرد و گفت: شرایطی به دلیل وقوع انقلاب به خواست و اراده توده مردم و رهبری امام خمینی (ره) برای محافل فرهنگی و هنری و هم رسانه هایی كه ارتباط صمیمی با مخاطبان داشتند، فراهم شد كه ویژگی های خاص و استثنایی داشت.

وی ادامه داد: توده مردم در زمان انقلاب حركت های سازنده ای داشتند كه محصول تفاهم ها و در كنار هم قرار گرفتن تاسیس حوزه هنری با حداقل امكانات بود. من در بدو ورود خود به حوزه هنری تنها چند تكه موكت، یك دستگاه ویدیو و سالن تمرینی كه دیگر كاركنان حوزه هنری از آن استفاده می كردند را در اختیار داشتم و این امكانات در قیاس با وزارت ارشاد، بسیار ناچیز بود.

عابد درباره حوزه هنری خاطر نشان كرد: اكنون به یمن فعالیت های اثر بخش شاهد وجود سازمان قابل افتخاری هستیم كه برای ایجاد آن در شرایط عادی نیازمند گذشت چند سال هستیم. در حال حاضر در هر نقطه ای از ایران و خارج از آن كه از حوزه هنری سخن گفته می شود، همه بر اهمیت آن اذعان دارند و این در حالی است كه ما به دلیل حضور خود در داخل این تشكیلات از اهمیت آن غافل شده ایم.

این پیشكسوت نمایش با تشكر از برگزاركنندگان مسابقه استعدادهای تازه و مراسم بزرگداشتی كه برای وی ترتیب داده شد، گفت: از تمامی هنرمندان مسئول و مسئولان هنرمندی كه سال ها خود را در راستای اهداف آموزشی و نیازهای جامعه وقف كرده اند، تشكر می كنم.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: مصادیق و تعاریفی كه دوستان در این مراسم درخصوص من گفتند، موجب افتخارم است و من از دادن این همه امتیاز به خودم شرمنده شدم.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب