امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3308 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اعلام سیاستهای حمایتی از سمن ها پس از تایید رئیس جمهور/ تاکید بر مشاغل خانگی در بسته اجرایی اشتغال

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر از نهایی شدن سیاستهای حمایتی سازمانهای مردم نهاد داد و گفت: سیاستهای حمایتی در ابعاد مالی، اجتماعی از سوی معاونت زنان نهایی شده و پس از مطالعه و تایید نهایی رئیس جمهور اعلام می شود.
اعلام سیاستهای حمایتی از سمن ها پس از تایید رئیس جمهور/ تاکید بر مشاغل خانگی در بسته اجرایی اشتغال

به گزارش خبرایران، شهیندخت مولاوردی اظهار داشت: یکی از رویکردهای ویژه دولت یازدهم توجه به سازمان های مردم نهاد است. معاونت زنان نیز در سیاست و برنامه‌ریزی‌های خود این موضوع را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده تا شاهد فعالیت دوباره سمن‌های حوزه زنان به منظور تاثیرگذاری بیشتر در جامعه باشیم.

وی افزود: سیاست‌های حمایتی و اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرح های پیشنهادی نهایی شده است که پس از تایید رئیس جمهور این سیاست ها اعلام می‌شود.در سفرهای استانی نیز از فعالان حوزه زن خواسته‌ایم تا مشارکت حداکثری در سازمان‌های مردم نهاد را در حوزه زنان داشته و اقدامات مناسب را برای احیای سازمان‌های مردم نهاد زنان انجام دهند.

مولاوردی با بیان اینکه بسیاری از مدیران سازمان‌های مردم نهاد انگیزه های خود را برای فعالیت از دست داده اند، درباره حمایت‌های مالی از این سازمان‌ها گفت: این سازمان ها باید طرح ها و پروژه های خود را به ما پیشنهاد دهند و در صورتیکه برنامه ها همسو با سیاست های تعریف شده باشد حمایت لازم انجام می شود، ضمن آنکه در اسفند ماه نزدیک به 700 میلیون تومان اعتبار برای حمایت از سازمان‌های غیردولتی اختصاص داده شد که این حمایتها به صورت شفاف در صورت نیاز اعلام می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در موضوع اعلام سیاستهای حمایتی همچنین تعریف ما نهایی و پس از تایید رئیس جمهور اعلام می شود.

مولاوردی درباره اقدامات معاونت برای تدوین بسته اجرایی اشتغال در حوزه زنان نیز گفت: یکی از محورهایی که در قانون 230 برنامه پنجم توسعه به عنوان وظایف ما قلمداد شده است ساماندهی وضعیت اقتصادی معیشتی با اولویت مشاغل خانگی است. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انجام فعالیت ویژه توسط دستگاهها به ما داده نشده است، اما ما از دولت خواسته ایم که همزمان با تدوین بسته های اجرایی اشتغال تاکید ویژه ای بر توسعه مشاغل خانگی و صنایع خورد برای زنان داشته باشند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب