امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3262 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس پلیس اینترپل کشور اعلام کرد؛

اینترپل کانادا در مورد خاوری قول پیگیری داد

رییس پلیس اینترپل کشور گفت: ماموران ما پیگیر وضعیت خاوری هستند و در این خصوص با رییس اینترپل کانادا در اوتاوا نیز مذاکراتی داشته ایم و آنان قول پیگیری به ما داده اند.
اینترپل کانادا در مورد خاوری قول پیگیری داد
به گزارش خبر ایران، سرهنگ «مسعود رضوانی» روز پنجشنبه در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران افزود: مدارک استرداد ˈمحمودرضا خاوریˈ مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی ایران و پیگیری ها برای دستگیری وی آماده است و در حال حاضر مشغول پیگیری این موضوع هستیم.

وی در مورد محل استقرار خاوری اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات ما خاوری در کشور کانادا به سر می برد.

رضوانی همچنین در مورد جزییات دستگیری یکی از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: حکم قضایی این متهم صادر شده و ما در پلیس بین الملل مسئولیت پیگیری آن را بر عهده گرفتیم.

رضوانی ادامه داد: از همان ابتدا با استفاده از ابزارهایی که داشتیم برای این فرد حکم تحت تعقیب و پس از آن اعلان قرمز صادر شد.

رئیس پلیس اینترپل کشور با یادآوری این که حکم اعلان قرمز مشابه همان حکم دستگیری است، افزود: دبیرخانه پلیس بین الملل احکام صادره را چک کرده و در صورت مطابقت با اساسنامه، دستور پیگیری و دستگیری را صادر خواهد کرد که در خصوص این فرد این مراحل طی شده است.

رضوانی گفت: این فرد پیش از سفر به کانادا در امارات شناسایی و توسط پلیس این کشور در سال قبل دستگیر شد .در دو مرحله نیروهای ما به این کشور اعزام شدند و پیام فرمانده ناجا (سردار احمدی مقدم) را به رییس پلیس امارات منتقل کردند.

به گفته رضوانی سفارت ایران در امارات و کنسولگری کشورمان در شهر دوبی همکاری خوبی در این زمینه انجام دادند.

وی گفت: پس از دستگیری بار اول این متهم با قرار وثیقه آزاد شده بود که با پیگیری های ما مجددا دستگیر و روز چهارشنبه هفته گذشته به کشور وارد شد.

رضوانی درباره اسم و شهرت این فرد نیز گفت: اسم وی را مقامات قضایی باید اعلام کنند؛ چرا که مسئولیت این کار بر عهده دادستان کل کشور است.

رئیس پلیس اینترپل کشور در مورد ارتباط این فرد با خاوری و چرایی سفرش به امارات اظهار داشت: این فرد قصد داشته خود را به کانادا برساند که ما در یک مرحله از این موضوع مطلع و مانع از سفرش شدیم.

رضوانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرد تازه دستگیرشده دارای سمت در دستگاه های دولتی یا غیره بوده است، گفت: درباره این موضوع اجازه دهید مسئولان قضایی اظهار نظر کنند و ما چیزی در این موضوع بیان نمی کنیم.

ششمین جشنواره جوان سرباز امروز - پنج شنبه- با حضور فرماندهان ناجا، سربازان و خانواده های شهدا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

در این مراسم از کارکنان وظیفه نمونه نیروی انتظامی و 12 نفر از خانواده های شهدای حادثه تروریستی سراوان به همراه 30 نفر از سربازان نمونه نیروی انتظامی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب