امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32384 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین نعمتی درنشست خبری اعلام کرد؛

شرکت ملی پست ایران نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته، ۱۱ درصد رشد درآمد داشته/52 میلیون نشانی پستی داریم/ با 7 هزار فروشگاه و 30 هزار شرکت همکاری مستقیم داریم/ شرکت ملی پست در تمام ایران نقاط ایران دارای دسترسی و امکان دریافت بسته است

خبرایران: مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درآستانه روز جهانی پست گفت:سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل شبکه پستی از طریق موبایل ، اینترنت و بویژه فضای مجازی توفیقات خوبی را برای ما به همراه داشته است و بصورت مشخص ظرف دو یا سه روز سیر محصولات به اقصی نقاط کشور انجام می شود
شرکت ملی پست ایران نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته، ۱۱ درصد رشد درآمد داشته/52 میلیون نشانی پستی داریم/ با 7 هزار فروشگاه و 30 هزار شرکت همکاری مستقیم داریم/ شرکت ملی پست در تمام ایران نقاط ایران دارای دسترسی و امکان دریافت بسته است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری به مناسبت 17 مهر« روز جهانی پست» صبح امروزیکشنبه 15 مهرماه 1397 با حضور «حسین نعمتی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و اصحاب رسانه در شرکت ملی پست ایران برگزار و دراین نشست خبری «حسین نعمتی» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهارداشت: براساس رسالت خدمات رسانی آحاد مردم بر سیاست های کلان ، مبنای برنامه های شرکت ملی پست بر آن بوده که افزایش حجم مبادلات پستی در منطقه پیشرفت کند و در حال حاضرهرسال 1800 تن مبادله پستی داشتیم و همچنین در پروژه جی نف که همان استفاده از آدرس استاندارد است در مباحث اجتماعی و فرهنگی توسعه خوبی داریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به افزایش درآمد ۱۱ درصدی 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته تصریح کرد: عوامل مختلفی در این افزایش نقش داشته است، مانند افزایش ترافیک برخی سرویس‌ها اما درمجموع ترافیک نسبت به قبل سربه‌سر بوده ولی این افزایش درآمد با شفاف‌سازی در این حوزه به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: رشد سرویس سفارشی ۲۴ درصد، پست ویژه ۳۵ درصد و پست عادی نیز در شش ماهه نخست امسال به نسبت شش ماهه نخست سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

نعمتی عنوان داشت: در حال حاضر 52 میلیون نشانی پستی داریم که در طرح های عملیاتی در 6 ناحیه کشور به مردم خدمات رسانی ویژه داریم و در 76 شهر کشور هدفگذاری کرده ایم که کدپستی با نقاط شهری تطبیق پیدا کند.

وی ابرازداشت: همیشه مبحث بروزرسانی در دستورکارما قرار داشته تا مراجعه کنندگان بدون اذیت شدن بتوانند بصورت اینترنتی کدپستی خود را دریافت کنند که با مراجعه به سایت ما می توانند از سرویس های قابل توجه استفاده لازم را ببرند زیرا هدف ما ارائه خدمات مطلوب، ارزان و با دسترسی بالا است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران افزود: سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل شبکه پستی از طریق موبایل ، اینترنت و بویژه فضای مجازی توفیقات خوبی را برای ما به همراه داشته است و بصورت مشخص ظرف دو یا سه روز سیر محصولات به اقصی نقاط کشور انجام می شود همچنین ما با 7 هزار فروشگاه و 30 هزار شرکت بصورت مستقیم همکاری داریم.

وی ادامه داد : در شش ماهه اول سال شرایط ما مطلوب است و از لحاظ ارسال و مرسولات پستی با رشد ترافیکی همراه شده ایم همچنین در سرویس امانات هم رشد کرده ایم و حتی در بحث غرامات هم سریعاً پاسخگوی مشتریان هستیم.

نعمتی یادآورشد: مبادلات ما در حال انجام شدن است و با وجود اینکه مشکلات مالی پابرجاست اما با حمایت های اتحادیه جهانی پست کارمان را انجام می دهیم، البته در بحث تجارت الکترونکی هم سامانه ای راه اندازی کرده ایم و در حوزه بین الملل با استفاده از تجربیات یک شرکت ترکیه ای دنبال این هستیم تا با هماهنگی های لازم ، دوره های موردنظر در حوزه آموزش بین الملل را هم تجربه کنیم.

وی درخصوص سود بده یا زیان ده بودن شرکت ملی پست ایران تاکید کرد: پست در تمام نقاط دنیا با قدرت به کارش ادامه می دهد و در کشور ما با جهت گیری هایی که داشته ایم و حمایت هایی که شده است جایگاهمان را از دست نمی دهیم اما اگر در بحث مالی و زیر ساخت های فناوری به یک خدمت نوین دست پیدا کنیم ما این شرایط را در حال حاضر داریم و عملکرد ما در مجموع مثبت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یک شبکه ملی هستیم و درشهرها پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم و خدمات نوینی را به هموطنانمان ارائه داده ایم و می توانیم به طور مثال در تعامل با فروشگاه های اینترنتی حتی درآمدزایی هم داشته باشیم و در سال جدید حدود یازده درصد درآمدزا بوده ایم.

وی درباره ارسال مرسولات فرهنگی و مطبوعاتی خاطر نشان کرد: این سرویس به‌دلیل مشکلاتی در گذشته، تعطیل شده بود اما با شفاف‌سازی و تعاملی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، دوباره راه‌اندازی شده و مرسولات فرهنگی با تخفیف ۱۲ تا ۳۰ درصدی ارسال می‌شود.

نعمتی از ارسال محصولات موسیقی و فیلم به عنوان اقدام دیگر در این حوزه یاد کرد و افزود: با سرویس «پست نوا» محصولات اصلی، موسیقی و فیلم را در کمترین زمان از انتشار آن‌ها به دست علاقمندان می‌رسانیم که در این حوزه تا ۷۰ هزار نسخه نیز توزیع شده که در تلاشیم تا آمار توزیع این محصولات را افزایش دهیم.

وی ارسال صنایع دستی و سوغات را از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه سرویس‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌های نقاط مختلف کشور در حوزه صنایع دستی و سوغات، شرکت ملی پست، سازوکاری برای ارسال این محصولات در نظر گرفته است و هم‌اکنون نیز توزیع زعفران به وسیله این سرویس انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از برنامه پست برای ارسال صنایع دستی و سوغات در خارج از کشور خبر داد و افزود: با شرکت پست ترکیه و شرکت‌های خصوصی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم این سرویس را در خارج از کشور نیز فعال کنیم و البته مشکلاتی در حوزه گمرک برای ارسال این مرسولات داریم که در حال پیگیری موضوع برای حل این مشکلات هستیم.

وی به همکاری با برخی استارت‌آپ‌ها در حوزه پست نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه با استارتاپ‌هایی در شیراز و کرمانشاه برای پیک شهری همکاری داریم و برای کلان شهری مانند تهران نیز در برنامه داریم که بتوانیم با استارت‌آپ‌هایی که ظرفیت کاملی در این حوزه دارند، همکاری کنیم.

نعمتی درخصوص برنامه پست برای حذف وزن‌کشی برای دریافت هزینه پستی نیز گفت: عوامل وزن و مسافت در تمام دنیا برای بسته‌های بستی اعمال می‌شود اما در بسته‌های کوچک با فراهم کردن جعبه‌های یک، دو، سه و پنج کیلویی هزینه را برمبنای میزان مسافت بسته محاسبه می‌کنند و شرکت پست نیز در آینده نزدیک ارسال مرسولات پستی را به همین شیوه طراحی و اجرا می‌کند.

وی درپایان سخنان خود گفت: شرکت ملی پست در تمام ایران نقاط ایران دارای دسترسی و امکان دریافت بسته است و برای این منظور ۱۵ هزار نفر به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند و۱۲ هزارو ۸۰۰ نفر نیروی انسانی به‌صورت مستقیم، 3000 نفر نیروی شرکتی و 6000 نفر به‌صورت قراردادی در شرکت ملی پست در حال ارائه خدمت به هم وطنان هستند و تلاش می کنند رضایت مردم را جلب کنند.

  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب