امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32300 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با اعلام برگزیدگان ای‌بی‌یو پرایز ۲۰۱۸

برترین برنامه‌های آسیایی معرفی شدند/جایزه بهترین نمایش رادیویی درام به ایران رسید

خبرایران: پنجاه و پنجمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید. در بخش نهایی، ایران توانست تنها یکی از جوایز را به خود اختصاص دهد.
برترین برنامه‌های آسیایی معرفی شدند/جایزه بهترین نمایش رادیویی درام به ایران رسید

به گزارش خبرایران به نقل از اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، در مراسم اختتامیه پنجاه و پنجمین اجلاس ای بی یو که در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار شد، نمایش رادیویی «مسخ» (متافورسیس) از صداوسیمای مرکز گیلان، جایزه بهترین نمایش رادیویی درام را به خود اختصاص داد.

«مسخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی آذری در صدا و سیمای مرکز گیلان تولید شده و به تاثیر روانگردان ها بر فرد معتاد با زبان نمایش می پردازد. این نمایش، قصه سرگشتگی انسان های معاصر میان واقعیت و خیال است  اما این بار به بهانه اعتیاد. 

هنرمندان رادیو گیلان شامل غلامحسین سیری، صدف پیشه احسان، بهرام نوری، طاهره اسماعیلی، مهدی مددکار  و ابراهیم عاطفی در این نمایش نقش‌آفرینی کرده‌اند و معصومه همتی کار صدابرداری «مسخ» را بر عهده داشته است.

در سایر بخش‌های مهم جایزه ای بی یو ۲۰۱۸ که سالانه در هفت بخش تلویزیونی و هفت بخش رادیویی برگزار می‌شود، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، چین و بوتان دیگر جوایز بخش آثار رادیویی شامل مستند، درام مستند، گزارش اخبار و جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دادند. 

در بخش آثار تلویزیونی نیز جایزه بهترین اثر درام به سریال «زندگی چشمگیر دختر هوکوسائی» از شبکه NHK ژاپن رسید و در بخش برنامه‌های ورزشی نیز ژاپنی‌ها برگزیده شدند.

آثار تلویزیونی کره جنوبی نیز در این رقابت جوایز بهترین مستند، گزارش اخبار را به خود اختصاص دادند و جایزه بهترین برنامه سرگرم‌کننده به تلویزیون هنگ‌کنگ رسید و در انتها هیات داوران نیز جایزه ویژه خود را به تلویزیون سریلانکا اعطاء کردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب