امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32268 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نشست تخصصی گردشگری در حصار ناصری به مناسبت روز تهران برگزار می شود؛

رونمایی از نقشه گردشگری مینیاتوری و پلاک های تاریخی طهران قدیم و بازدید از موزه ها

خبرایران: شهردار منطقه 11 تهران گفت: به مناسبت فرا رسیدن ١٤ مهر و «روز تهران» با مشارکت شهرداری منطقه 12 نشست تخصصی گردشگری فرهنگی – تاریخی در حصار ناصری شهر تهران و آيين رونمايي از نقشه مينياتوري گردشگری منطقه ١١ به همراه رونمايي از نام هاي تاريخي گذرهاي منطقه ١٢ در خانه تاریخی امير بهادر برگزار خواهد شد.
رونمایی از نقشه گردشگری مینیاتوری و پلاک های تاریخی طهران قدیم و بازدید از موزه ها

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان با بیان این که در این برنامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، متخصصین ، مدیران شهری و هنرمندان نیز حضور دارند ؛ افزود: هسته مرکزی شهر تهران که حصار ناصری و طهران قدیم را در خود جای داده است؛ ظرفیت بسیاری برای توسعه گردشگری به لجاظ وجود ابنیه فاخر ، آثار ارزشمند هنری و تاریخی ، محله های قدیمی ، گذرها و... دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

آبادیان حفظ میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت را از اولویت های مدیریت شهری نام برد و توجه به توسعه گردشگری در بخش تاریخی پایتخت را علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این صنعت در شناسایی فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی به گردشگران خارجی حائز اهمیت دانست.

شهردار منطقه 11 ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت 14 مهر که به نام "روز تهران " نامگذاری شده است ؛ برنامه هایی به اجرا در خواهد آمد که برگزاری نشست تخصصی گردشگری فرهنگی – تاریخی در حصار ناصری ، بازدید از نمایشگاه " اطفائیه تهران " و ابزار آلات قدیمی آتش نشانی در نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران ، بازدید شهروندان از موزه های قرآن ، مقدم و ثبت احوال تهران به صورت رایگان از جمله آن هاست.

بر اساس این گزارش در نشست تخصصی گردشگری فرهنگی – تاریخی که روز شنبه 14  مهر ساعت 15 در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد ؛ از نقشه مینیاتوری گردشگری منطقه 11 و نیز پلاک های تاریخی گذرهای منطقه 12 رونمایی خواهد شد.

خانه تاریخی امیر بهادر (انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) در خیابان ولي‌عصر (عج)، پل امير بهادر، خيابان سرلشکر علی‌اکبر بشيري، شماره71  واقع شده و شرکت تمامی علاقمندان در این برنامه آزاد است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب