امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32095 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر فرحی: پست بانک ایران 6000 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در روستاها پرداخت کرده است

خبرایران: مدیرعامل پست بانک در گفتگو با خبرنگار ایسنا در اردبیل اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون درسطح کشور بیش از 6000 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره‌ برای طرح‌های اشتغالزا و تولیدی روستاها پرداخت کرده است.
دکتر فرحی: پست بانک ایران 6000 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در روستاها پرداخت کرده است

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی پست بانک ایران: خسرو فرحی در سفر به استان اردبیل و جلسه پنجره واحد اشتغال فراگیر و روستائی که با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستائی ریاست جمهوری و استاندار این استان برگزار شد اعلام کرد: پست بانک ایران بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات مصوب طبق قرارداد برای پرداخت به طرح‌های اشتغالزای روستائی متعهد شده که از این مبلغ تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در 6 ماه سال‌جاری 60 درصد منابع اشتغالزا از طریق پست‌بانک‌ایران به طرح‌های مصوب پرداخت شده است خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال نیز تلاش می‌کنیم طرح‌های مربوط به حوزه کشاورزی، بخش صنایع دستی، حوزه گردشگری و معادن در اولویت پرداخت قرارگرفته و متقاضیان این طرح‌ها از تسهیلات موردنظر بهره‌مند شوند.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با بیان اینکه این بانک با منابع مالی خود تلاش می‌کند تا زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران را به‌ویژه در مناطق روستائی فراهم کند افزود: یکی از اولویت‌های اساسی امسال بانک درسراسر کشور حمایت و کارگشائی از طرح‌های اشتغالزای روستائی است که با نرخ 4 و 6 درصد به متقاضیان این تسهیلات را پرداخت می‌کند.
فرحی پست بانک ایران را بانک تخصصی در مسیر توسعه IT و ICT در کشور اعلام کرد و گفت: ما در کنار حمایت از فعالان این حوزه سعی می‌کنیم در مناطق روستائی نیز خدمات متنوعی را به هموطنان از جمله پرداخت تسهیلات انجام دهیم که در این راستا امسال عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در استان اردبیل با راه‌اندازی 280 باجه روستائی سعی کردیم که خدمات متنوعی را در روستاها به ساکنان این مناطق همچون ساکنان مناطق شهری ارائه کنیم تا از مهاجرت و تردد روزانه به شهر بی‌نیاز شوند.
فرحی تصریح کرد: در تأمین مالی خرد مشاغل خانگی در مناطق روستائی نیز پست بانک ورود خوبی داشته و در سال‌های اخیر به ویژه در سال حمایت از تولید ملی سعی بر این است که این تسهیلات به شکل روان‌تر به متقاضیان پرداخت شود.
مدیرعامل پست بانک خاطرنشان کرد: ما امروز با دعوت استاندار اردبیل در جلسه اشتغال و پنجره واحد اشتغال روستایی حضور یافتیم و عمدتاً در مواجهه با سرمایه‌گذاران با مشکلات آنها در تأمین ارز و حل موانع پیش رو در تامین وثیقه‌ها روبرو بودیم که با رویکرد مثبت مدیریت استان اردبیل تلاش می‌شود موانع و مشکلات احتمالی برطرف شود.
همچنین اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در جلسه پنجره واحد اشتغال روستایی اظهار داشت: با توجه به حمایت پست بانک ایران از طرح های اشتغالزائی، سرمایه‌گذاران استان به راحتی می توانند از شرایط سرمایه‌گذاری استفاده کرده تا استان اردبیل با تکیه بر منابع سرمایه‌گذاران و بانک‌ها بتوانند بیش از پیش در مسیر توسعه و تحول قرار گیرد
استاندار اردبیل در پایان گفت: ما با دعوت از مدیرعامل پست بانک و همچنین معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری خواستیم تا زمینه مساعدت و همکاری بیشتر آنها را در اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر به ویژه روستاها را شاهد باشیم که قطعاً حضور آنها می‌تواند در این راهگشایی این مهم ثمربخش باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب