امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32051 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی اصغر مونسان مطرح کرد؛

تقویت و ایجاد زیرساخت‌های بیشتربرای صنعت گردشگری و تبلیغات نیاز امروز کشوراست/ امروز همه گردشگران عراقی صرفا گردشگر مذهبی نیستند/ صنعت گردشگری توانسته از فضای تهدید رشد خوبی بگیرد/ افزایش نرخ پرواز‌های خارجی و داخلی مشکل فعالان گردشگری است

خبرایران: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم «نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران» گفت:امروزهمه گردشگران عراقی صرفا گردشگر مذهبی نیستند و خوشحالیم بگوئیم که گردشگری ورودی ما رشد قابل توجهی داشته و این صنعت توانسته از فضای تهدید رشد خوبی بگیرد.
تقویت و ایجاد زیرساخت‌های بیشتربرای صنعت گردشگری و تبلیغات نیاز امروز کشوراست/ امروز همه گردشگران عراقی صرفا گردشگر مذهبی نیستند/ صنعت گردشگری توانسته از فضای تهدید رشد خوبی بگیرد/ افزایش نرخ پرواز‌های خارجی و داخلی مشکل فعالان گردشگری است

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم «نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران» امروز چهارشنبه 4 مهر ماه 1397 باحضور«جمشید حمزه زاده» رئیس جامعه هتلداران کشور،«علی اصغر مونسان» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،«حسینعلی امیری»معاون پارلمانی رئیس جمهور، «امیر خجسته» رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران،  تعداد زیادی از مسئولان و مدیران جامعه هتلداری سراسر کشور و اصحاب رسانه در سالن رویال‌هال هتل اسپیناس پالاس برگزار و دراین مراسم«علی اصغرمونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی ومعاون رئیس جمهور اظهارداشت : چهل وهشتمین سال تصویب ۲۷سپتامبر به نام روزگردشگری را در حالی ادامه می دهیم که آمار گردشگران بین المللی از مرزیک و میلیون و سیصد هزارنفر گذشته و با توجه به آن شاهد رشد ۷درصدی گردشگری بودیم.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد:گردشگری ایران نیز سال۹۶ را با ۴ درصد رشد به پایان رسانده و در۵ماهه سال جاری نیز ۳میلیون و۱۴۰هزار نفر گردشگر داشتیم و رشد قابل توجهی داشتیم و شاید گفته شود که این رشد مربوط به حوزه منطقه‌ای است، اما هیچ فرقی نمی‌کند.

وی عنوان داشت: امروزهمه گردشگران عراقی صرفا گردشگر مذهبی نیستند و خوشحالیم بگوئیم که گردشگری ورودی ما رشد قابل توجهی داشته و این صنعت توانسته از فضای تهدید رشد خوبی بگیرد، اما افزایش نرخ پرواز‌های خارجی و داخلی در زمره مشکل فعالان گردشگری است.

معاون رئیس جمهورخاطر نشان کرد:گردشگری ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و در بعد اقتصادی بخش‌های دیگر اقتصادی را به تحرک درمی آورد و برخی مواقع اثرات گردشگری دیده نمی‌شود بنابراین گردشگری عامل توسعه پایدار و محرک اقتصاد کشور‌ها به خصوص کشور‌های در حال توسعه است.

وی تاکید کرد: گردشگری توانسته رونق را به شهر‌های کوچک و روستا‌ها ببرد و عدالت اجتماعی را در کشور بیشتر کند. اما آنچه که نیاز امروز کشور است ایجاد زیرساخت‌های بیشتر برای صنعت گردشگری و تقویت حوزه معرفی و تبلیغات است البته بودجه سازمان میراث فرهنگی کفاف این امر را نمی‌دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  ابرازداشت: سازمان میراث فرهنگی تلاش می‌کند درحوزه اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد نقشی بازی کند و هرچند صحبتی ازجایگزینی نمی‌کنیم ومعتقدیم که اگر توجه بیشتری به تامین زیرساخت‌های گردشگری شود شاهد وضعیت خوبی خواهیم بود.

وی افزود: ثبت 1100 اثر در دولت 12 و ثبت محور باستانی استان فارس از دست آورد‌های ما در همین زمان است. بیشتر از ۱۹۰۰پروژه کاملا غیر دولتی در کشور قابل اجرا است و ۳۴۵ پروژه نیز هدفگذاری شده است.

مونسان در پایان سخنان خود گفت: ایجاد حدود ۲۰۰۰واحد بوم گردی نیز در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده و هم اکنون ۲۴۰۰میلیارد تومان به صنایع دستی و فرش اختصاص یافته که در شهر‌های کوچک صنعت گردشگری را توسعه خواهیم داد.

بنابراین گزارش، نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران چهارشنبه 4 مهر ماه 1397  در سالن رویال‌هال هتل اسپیناس پالاس تهران برگزارشد.

 

photo_۲۰۱۸-۰۹-۲۲_۲۳-۰۲-۰۶

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب