امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32038 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سهم روابط عمومی ها در توسعه سئو

خبرایران: در سال‌های اخیر توجه بازاریابان به روابط عمومی و سئو و تفاوت میان اینها بیشتر شده است.
سهم روابط عمومی ها در توسعه سئو

بازاریابان بسیاری را می‌توان دید که طی سال‌ها تجربه در یکی از این شاخه‌ها مهارت یافته‌اند، ولی با گذشت زمان فاصله میان این دو روزبه‌روز کمتر شده است. به‌طوری‌که طی سال‌های اخیر یک نظریه نو پدیدار شده است. این نظریه می‌گوید: وقتی تاکتیک‌های روابط عمومی با استراتژی‌های سئو همراه می‌شوند، یک جهش مثبت در نتایج دیده به وجود می‌آید.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

امروزه که دیگر این نظریه به اثبات رسیده است، یک پرسش اساسی به ذهن می‌رسد: چگونه می‌توان از تاکتیک‌های روابط عمومی برای بهبود و توسعه استراتژی‌های سئو استفاده کرد؟

محتوایی با ارزش لینک دادن تولید کنید

هرچند لینک‌ها از زمان تولد گوگل بخش جدایی‌ناپذیر فرایند سئو بوده‌اند، ولی قوانین گوگل در طول این سال‌ها تحولات زیادی داشته است. پیش از این گوگل اهمیتی به مبدا لینک‌ها نمی‌داد. تنها قانون این بود: لینک بیشتر، بهتر. این قانون منجر به پیدایش روش‌های زیادی برای دور زدن گوگل شد. افراد از هر جایی به محتوای خود لینک می‌دادند؛ حتی سایت‌های بی‌اعتباری که هیچ ترافیکی نداشتند.

اکنون گوگل به کیفیت لینک‌ها اهمیت می‌دهد. لینک‌ها بر اساس کیفیت، تجربه کاربری، هدف کاربر و مقدار اعتبار سایت رده‌بندی می‌شوند. این بدان معنی است وب‌سایتی که دوست شما جهت سرگرمی و برای اشتراک چند عکس خانوادگی ایجاد کرده، نسبت به یک سایت خبری با نرخ بروزرسانی بالا، ارزش لینک بسیار پایین‌تری دارد.

با افراد با نفوذ مشارکت کنید

افراد با نفوذ آن دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود که جامعه مخاطبین زیادی دارند. مخاطبان آنها معمولا پیرو پیشنهادها و علایق آنها هستند. حال این پرسش در ذهن ایجاد می‌شود که این افراد چگونه می‌توانند روی فرایند سئو اثر بگذارند؟ به‌دلیل ارتباط عمیقی که میان این افراد و کاربرانشان وجود دارد، می‌توانند قدرت زیادی دررابطه‌با توسعه، تبلیغ، دید و مشارکت برند شما داشته باشند. زمانی که مشارکت بیشتری متوجه برند شما است، جامعه مخاطبان هدفتان خبردار می‌شوند و این فرایند باعث افزایش ترافیک وب‌سایت و بک‌لینک‌ها می‌شود.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

این روزها شبکه‌های اجتماعی دیگر به یکی از مولفه‌های ضروری فرایند سئو تبدیل شده‌اند. باید محتوای ارزشمندی برای مخاطبان تولید کنید که عاشق آن شده و مهمتر اینکه آن را به اشتراک بگذارند. این فرایند منجر به افزایش بک‌لینک‌های وب‌سایت و افزایش رتبه وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد. از آنجایی‌ که گوگل هوش کافی برای تشخیص قدرت تاییدیه اجتماعی در زندگی افراد و اعتبار وب‌سایت‌ها را دارد، فعالیت برندها در شبکه‌های اجتماعی یکی از فاکتورهای مهم دخیل در الگوریتم گوگل به شمار می‌روند.

منشن‌های برند خود را افزایش دهید

گری آیلیس یکی از تحلیل‌گران گوگل است. او در کنفرانس سئوی سپتامبر ۲۰۱۷ گفت: "اگر محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید و وب‌سایت‌های دیگر را متقاعد به ارجاع دادن به این محتوا کنید (منظورم نه فقط لینک‌ها، بلکه هر نوع اشاره مثبت به محتوای شما در بستر اینترنت است) وارد یک قمار بزرگ شده‌اید که قطعا من روی شما شرط خواهم بست."

با اینکه درگذشته لینک‌ها بازیگر نقش اول سئو بودند، حال شاهد آن هستیم که هرگونه اشاره به برند شما در وب‌سایت‌های دیگر می‌تواند نقش چشمگیری در ارتقای رتبه سایت‌تان داشته باشد. اگر تصور می‌کنید که داستان به همین جا ختم می‌شود، تصور شما اشتباه است. هوش گوگل را دست‌کم نگیرید. بزرگترین موتور جستجوی دنیا ادعا می‌کند که توانایی تشخیص اشارات مثبت و منفی را از یکدیگر دارد. این بدان معنی است که اشارات مثبت درباه برند شما باعث بهبود رتبه و اشارات منفی باعث تنزل رتبه وب‌سایت شما خواهند شد.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.

اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینه‌های سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب