امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3192 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

ادغام دو حوزه ورزش و جوانان ادغامی نامیمون بود/مدیران تحت‌الشعاع حاشیه‌های عجیب حوزه ورزش

وزیر ورزش وجوانان با اشاره به اینکه ادغام دو موضوع ورزش و جوانان ادغامی نامیمون و نامناسب بود، گفت: ‌باید این ساختار بازمهندسی شود و ساختاری ایجاد شود که بتواند بهتر از گذشته پاسخگوی نیاز جوانان باشد.
ادغام دو حوزه ورزش و جوانان ادغامی نامیمون بود/مدیران تحت‌الشعاع حاشیه‌های عجیب حوزه ورزش
به گزارش خبرایرات، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در اولین نشست شورای راهبردی جوانان که در محل ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم برگزاری این جلسه فتح باب و اسباب خیری برای چاره‌جویی مسائل جوانان باشد، گفت: امیدوار هستیم در این جلسه که صاحب‌نظران زیادی در آن گردهم آمده‌اند به مجموعه‌ای از نظرات برسیم تا بتوانیم با تدوین استراتژی‌های مدون پیگیر مسائل و امور جوانان باشیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: متأسفانه موضوع جوانان در کشور ما طی سال‌های گذشته و حتی هم‌اکنون آنگونه که باید مورد توجه و اهمیت قرار نگرفته است.

وی افزود: شاید این نگاه به دلیل نگاه بخشی، مجزا و انتزاعی است که موجب شده نتوانیم مجموعه‌ای برای اجرای قوانین و اسناد بالادستی در حوزه جوانان ایجاد کنیم و همین موضوع باعث کاهش توانمندی‌ها در حوزه جوانان شده است و قشری که متحمل آسیب این کاهش توانمندی می‌شود قشر جوان جامعه است.

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از ادغام دو حوزه ورزش و جوانان در دولت قبل، گفت: نمی‌خواهم از کلمه نامیمون استفاده کنم اما ادغام این دو حوزه ادغام مناسبی نبوده است. چرا که در کنار ورزش قرار گرفتن موضوع جوانان ناخودآگاه باعث به حاشیه راندن حوزه جوان می‌شود و باعث می‌شود تا مفاهیم کلیدی در حاشیه قرار گیرند.

گودرزی تصریح کرد: پرداختن به موضوع ورزش در کنار موضوع جوانان عملکرد مدیرعامل را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ما نیز درگیر حساسیت‌های عجیب حوزه ورزش شده‌ایم و این نقد وارد و پذیرفتنی است.

وی افزود: باید این ساختار باز مهندسی شود و ساختاری ایجاد شود که بتواند بهتر از قبل و حتی بهتر از وضعیت موجود پاسخگوی نیاز جوانان باشد.

*لزوم پیگیر جدی تفکیک حوزه ورزش از جوانان

در ادامه این جلسه رحیم عبادی عضو شورای راهبردی جوانان و رئیس سابق سازمان ملی جوانان با انتقاد از اینکه هنوز دولت یازدهم برنامه حوزه جوانان خود را ارائه نداده است،‌ گفت: هم‌اکنون به لحاظ ساختاری در این حوزه خلأهای زیادی وجود دارد چرا که بسیاری از وظایف طی سال‌های قبل از خانواده به جامعه منتقل شد و دولت نیز آنها را حمایت نکرد و در این وضعیت خیل عظیمی از جوانان وجود داشتند که هیچکس پاسخگوی نیازهای آنان نبود.

وی افزود: هنوز سازوکاری برای مدیریت حوزه جوانان وجود ندارد و غفلت ما در دولت تأثیر این موضوع را مضاعف کرده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه در حوزه جوانان کاملاً ترسیم شده بود، گفت: ما سند توسعه ملی امور جوانان را تثبیت کرده بودیم و کاملاً نقش دولت، خانواده و جوانان در آن دیده شده بود و سیزده سند بخشی را فراهم کرده بودیم که مشخص نشد چرا هیچ‌یک از این اسناد اجرایی نشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به اعتقاد من بهتر است به جای پرداختن به بحث‌های محتوایی به سراغ ساختار برویم چرا که ادامه این وضع به نفع جوانان نیست و باید بحث تفکیک که تفکیک حوزه ورزش از حوزه جوان با جدیت پیگیری شود.

عبادی خاطرنشان کرد: نباید تجارب گذشته حوزه جوان کنار گذاشته شود چرا که برای به دست آوردن این تجارب هزینه‌های زیادی از بیت‌المال پرداخت شده است.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سخنان عبادی مبنی بر تفکیک حوزه ورزش از جوانان گفت: هم‌اکنون موضوع تفکیک و انتزاع منع قانونی دارد و باید راهکارهای قانونی برای احصاء شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب