امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3170 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کشف جسد نویسنده ایرانی پرفروش ترین رمان جهان

جسد "مارشا مهران" نویسنده ایرانی که چندین سال پیش به ایرلند مهاجرت کرده بود و یکی از کتاب هایش به پرفروش ترین رمان‌های جهان در سال 2005 میلادی تبدیل شد در خانه اش در روستایی در شهرستان "کانتی مایو" در شمال غرب ایرلند یافت شده است.
کشف جسد نویسنده ایرانی پرفروش ترین رمان جهان
 

به گزارش خبرایران ، روزنامه "نیویورک تایمز" با انتشار این خبر افزوده است:"این نویسنده ایرانی در زمان مرگ 36 سال داشت. پلیس اظهار داشته که در حال انجام آزمایش های سم شناسی است و هیچ

نشانه ای از مشکوک بودن مرگ او یافت نشده است." روزنامه "نیویورک تایمز" درباره این نویسنده ایرانی نوشته است:"اولین رمان او تحت عنوان "سوپ انار" داستان سه خواهر بود که در جریان انقلاب ایران از آن کشور خارج شده و در نهایت کافی نتی ایرانی را در شهری کوچک در ایرلند افتتاح کردند. این کتاب در کشورهای مختلف جهان تحت عنوان "شکلات ایرانیان" شناخته شد که اشاره ای بود به رمان "خوان هریس" که در سال 1999 میلادی نوشته شده بود و از آن فیلمی نیز ساخته شده بود. آن فیلم روایت مادر جوان مجردی بود که در روستایی در کشور فرانسه زندگی می کرد و فروشگاه شکلاتی را افتتاح کرده بود."
خانم مهران پیش تر درباره این رمان اظهار داشته بود که هدفش نشان دادن احساس ایرانیان به دیگر ملیت ها بوده است. این کتاب توسط انتشارات "رندوم هاوس" منتشر شد و به بیش از ده زبان زنده دنیا ترجمه شد و در بیش از 20 کشور منتشر شد. این کتاب در سال 2005 میلادی در ردیف پرفروش ترین رمان های جهان قرار گرفت.
"
مارشا مهران" نویسنده این رمان پرآوازه، در واقع یک ایرانی الاصل و متولد تهران است که در آرژانتین بزرگ شده است و ظاهرا ایده ایجاد یک رستوران ایرانی در داستان مهران برگرفته از تلاش های خانواده او در دوران اقامت در این کشور است که به کمک هم رستورانی ایرانی در کشور آرژانتین ایجاد کردند. او هم اکنون با همسر ایرلندی اش در غرب ایرلند زندگی می کرد. او پیش تر در مصاحبه ای اظهار داشت که عاشق آشپزی است و از میان غذاهای ایرانی "قیمه" را به هر غذای دیگری ترجیح می دهد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب