امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31697 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد،

اجرای طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محیط کار

خبرایران: جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محیط کار خبر داد و گفت: این طرح از سال 1382 با رويكرد اجتماع محور شروع شد و تیم های داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده اند.
اجرای طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محیط کار

به گزارش خبرایراناز روابط عمومی و اموربین الملل، «پهبد پورشبانان» جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب افزود: طرح فوق از سال 94 با توجه به تجربه ها و شواهد علمی موجود، برنامه پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با مدل EAP (کارمندیاری) به طور آزمایشی در برخی از استان ها جایگزین برنامه قبلی شد.

وی افزود: کارمندیاری برنامه ای است که کلیه خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد با هدف ارتقای سلامت روان در یک مرکز مستقر در محیط کار با تیم متخصص متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار به کارکنان و خانواده آنان ارائه می شود.

پورشبانان به منظور حمایت از معتادان بی بضاعت گفت: یارانه درمان اعتیاد برای خدمت گیرندگان مراکز غیردولتی سرپایی، بستری، اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، اجتماع درمان مدار TC پرداخت می شود.

وی با اشاره به مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر گفت: به منظور پیشبرد ماده57 برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، این طرح از نیمه دوم سال 96 در حال اجرا است و گروه مخاطب معتادین بی خانمان و متجاهر هستند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از راه اندازی موبایل سنتر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و یادآور شد: در این طرح با استفاده از وسیله نقلیه  (وَن یا مینی‌بوس) خدمات کاهش آسیب و پیشگیری از ایدز به معتادان و زنان آسیب دیده و دارای رفتار پرخطر ارائه می شود. و از سال گذشته تا کنون تعداد مراکز 50 درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب