امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3167 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بانک سپه،نماد عزم و اراده ملی ایرانیان برای حضوری مقتدر در عرصه اقتصادی؛

بانک سپه 90 ساله شد

مدیر عامل بانک سپه با صدور پیامی آغاز نودمین سال فعالیت بانک سپه را تبریک گفت و حضور این بانک را نشان دهنده عزم و اراده ملی ایرانیان برای حضوری مقتدر در عرصه اقتصادی عنوان کرد.
بانک سپه 90 ساله شد
 

به گزارش خبر ایران ، در پیام سید کامل تقوی نژاد آمده است: آغاز نودمین سال فعالیت نخستین بانک ایرانی بر همه هم وطنان و همکاران ارجمند و فرهیخته مبارک باد. اینک که در آستانه شروع دهه ای دیگر از فعالیت بانک سپه در عرصه اقتصادی قرار داریم جا دارد تا یادی کنیم از مجاهدتها، ایثارگری ها و تلاشهای بی وقفه همکارانم، همکارانی که از اولین روزهای شروع فعالیت این بانک کهن تمام تلاش و عزم خود رابرای اعتلای هر چه بیشتر اولین بانک ایرانی ، بانکی که با سرمایه های اندک ولی با برکت هم وطنان گرامی پای در عرصه اقتصادی گذاشت بکار گرفت. بدون شک اگر نبود این تلاش و فداکاری امروز اقتصاد کشور جای خالی بانک سپه را بیش از پیش احساس می کرد.تقوی نژاد در بخش دیگری از پیام خود آورده است: خاضعانه و صمیمانه از این تلاش تشکر می کنم . زمانی که بازار پولی و اقتصاد کشور صحنه تاخت و تاز بیگانگان بود، اقتصاد کشور شاهد تولد بانکی بود که با توان و سرمایه های ریز و درشت هموطنان گرامی پا به عرصه اقتصادی گذاشت تا به آنان بفهماند مردم این مرز و بوم اگر اراده کنند بدون وجود آنان هم می تواند حضوری اثرگذار در عرصه داخلی و بین المللی داشته باشد.مدیر عامل بانک سپه در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به نتایج حضور اثرگذار بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی آورده است: این حضور پر برکت طی سالیان متمادی آثار برکات فراوانی برای اقتصاد این کشور به همراه داشت که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 - مشارکت حقوقی و مدنی در ایجاد 29 واحد تولید سیمان به ظرفیت 36 میلیون تن در سال معادل 50 درصدتولید کشور.

 - مشارکت حقوقی و مدنی در ایجاد 2 واحد بزرگ تولید کننده سنگ آهن به ظرفیت 11 و 8.5 میلیون تن و در مجموع کمک به ایجاد بالغ بر 60 درصد ظرفیت تولید سنگ آهن کشور.

 - مشارکت حقوقی و مدنی در ایجاد بیش از 15 واحد تولیدگندله،آهن اسفنجی، شمش و مقاطع فولادی به ظرفیت 8 میلیون تن.

 - سرمایه گذاری در طرح های صنعتی ، کشاورزی و معدنی همچون صنایع هلیکوپتر سازی و مترو.

 - عاملیت خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی همچون گندم، برنج و چای طی 4 سال متوالی و اجرای آن به بهترین شکل و کسب رضایت کامل کشاورزان زحمت کش.

 - صنایع پتروشیمی، نفت، گاز و صنایع نیروگاهی

 - کمک به نوسازی بافت های فرسوده کشور و کسب رتبه اول در این خصوص بین شبکه بانکی.

مدیرعامل بانک سپه ورود به طرحهای استراتژیک و مهم کشاورزی و صنایع تبدیلی آن از محل صندوق توسعه ملی را از جمله دیگر اقدامات ابن بانک برای حضوری اثرگذار در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد و افزود:موارد یاد شده تنها گوشه ای از تلاشهای این بانک کهن در راستای اهداف کلان و استراتژیک اقتصادی کشور است. این حضور بدون شک در روح و جان و دل و ذهن همه مردم عزیز کشورمان خصوصا فعالان اقتصادی حک شده است.در بخش دیگری از پیام تقوی نژاد آمده است: ایمان دارم با وجود همکاران تلاشگر و فرهیخته خود در بانک سپه این نقش آفرینی بیشتر و اثرگذارتر از گذشته خواهد شد و اقتصاد کشور بیش از گذشته این حضور پر برکت و اثرگذار را در بخش های مختلف حس خواهد کرد.تلاشهای ماههای اخیر نیز به خوبی بیانگر این مطلب است.تقوی نژاد در ادامه با مخاطب قرار دادن همکاران خود در بانک سپه آورده است: اینجانب و همکاران شما در هیأت مدیره بانک نیز تمام تلاش و همت خود را برای فراهم کردن زمینه های لازم جهت داشتن بانکی مقتدر تر از گذشته بکار گرفته اند. تلاش بی وقفه و همه جانبه برای افزایش سرمایه بانک از طریق رایزنی های فراوان با مسوولین مربوطه و به نتیجه رسیدن این تلاشها، دیدار با مقامات عالی رتبه کشوری در قوای سه گانه بمنظور هموارتر کردن حضور مقتدرانه بانک در عرصه کلان اقتصادی، تشکیل کمیته ویژه رفع تحریمهای بانک، تلاش برای ارتقای وضعیت معیشتی همکاران، توجه ویژه به فرهنگ مشتری مداری، توجه ویژه به بانکداری متمرکز و برنامه ریزی برای بهترین شدن در این خصوص، تبدیل کردن بازاریابی به یک جریان عمومی در بانک، افزایش میزان اعتبار دهی و ارائه تسهیلات بیشتر به مردم، گسترش قابل توجه ارتباط بانک با صندوق توسعه ملی و ارائه بیش از 5.5 میلیارد دلار تسهیلات از این محل برای پرداخت به بخشهای مختلف اقتصادی از جمله صنعت، معدن و بویژه کشاورزی، تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص، همه و همه در همین راستا و بمنظور فراهم کردن شرایط برای حضور موثر تر و اثرگذارتر بانک و نیل به جایگاه واقعی خود در بازار پولی و صحنه کلان اقتصادی صورت گرفته است.وی در پایان پیام خود آورده است: به شما همکاران گرامی و فرهیخته تبریک می گویم که علی رغم شرایط سخت سالهای اخیر ناشی از رفتارهای دور از قانون استکبار جهانی خوش درخشیدید و همچون گذشته با تلاش مضاعف و کوشش طاقت فرسا به جهانیان ثابت کردید هیچ چیز نمی تواند مانع عزم و اراده پولادین شما باشد. شک ندارم در آستانه نودمین سال تلاش بانک که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ مزین شده، با عزم و اراده جهادی خود برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار بانک سپه خواهید افزود. به مردم ایران عزیز تبریک می گویم. به مردمی که طی این سالها همواره کنار ما بودند و با همراهی خود باعث شدند این نهال نو پا طی سالیان متمادی با تجربه ای گرانبها به درختی تنومند و استوار در عرصه اقتصادی تبدیل شود. درختی که با سرمایه های متبرک تک تک هموطنان عزیز ایجاد شد و متعلق به آنان است. در واقع باید تأسیس و تولد بانک سپه را تبلور اراده ملی و خواست و عزم مردم کشور عزیزمان دانست و گرامی داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب