امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31546 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه۲۲ مطرح کرد؛

آمارها درباره پسماند در دوره قبلی مدیریت شهری با تناقض اعلام می‌شد

خبرایران: شهردار منطقه۲۲ گفت: آمارها و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها ثبت و ضبط نمی‌شود. همانطور که در دوره مدیریت شهری قبلی بسیاری از آمارها در مورد پسماند و استفاده شهروندان از وسایل عمومی شهری هر سال با تناقض اعلام می شد و این خود یکی از دلایل عدم اعتماد مردم به مدیریت شهری است.
آمارها درباره پسماند در دوره قبلی مدیریت شهری با تناقض اعلام می‌شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ در جلسه ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه منطقه۲۲، طی سخنانی خاطر نشان کرد: هدف از ارزیابی‌های مدیریتی و اخذ استاندارها در منطقه برای بهبود روند‌کاری و عملکرد مطلوب سازمانی است و قصد هیچگونه تظاهر و خلاف واقع را نداریم.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینکه منطقه۲۲ از بدو شکل گیری دارای استاندارهای جهانی زیست محیطی بوده است گفت: در حال حاضر هم از لحاظ تئوری و نظری در موضوعات ایمنی، بهداشت، حمل و تقل و فضای سبز نسبت به سایر مناطق پیشرو و پیشگام هستیم.
وی با یادآوری تصدیش در وزارت کشور در دهه هفتاد ادامه داد: در مرکز مطالعات وزارت کشور، پروژه تحقیقاتی شاخص های بهره بری را در دستور کار قرار دادیم و به نتایج مطلوبی رسیدم و توانستیم استانداردهای و شاخص های بهره‌وری را که تا آن زمان فقط مخصوص ارگان‌های صنعتی بود، برای شهرداری‌ها و سازمان‌های خدمت رسان هم تعیین کنیم.
نوذرپور عدم ثبت فعالیت‌ها را در شهرداری‌ها یکی از ضعف‌های اداری در نهاد خدمات رسان دانست و بیان کرد: آمارها و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها ثبت و ضبط نمی‌شود. همانطور که در دوره مدیریت شهری قبلی بسیاری از آمارها در مورد پسماند و استفاده شهروندان از وسایل عمومی شهری هر سال با تناقض اعلام می شد و این خود یکی از دلایل عدم اعتماد مردم به مدیریت شهری است.
شهردار منطقه۲۲، بی اعتمادی را سم مهلک دانست و عنوان کرد: باید با تغییر رویه و استفاده از استانداردهای جهانی در فعایت‌های شهرداری اعتماد شهروندان به مدیریت شهری را کم کنیم.
نوذرپور در ادامه یکی از شاخصه‌های منطقه۲۲ را برای رسیدن هرچه بهتر به حضور مردم در برنامه‌ریزی‌های شهری، برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی برگزاری جشن‎ها و جشنواره های را که از سوی شهروندان و شورایاری‌های محلات مدیریت می‎شود، کاری بسیار نیک در حوزه مشارکت‏‎های اجتماعی می دانند؛ شهروندان با فراغ بال و برخاسته از خواسته درونی و ایمان قلبی در این مراسم شرکت می‎کنند و برای برگزاری آن تلاش می‎کنند که این مهم جای توجه دارد.
نوذرپور با بیان اینکه منطقه۲۲ به دلیل دارا بودن فضای سبز، نزدیکی به ارتفاعات البرز و هوای سبک و خنک از موقعیت مناسبی برای بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین محیط زیست برخوردار است گفت: بسیاری از ایده‌های تکنولوژی‌های نوین در منطقه با رویکرد محیط زیستی از جمله پارک‌های ایمنی و اکوپارک در حال اجرا است.
شهردار منطقه۲۲،گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری و تفرج در منطقه۲۲، برای جذب گردشگر و توریست در کل تهران و حتی ایران وجود دارد، به شکلی که در سطح منطقه شاهد وجود مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی هستیم؛ به شکلی که شهروندان می‌توانند به جای رفتن به توچال از طبیعت بکر و کوه‌های این منطقه برای کوهپیمایی استفاده کنند.
وی افزود: یکی از فضاهای تفریحی و جالب این منطقه دریاچه مصنوعی چیتگر است که روزانه و شبانه میزبان بسیاری از تهرانی‌ها و مسافران به خصوص در فصل تابستان است.
نوذرپور گفت: در منطقه ۲۲ شاهد حضور بوستان‌هایی همچون خرگوش دره، وردآورد، بوستان جنگلی لتمال کن هستیم. علاوه بر اینها بوستان چیتگر نیز وجود دارد که مجموعه این بوستان‌ها ظرفیت طبیعی منحصر به فردی را در منطقه فراهم کرده است.
شهردار منطقه۲۲، با اشاره به وجود پیست دوچرخه سواری در بوستان چیتگر، از احداث مسیر دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر به طول ۲۲ کیلومتر و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از این مسیر ساخته شده و ۱۰۰۰ متر زمین در کنار استادیوم آزادی در این مسیر وجود دارد که پس از تملک آن و آماده سازی این قطعه، می‌توان گفت که مسیر ۲۲ کیلومتری دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر تقریبا آماده خواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب