امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31459 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آخرین نوآوری‌های تلویزیون سامسونگ و ال جی

خبرایران: دو کمپانی مطرح کره ای، به تازگی از آخرین فناوری هایی که به منظور بهبود کیفیت محصولاتشان دست یافته اند رونمایی کرده اند. ال جی با معرفی فناوری Nano cell به گفته اکثر منتقدین، انقلابی در کیفیت و تنوع رنگی صفحه نمایش ایجاد کرده است. در این رقابت سنگین، سامسونگ هم از قافله عقب نمانده و نسل جدید تلویزیون های QLED خود را معرفی کرده است.
آخرین نوآوری‌های تلویزیون سامسونگ و ال جی

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی فروشگاه اینترنی زنبیل، اگر در فکر خرید تلویزیون با آخرین تکنولوژی های روز دنیا هستید به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه نمایید. در زنبیل، آخرین مدل تلویزیون برترین برند ها از جمله، سامسونگ، ال جی، سونی و سایر برند ها را می توانید با تضمین بهترین قیمت و گارانتی اصلی به سادگی تهیه کنند.

تکنولوژی نانوسل ال جی

تحقیقات نشان می دهد که 60 درصد بینندگان، به جای مشاهده صفحه تلویزیون از روبرو، از گوشه و کنار به آن نگاه می کنند. در تلویزیون  Nano CellTM  ال جی، به خاطر ایجاد زاویه دید بسیار وسیع، دقت رنگ تا زاویه های در حدود 60 درجه حفظ شده و کیفیت تصویر افت نمی کند. تلویزیون های معمولی در جلوی خود دقت رنگ کافی و کیفیت مناسبی را نمایش می دهند، اما زمانی که از روبروی آن جابجا شوید، کیفیت رنگ های نمایش داده شده به شدت افت می کند و تصاویری که مشاهده می کنید، با تصویر حقیقی کاملا متفاوت است.
 

اما یک سوال اساسی ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند. این تلویزیون ال جی نسل جدید، چگونه این رنگ های جذاب و زنده را تولید می کند و چه تفاوتی با نسل های قبلی دارد؟ جواب این سوال بیش از آن که نشان دهنده نبوغ مخترعین باشد، نشان دهنده دسترسی شرکت های سازنده به آخرین امکانات و تجهیزات روز است. تلویزیون های نانوسل برروی پنل رنگی خود ذراتی بسیار ریز با شعاع کمتر از یک نانومتر دارند که وظیفه آن ها جذب تشعشع زرد رنگی است که باعث کاهش کیفیت تصویر می شود و این اصلی ترین دلیل بیشتر بودن جزئیات تصویر تلویزیون های Nano cell نسبت به تلویزیون های معمولی است.

نسل جدید تلویزیون QLED سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال 2017 از تکنولوژی صفحه QLED در محصولات خود استفاده کرد. اما در سال 2018 این شرکت عظیم کره ای، به معرفی جدید ترین سری تلویزیون سامسونگ با نسل جدید QLED پرداخت. سامسونگ با دستیابی به مرزهای جدید دانش، در تلاش است از آخرین تکنولوژی تلویزیون در جهت رفع نیازهای مشتریان متناسب با سبک زندگی آن ها استفاده کند. از امکانات این نسل جدید تلویزیون می توان به دستیار هوشمند بیکسبی اشاره کرد. با استفاده از این ابزار، امکان برقراری ارتباط میان کاربر و تلویزیون هوشمند، با کمک دستور صوتی وجود دارد و با این روش، امکان وب گردی برای مخاطب فراهم می شود. قبل از معرفی این تکنولوژی، سامسونگ از یک تلویزیون 146 اینچی با تکنولوژی صفحه نمایش LED رونمایی کرده بود. این محصول به نام  Q9S دارای تصویری با رزولوشن  8K بود.

اصلی ترین ویژگی این محصول، قابلیت آن در بالا بردن کیفیت محتواهای ضعیف با رزولوشن کم بود. طبق اظهارات سامسونگ، این تلویزیون با استفاده از یک الگوریتم خاص کیفیت محتوا را بالا برده و سپس محتوای با کیفیت را روی Super Hi-Vision نمایش می دهد. این دستگاه، همچنین از ویژگی هوش مصنوعی و ایجاد قابلیت یادگیری خودکار بهره برده و  زمان عملکرد آن بهبود خواهد یافت. منتقدان بیان می کنند که فناوری QLED برای تولید صفحه نمایش های بسیار بزرگ، بازدهی بیشتری نسبت به مدل های OLED از خود نشان می دهند. به گفته آن ها این مسئله در تولید صفحه نمایش ‌های کوچکتر نظیر تلفن هوشمند یا تبلت ‌ها صدق نمی کند و صفحه نمایش OLED مناسب تر است.

برای تجربه یک خرید خوب، فروشگاه اینترنتی زنبیل را به شما پیشنهاد می کنیم. زنبیل به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی کشور، اولویت خود را برپایه رضایت مشتریان قرار داده است. به گونه ای که با داشتن حتی یک تجربه ی خرید از زنبیل ، مطمئنا معرف آن به دوستان و آشنایان خواهید بود. از جمله مزایای خرید از زنبیل، 10 روز گارانتی خرید معتبر برای تمامی محصولات و بهره مندی از چتر حمایتی زنبیل می باشد. پای بندی به این تعهدات و اعتماد مشتریان، مایه افتخار و امید بخش برای تلاش بیشتر می باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب