امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3144 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران؛

حق داریم در آرامش کار کنیم / بازی با نیجریه برای ما حکم فینال را دارد/ ۲۳ اردیبهشت فهرست نهایی تیم‌ ملی اعلام می‌شود

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی با نیجریه در جام جهانی برای ما حکم فینال را دارد.
حق داریم در آرامش کار کنیم / بازی با نیجریه برای ما حکم فینال را دارد/ ۲۳ اردیبهشت فهرست نهایی تیم‌ ملی اعلام می‌شود
به گزارش خبرایران، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به سوالات خبرنگاران در مورد اردوی آفریقای جنوبی پاسخ داد:

لطفا نظرتان را راجع به اردوی افریقای جنوبی را بفرمایید؟

از لحاظ کلی من راجع به این اردو خوشنود هستم مخصوصا وقتی تعهد بازیکنانی را که در این اردو حضور داشتند را مورد بررسی قرار دادم. اشتیاق، تعهد و نوع نگرش آنها فوق‌العاده بود که منجر به ارتقا بخشیدن سطح رقابتی در فضای این اردو شد در این اردو ما به اهداف و مقصود خود رسیدیم که در اصل هدف ما قرار دادن بازیکنان داخلی‌مان در فضا و فرهنگ فوتبال آفریقایی و همینطور تمرکز داشتن بر روی ابعاد خاص فیزیکی، روحی و روانی بود. تمام بررسی‌های انجام شده ما حاکی از پیشرفتی شایان بود. البته همین امر متاسفانه این حقیقت را به ما نشان می‌دهد که برخی از بازیکنان که به این اردو نیامدند و یا دیرتر به ما ملحق شدند نتوانستند به اهداف طراحی شده برای اردوی افریقای جنوبی دست پیدا کنند.

راجع به بازیهای انجام شده در افریقای جنوبی شما گفته بودید که هدف شما در معرض گذاشتن بازیکنانمان به تیم‌های افریقایی بود، پس چرا بازی با تیم موزامبیک لغو شد؟

تنها هدف اصلی ما برای آمدن به افریقای جنوبی این بود که ما در جام جهانی مقابل تیم نیجریه بازی می‌کنیم و این بازی برای ما حکم فینال جام جهانی را دارد. با حضور در این اردو، می‌خواستیم در آب و هوای مناسب و مشابه برزیل قرار بگیریم تا بتوانیم فرصتی را به وجود آوریم تا بازیکنان بتوانند با تمرین کردن آمادگی روحی، تاکتیکی و فیزیکی بیشتری داشته باشند. برنامه و هدف ما در افریقای جنوبی این بود که بازیکنان داخلی را مقابل بازیکنان افریقایی که از لحاظ قدرتی در سطح متفاوتی از ما قرار دارند، بدهیم و با این نوع فوتبال آشنا شوند. با برگزاری چهار مسابقه مقابل، چهار تا از بهترین تیم‌های حرفه‌ای این کشور که در تیم‌های خود بازیکنانی ملی‌پوش افریقایی از کشورهای مختلف را با کیفیتی بالا در اختیار داشتند به اهداف خود رسیدیم.

درباره مسابقه با تیم ملی موازمبیک باید بگویم، شما تنها زمانی می‌توانید مسابقه‌ای را لغو کنید که آن مسابقه به توافق کامل رسیده و یا قطعیت پیدا کرده باشد، صحبت‌های انجام شده درباره لغو بازی با این تیم کمی من را سردرگم می‌کند باز هم تکرار می‌کنم اگر شما بخواهید بازی را لغو کنید آن بازی می‌بایست قطعیت قبلی داشته باشد، ولی این مسابقه هیچگاه نهایی نشده بود. بازی با موازمبیک تنها یکی از گزینه‌هایی ما بود که ما در روی میز داشتیم و برای اینکه شما بخواهید با موازمبیک بازی کنید می‌بایست درخواست‌های چشمگیر آنها را برآورده کنید. برای مثال بلیت هواپیما، محل اقامت، استادیوم بازی، موارد امنیتی و هزینه قابل پرداخت فدراسیون فوتبال موازمبیک است. واقعیت امر این است که ما در جایگاهی قرار نداشتیم که بتوانیم این درخواست‌های مالی را برآورده کنیم. تصمیم ما این بود با چهار تیم برتر حرفه ای فوتبال افریقای جنوبی دیدار کنیم و بنا بر ارتباطات شخصی که من داشتم توانستیم با هیچ هزینه‌ای برای فدارسیون به اهداف و مقاصد خود برسیم.

شایعات و انتقاداتی درباره امکانات افریقای جنوبی وجود داشت، اگر می‌شود توضیحاتی در این باره بدهید؟

من باید این را بگویم که در سراسر جهان کار کردم و دانش و تجربه کافی برای اینکه به شما بگویم شرایط اردوی افریقای جنوبی در سطح یک تیم ملی فوق العاده بود را دارم. محل اقامت‌مان در هتلی بود که تیم‌های حرفه‌ای بسیار زیادی از این کشور ، همینطور تیم‌های برتر ملی راگبی و کریکت از سراسر جهان در این هتل اقامت داشتند. راجع به محل باشگاه بدنسازی که ما در اختیار داشتیم کلمات نمی توانند کافی باشند راجع به کیفیت بسیار خوب آنجا حتما باید این را بگویم که یکی از با کیفیت ترین باشگاه های بدنسازی در سطح جهان به شمار می آید. برنامه ما راجع به زمین تمرینی مان روی دو محل مختلف بود. یکی از آنها در مجاورت هتل قرار داشت که ما از آن برای جلسات ریکاوری و فعال سازی خود استفاده می کردیم. و دومین محل یک مجموعه ورزشی خصوصی بود که ما دو زمین فوتبال را در اختیار داشتیم به علاوه امکانات کامل ورزشی دیگر.

ولی دقیقا سوال ما راجع به همین مطلب است. شایعات و انتقادات مبنا بر این بود به دلیل درصد بالای از آلاینده های هوا امکانات آنجا در سطح خوبی قرار نداشت؟

بیایم از این زاویه به این قضیه نگاه کنیم اگر بخواهیم شایعات را مورد قبول قرار بدهیم پس تمام آن افرادی که تصمیم گرفتند زمین های گلف، پارک های مختلف اعم از پارک حیوانات، فضاهای حفاظت شده محیط زیستی، مجموعه های ورزشی عمومی و خصوصی که در آنها فوتبال از سطح پایه تا حرفه ای دنبال می کنند و همین طور اماکن بسیار زیبای دیگر را بسازند، آنها باید بسیار نادان باشند که در چنین فضای آلوده ای این امکانات را دایر کنند. اینطور به نظر می رسد که تنها افراد باهوش، آن کس یا کسانی هستند که این شایعات کذب را بوجود آورده اند. ولی ما می دانیم که آنها چه کسانی هستند و مخصوصا چه اهدافی را دنبال می کنند.

به ما راجع به بازیکنان بیشتر توضیح دهید، چند نفر از آنها این شانس را دارند که به جام جهانی بروند؟

ما تازه اولین مرحله از اردوهای آماده سازی جام جهانی خود که مخصوص بازیکنان داخلی مان بود را به اتمام رساندیم. همانطور که قبلا هم گفتم تنها نقطه منفی این اردو این بود که ما نتوانستیم با یکسری از بازیکنان کلیدی خود کار کنیم. بسیار تاسف بار بود که کاپیتان ما این اردو را از دست داد و ما تنها با 10 بازیکن این اردو را شروع کردیم، که مطمئنا به اهداف و مقاصدمان که از قبل برای این اردو طراحی کرده بودیم، لطمه رساند. بعد از کار سختی که در افریقای جنوبی پشت سر گذاشتیم بازیکنان و کادر در دوره استراحت بسیار مهمی که در آن حضور داریم به سر می برند. این زمان بسیار مهم است تا بتوانند طراوت دوباره ای از لحاظ ذهنی پیدا کنند. بعد از این ما به مرحله دوم اردوی خود که در اتریش است خواهیم رفت که شروع آن از تهران خواهد بود. در اردوی اتریش ما به سمت یک فضای تمرینی خاص‌تری حرکت خواهیم داشت. همانطور که از قبل هم اعلام کردیم سه بازی بین المللی برای این اردو برنامه ریزی کرده ایم و این بازیها با تیم های ملی بلاروس، مونته نگرو و آنگولا می باشد.

ولی آقای سرمربی سوال اینجاست که آیا شما چهره های جدیدی از لیگ برتر ایران معرفی خواهید کرد.

من باید بگویم که در حال حاضر بسیار دشوار به نظر می آید که این اتفاق بیافتد به این دلیل که لیگ ایران در 22 فروردین به اتمام رسید و بازیکنان در حال حاضر در تعطیلات بسر می برند. علت عدم حضور آنها در اردو یا این بود که من آنها را دعوت نکردم و یا دلیل دیگر که برای همگان روشن است که بعضی از باشگاه‌ها اجازه ملحق شدن بازیکنانشان را به تیم ملی ندادند. بسیار دشوار خواهد بود که بخواهیم اعتقاد داشته باشیم بازیکنانی که نبودند در حال حاضر از لحاظ ریتم و آمادگی در سطح بازیکنانی قرار دارند که به اردوی افریقای جنوبی آمدند. من به شما بله یا خیر نخواهم گفت. پاسخم من این خواهد بود که بسیار دشوار است که این اتفاق بخواهد بیفتد. در 13 می (23 اردیبهشت ) مهلت پایانی برای ارسال لیست نهایی 30 نفره بازیکنان ما به فیفا خواهد بود و تا آن اعلام رسمی گزینه های من برای هیچکس بسته نمی باشد و همه گزینه ها می بایست تا 23 اردیبهشت ماه باز باشد.

در خصوص ملحق شدن اعضای جدید کادر فنی به تیم ملی توضیحاتی بدهید؟

من می خواهم به طریق عمومی عملکرد و تعهد تک تک کادر تیم ملی را تحسین کنم که این جزو کادر فنی، پزشکی و اداری می باشد. آنها با تمرکز کامل و تعهد بالا مشغول به سختکوشی بودند. من از آنها بسیار رضایت دارم و به آنها افتخار می کنم و همینطور باید اضافه کنم که کادر فنی ملحق شده از باشگاه کوریتیناس برزیل و همین طور دستیار جدید ایرانی در راستای خدمت به تیم ملی عالی بودند. کلیه بازیکنان و تیم مزایای بسیاری از زحمات اعضای جدید کادر به دست آوردند و قدم بزرگی در تمام نقاط تمرینی و آماده سازی برداشتند. یک روحیه تجدید یافته و با طراوت و مثبت در تیم مان وجود دارد.

آیا این حقیقت دارد که اردوی افریقای جنوبی بیش از 400 هزار دلار هزینه داشت؟

تا جایی که من اطلاع دارم و اطلاعات دقیقی که در اختیار دارم هزینه کلی ما اعم از محل اقامت، غذا، شست وشوی البسه، ایاب و ذهاب، باشگاه بدنسازی و امکانات فوتبالی و همینطور چهار دیدار تدارکاتی که انجام دادیم (بدون هیچ هزینه‌ای برای فدراسیون) تقریبا 109 هزار دلار هزینه داشت. این قیمت برای 21 روز بابت 47 نفر هزینه بسیار مناسبی برای فدراسیون فوتبال به شمار می آید. مطمئنا شما نمی توانید جزوی از تورنمنت جام جهانی باشیم و یا اعتقاد داشته باشید که تعهدات خود در راستای آماده سازی در جام جهانی برآورده می کنید بدون سرمایه گذاری مالی در این مسیر آماده سازی، هیچ شکی راجع به این مطلب نیست. اگر شما می خواهید به خوبی برای جام جهانی آماده باشید هیچ راه فراری برای برآورده کردن این وظایف نیست و می بایست منابع مالی در این راه هزینه شود. ولی می خواهم بار دیگر تاکید کنم  که ما توانستیم از طریق یک سری از ارتباطات شخصی بار دیگر 4 بازی با تیم های بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترنینداد توباگو را بدون هیچگونه هزینه پرداختی به آن فدراسیون ها هماهنگ کنیم.

راجع به برزیل به ما بگویید؟ آیا همه چیز آماده است، چه حسی نسبت به رقبای ایران دارید؟ آیا اعتقاد دارید که می توانیم به دور دوم صعود کنیم؟

بله، هواداران ما می توانند کاملا مطمئن و آرام باشند و همه چیز در برزیل آماده است همانطور که می دانید ما با سه تا از برترین تیم های جهان بازی خواهیم کرد. و این یک چالش عظیم برای فوتبال ایران خواهد بود. بله من اعتقاد و ایمان دارم که هر آن چیز که در قلب، روح و توان داریم می بایست انجام دهیم تا به بازیکنانمان کمک کنیم تا برای حضوری غرور آمیز و افتخاربرانگیز در مقابل حریفان مان آماده باشند. همانطو که قبلا گفتنم افرادی هستند که می گویند صعود به دور دوم هدفی واقع گرایانه نیست ولی همگی ما آزاد هستیم که در سر رویا داشته باشیم. من معتقدم و همین طور می خواهم بازیکنانم نیز این باور را داشته باشند که ما می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم. ما تنها به حمایت صحیح احتیاج داریم. حمایتی که حق ماست مخصوصا بعد از صعود به جام جهانی، می بایست بتوانیم برنامه های خود را بدون هیچ شک و شبهه‌ای پیاده کنیم. من قویا اعتقاد دارم و همینطور مطمئن هستم که همه هواداران نیز مثل من فکر می کنند که وقتی ما توانستیم به جام جهانی صعود کنیم حق این را داریم که در آرامش مشغول به کار کردن و آماده سازی باشیم. این مطلب بسیار مهم است تا ما بتوانیم تمرکز کامل را بر روی وظایف، اهداف و آرزوهایمان داشته باشیم و حتی بالاتر از این اعتقاد شخصی من این است که هواداران تیم ملی استحقاق این احترام و فرصت را دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب