امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31170 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 11 تهران خبرداد؛

مرمت مقبره شهدای قلم مشروطه همزمان با روز مشروطه و روز خبرنگار آغاز شد

خبرایران: شهردار منطقه 11 تهران گفت: همزمان با روز مشروطه و روز خبرنگار، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری منطقه 11 مرمت مقبره شهدای قلم مشروطه میرزا جهانگیر خان صور اسرافیل و ملک المتکلمین آغاز شد.
مرمت مقبره شهدای قلم مشروطه همزمان با روز مشروطه و روز خبرنگار آغاز شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر افزود: این بنا 123 متر مساحت دارد که مرمت آن در 3 مرحله مقاوم سازی، استحکام بخشی ونوسازی بنا انجام می شود.
آبادیان ادامه داد: هم اکنون توافق با مالک زمین و مستاجر آن انجام شده و این مقبره  جهت مرمت و نوسازی تجهیز کارگاه شده است.
گفتنی است میرزا جهانگیرخان صوراسرفیل و حاجی میرزا نصراله ملک المتکلمین دو تن از واعظان وخطبای  مشروطه بوده که پس از به توپ بسته شدن مجلس توسط  هوادران محمد علی شاه در باغشاه تهران به قتل رسیده و جسدشان پشت دیوار باغشاه توسط دوستان و علاقه مندانشان در خیابان کمالی ،خیابان مخصوص  کوچه شهید ابراهیمی  در کنار بیمارستان لقمان فعلی به خاک سپرده شد و بعدها مقبره ای نیز برای آن ها ساخته شد که اینک این مقبره در آستانه مرمت قرار دارد.
به گفته شهردار منطقه 11  با توجه به تأکید شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حفاظت از مقبره شهدای قلم دوران مشروطه و نیز پیگیری رسانه ها ، همزمان با فرا رسیدن 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و در آستانه روز خبر نگار مرمت این مقبره فرسوده با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب