امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31142 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خودروسازانی که با مونتاژ خودروهای متنوع خارجی مشغول هستند؛

مشاهده قیمت خودروهای داخلی با توجه به نوسانات قیمت ارز

صنعت خودروسازی ایران برای سال‌های طولانی در دست دو خودروساز بزرگ کشور بود. اما در سال‌های اخیر حضور چند شرکت خودروسازی دیگر در این صنعت پررنگ‌تر شده است. .
مشاهده قیمت خودروهای داخلی با توجه به نوسانات قیمت ارز

صنعت خودروسازی ایران برای سال‌های طولانی در دست دو خودروساز بزرگ کشور بود. اما در سال‌های اخیر حضور چند شرکت خودروسازی دیگر در این صنعت پررنگ‌تر شده است. خودروسازانی که به مونتاژ خودروهای متنوع خارجی مشغول هستند مثل مدیران خودرو، پارس خودرو، کرمان موتور و ... که با عرضه خودروهای متنوعی از برندهای چینی، که حداقل ظاهر متفاوت و آپشن‌های جدیدی دارند با قیمت نسبتا پایین به مصرف‌کنندگان ایرانی، توانستند متقاضیان و مشتریان زیادی را جذب کنند.

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام همراه مکانیک، در این راستا و برای همگامی با فضایی که در بازار خودرو داخل کشور به وجود آمد، دو خودروساز بزرگ ایرانی نیز همکاری خود با خودروسازان خارجی را افزایش دادند. برای مثال سایپا همکاری خود با خودروسازان کره‌ای و فرانسوی را آغاز کرد. همچنین ایران خودرو علاوه بر همکاری با همراهان قدیمی خود پژو و رنو فرانسه و تولید انواع پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷ و... بر همکاری خود با خودروسازان خارجی افزود. خودرو h۳۰ کراس نتیجه همکاری ایران خودرو و شرکت خودروسازی دانگ فنگ چین و خودرو گرند ویتارا محصول همکاری این شرکت با ویتارای ژاپن است.

همراه مکانیک اعلام کرد: با وجود بالا بودن قیمت خودروهای داخلی نسبت به کیفیت این خودروها، همچنان انواع خودروهای داخلی دارای مشتریان و متقاضیان پرشماری است. واضح‌ترین دلیل این تقاضای پرشمار، قیمت بالای خودروهای وارداتی است. افزایش قیمت دلار و دیگر ارزها و افزایش نجومی قیمت خودروهای خارجی باعث شده تقاضا برای خودروهای تولید داخل گسترده‌تر شود. هر چند قیمت خودروهای مونتاژ نیز با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است. برای مثال در هفته‌ای که گذشت قیمت پژو ۲۰۷ اتومات به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسید!

اما نکته‌ای که بسیاری از خریدارن به آن توجه نمی‌کنند این است که علاوه بر قیمت خودرو داخلی باید به هزینه نگهداری این نوع خودروها نیز توجه کرد. با وجود تولید و مونتاژ خودروها در داخل کشور، تامین قطعات خودروهای داخلی نیازمند صرف ارز و در نتیجه وابسته به قیمت ارز است. مطالعات و تجربیات کارشناسان همراه مکانیک نشان می‌دهد معمولا هزینه نگهداری خودروهای داخلی به شرح جدولی است که در ادامه می‌بینیم:

 

محدوده قیمت خودرو

هزینه های سالانه نگهداری خودرو

خودروهای بیشتر از ۷۰ میلیون تومان

۶ تا ۷ میلیون تومان

خودروهای بین ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان

۴ تا ۵ میلیون تومان

خودروهای کمتر از ۴۰ میلیون تومان

۱.۵ تا ۲ میلیون تومان

 
 
 
 
 
 
 
 
 

در این آشفته‌بازار قیمت ارز و تغییرات لحظه‌ای آن، دسترسی به قیمت دقیق انواع خودروها برای سال‌های مختلف یکی از معضلات خریداران خودرو محسوب می‌شود. این قیمت‌ها در بسیاری از سایت‌ها در دسترس اما پراکنده یا ناقص است. چرا که قیمت خودرو در این سایت‌ها تنها برای خودروهای صفر و همچنین خودروهای سالم ارائه می‌شود.

سایت همراه مکانیک لیست کامل قیمت خودروهای داخلی را فراهم کرده است تا از این طریق کاربران، خریداران و فروشندگان بتوانند قیمت خودروهای داخلی را در تیپ‌ها و سال‌های مختلف در یک سایت مرجع در دسترس خود داشته باشند. علاوه بر این قادر باشند میزان تاثیر فاکتورهای مختلف بر افت قیمت خودرو را محاسبه کنند.

علاقه‌مندان برای مشاهده قیمت خودروهای داخلی در سایت همراه مکانیک می‌توانند به این صفحه مراجعه کنند.

همراه مکانیک تلاش کرده است علاوه بر گردهم آوردن انواع خودروهای داخلی در برندها، تیپ‌ها و مدل‌های مختلف، با سنجش دقیق کارکرد خودروها، استفاده از شیوه‌های دقیق کارشناسی و همچنین با مورد توجه قراردادن عوامل متعددی که به طور معمول در قیمت تأثیرگذار است، علاوه بر قیمت خودروهای صفر به ارائه قیمت‌ خودروهای کارکرده نیز بپردازد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب