امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمسعود برومند درنشست خبری اعلام کرد؛

سازمان‌های مختلف درشرایط فعلی باید گام‌های بزرگی برای ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده بردارند

خبرایران: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: در شرایط فعلی سازمانهای مختلف باید گام‌های بزرگی برای ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده بردارند،چرا که ما راهی نداریم جز اینکه همه سازمان‌های مربوط در این حوزه وارد میدان شوند.
سازمان‌های مختلف درشرایط فعلی باید گام‌های بزرگی برای ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده بردارند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری مشترک «سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با معاونت‌ پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت‌ وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته ملی مهارت »صبح  امروز سه شنبه 2  مردادماه 1397 با حضور« سلیمان پاک‌سرشت» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،«علی زرافشان» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، «دکترمسعود برومند» معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار و دراین نشست خبری«دکتر مسعود برومند» معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات با تاکید بر لزوم استفاده از امکانات سایر دستگاه‌ها در امر مهارت‌آموزی دانشجویان اظهارداشت: براساس آمارها، در سال گذشته، ۳۷ درصد از مهارت آموختگان مراکز دولتی و آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که اشتغال یافته اند از میان دانشجویان بوده که این تعداد بالغ بر ۵۸۰ هزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای رسمیت بخشیدن به این آموزش‌ها از سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امضا شده، در این تفاهم‌نامه طرفین پذیرفتند کارآموزی دانشجویان باید در کارگاه‌های مهارتی فنی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بگذرد و در ازای آموزش‌های ارائه شده گواهینامه صلاحیت نیز اعطا شود.

وی خاطرنشان کرد: آئین نامه‌های این طرح تهیه شده است، در سال جاری این طرح اجرایی شده و اجرای آن باعث می‌َشود که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دانشگاه‌ها نزدیک شود.

دکتربرومند انطباق محتوای آموزشی در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های دانشگاهی را از دیگر اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد وابرازداشت: ایجاد انگیزه برای دانشجویان به منظور ورود آن‌ها به حوزه‌های مهارت‌افزایی از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

وی عنوان داشت: دردانشگاه‌ها اقداماتی برای ایجاد انگیزه دردانشجویان صورت می‌گیرد، علاوه بر آن ما تفاهم‌نامه‌ای با نیروهای مسلح به امضا رساندیم که براساس آن دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها بتوانند بخشی از دوران سربازی خود را در آزمایشگاه‌ها گذرانده یا به عنوان دستیار پژوهشی در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: آئین‌نامه این تفاهم‌نامه تدوین شده است، ‌در سال جاری ۷۰۰ نفر در این دوره‌ها معرفی شوند ولی قبل از آن نیاز است تا سیستم‌های ما مکانیزه شود که این امر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه‌ها برای مهارت‌افزایی دانشجویان اضافه کرد: این تجربیات باید توسعه یابد تا همه دانشگاه‌ها بتوانند از تجربیات به دست آمده در فعالیت‌های پراکنده استفاده کنند.

دکتربرومند با تاکید بر لزوم ارتقا اشتغال‌پذیری دانشجویان از سوی وزارت علوم گفت: بر این اساس اقدام به سنجش میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کردیم که در این راستا از دانشگاه‌ها خواسته شده است تا از طریق کانون فارغ‌التحصیلان، آمار مربوط به اشتغال دانشجویان را در هر حوزه به ما اعلام کنند وعلاوه بر آن ما از موسسه آموزش و پژوهش وزارت علوم درخواست کردیم تا میزان اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از طریق سازمان‌هایی چون تامین اجتماعی و گذرنامه مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی باید گام‌های بزرگی برای ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده برداشته شود و ما راهی نداریم جز اینکه همه سازمان‌های مربوط در این حوزه وارد میدان شوند و ما نیز بیشترین همکاری را با سایر سازمان‌ها داشته‌ایم.

دکتربرومند در پایان سخنان خود اجرای طرح فرصت مطالعاتی در صنعت را از دیگر برنامه‌های وزارت علوم در راستای مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: آئین نامه اجرایی این طرح در مراحل نهایی قرار دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب