امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30977 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با رأی اعتماد هیأت دولت؛

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی شد / تبریک رئیس جمهور به آقای همتی و تشکر از اقدامات دکتر سیف

خبرایران: هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در جلسه روز چهارشنبه خود به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد.
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی شد / تبریک رئیس جمهور به آقای همتی و تشکر از اقدامات دکتر سیف

هیات دولت همچنین از خدمات و تلاشهای دکتر ولی الله سیف در دوران تصدی ریاست بانک مرکزی تقدیر کرد.

رئیس جمهور اعتماد قاطع دولت به آقای همتی را به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به ایشان تبریک گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، آقای همتی را فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان معرفی کرد .

 رئیس جمهور اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های مالی، پولی و بهبود روابط بانکی با دنیا و توسعه پیمان‌های پولی دو جانبه، حفظ و مراقبت از ذخائر ارزی را از اولویت‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی دانست و کلیه اعضای دولت را به همکاری با ایشان توصیه کرد.

رئیس جمهور با تشکر از آقای دکتر سیف، ایشان را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد .  دکتر روحانی ایستادگی در برابر مؤسسات مالی، اعتباری غیرمجاز که به ایجاد انضباط بیشتر و قاعده‌مند شدن این مؤسسات منجر شد را از خدمات ارزنده دوره مدیریت آقای سیف دانست.

 

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به واگذاری تعدادی از واحدهای مسکن مهر به مستمری ‌بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی

هیات دولت در ادامه  با هدف تعیین تکلیف تعداد 50 هزار باب از واحدهای مسکن مهر تکمیل شده یا نیمه تمام فاقد متقاضی و نیز به منظور حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، آیین ‌نامه اجرایی مربوط به واگذاری واحدهای مسکونی یاد شده به مستمری بگیران دو نهاد مذکور را به تصویب رساند.

به موجب این آیین نامه، وزارت راه و شهرسازی موظف است فهرست تمامی واحدهای مسکن مهر تکمیل شده یا نیمه تمام فاقد متقاضی این آیین نامه را به انضمام مشخصات کامل آنها در تمامی شهرهای کشور تهیه و حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ این آیین نامه، به نهادهای حمایتی و بانک عامل اعلام نماید. این وزارتخانه همچنین موظف است براساس فهرست اعلامی نهاد حمایتی، نسبت به ثبت مشخصات متقاضیان در سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر با تعیین مشخصات کامل پروژه اقدام کند.

 

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی به سیل زدگان خراسان جنوبی

با تصویب هیات وزیران، مبلغ 121 میلیارد و 75 میلیون ریال اعتبار به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل ماه های فروردین و اردیبهشت سال 1397 و سیل و فرونشست زمین در اسفند ماه سال گذشته در شهرستان های استان خراسان جنوبی و تکمیل باند امداد و نجات شهرستان فردوس اختصاص یافت.

اعتبار یاد شده شامل کمک بلاعوض برای 3 متوفی حادثه سیل به ازای هر نفر 50 میلیون ریال، اعتبار بلاعوض جهت تعمیر 7 واحد مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد 20 میلیون ریال و اعتبار بلاعوض برای بازسازی یک واحد مسکونی شهری به مبلغ 60 میلیون ریال و 13 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال اختصاص می یابد.

 دولت همچنین با اختصاص مبلغ 1006 میلیارد و 540 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب ‌دیدگان ناشی از سیل در استان خراسان جنوبی با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری موافقت کرد.

تسهیلات بانکی مذکور به منظور بازسازی یک واحد مسکونی شهری خسارت دیده به مبلغ 400 میلیون ریال و 13 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 300 میلیون ریال، تعمیر 7 واحد مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد 120 میلیون ریال، تأمین لوازم معیشتی 14 واحد مسکونی به ازای هر واحد 100 میلیون ریال و نیز کشاورزان خسارت دیده به ازای هر هکتار حداکثر 30 میلیون ریال اختصاص خواهد یافت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب