امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30836 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رحیم فاضلی‌نژاد در نشست خبری اعلام کرد؛

سامانه تلفنی ۱۴۸۰درکنارمشاوره حضوری درسازمان بهزیستی راه اندازی شده / بالندگی و صیانت اجتماعی درراستای بهتر زیستن جامعه کاربرد دارد/زیرساخت‌های توانمندسازی مافراهم نیست/۳۵۰ تا ۴۰۰هزار نفرمعتاد درشهرتهران است/۲۰هزار کارتون خواب درسطح استان تهران داریم

خبرایران: رئیس بهزیستی شهر تهران گفت: زیر ساخت‌های توانمندسازی ما فراهم نیست به عنوان نمونه یک فرد آسیب دیده معتاد با صرف هزینه زیاد شناسایی و به مراکز معرفی می‌شود اما به دلیل نبود زیر ساخت توانمند سازی بعد از ترک اعتیاد بار دیگر به دامن این آسیب برمی‌گردد.
سامانه تلفنی ۱۴۸۰درکنارمشاوره حضوری درسازمان بهزیستی راه اندازی شده / بالندگی و صیانت اجتماعی درراستای بهتر زیستن جامعه کاربرد دارد/زیرساخت‌های توانمندسازی مافراهم نیست/۳۵۰ تا ۴۰۰هزار نفرمعتاد درشهرتهران است/۲۰هزار کارتون خواب درسطح استان تهران داریم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بهزیستی شهرتهران» به مناسبت هفته بهزیستی با شعار«بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» بعدازظهرامروز سه شنبه 26 تیرماه 1397 با حضور«رحیم فاضلی‌نژاد» رئیس بهزیستی شهرتهران، معاونان بهزیستی شهر تهران و اصحاب رسانه در اداره بهزیستی شهرستان تهران برگزارو دراین نشست خبری « رحیم فاضلی‌نژاد» رئیس بهزیستی تهران با اشاره به شعار امسال «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» اظهار داشت: سازمان بهزیستی در کنارمشاوره حضوری یک سامانه تلفنی با شماره ۱۴۸۰ راه اندازی کرده که افراد می‌توانن از طریق آن با مشاوران و متخصصان ما استفاده کنند.

رئیس بهزیستی شهرتهران تصریح کرد: بالندگی درمقابل نالندگی است و مقوله بالندگی از نیمه قرن ۲۰ وارد عرصه مدیریتی شد ومحور بالندگی با رشد و طرقی انسان ارتباط دارد و اگر درست طرح  شود با جامعه رو به رشد مواجه می شویم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مولفه‌های کلیدی سازمان بهزیستی کشورموضوع بالندگی است و اگر به موضوع بالندگی توجه داشته باشیم افرادی پرورش می‌یابند که به حقوق همدیگر احترام گذاشته و حافظ این امر مهم برای هم‌نوع خود می‌شوند که با تحقق آن به‌طور حتم کاهش آسیب‌های اجتماعی رقم می‌خورد.

فاضلی‌نژاد عنوان داشت: بالندگی و صیانت اجتماعی در راستای بهتر زیستن جامعه کاربرد دارد که باید در رسیدن به آن برنامه‌های مختلف توسط افراد مختلف و در زمان‌های متعددی تبین شود ؛ می‌توانیم نظام اجتماعی را به سمت جلو پیش ببریم و خود را در مقابل جوامع دیگر بالاتر ببینیم.

وی ابرازداشت: خلق سرمایه اجتماعی حاصل مجموعه بالندگی و صیانت اجتماعی است، سرمایه اجتماعی یعنی سطح اعتماد ما به یکدیگر، همراه یکدیگر بودن، حفظ حقوق شهروندی و فردی است و طبق پژوهشی که در تهران انجام شد و 3 دغدغه مهم در شهر تهران مطرح شد که نخستین آن موضوع ترافیک است.

رئیس بهزیستی شهرتهران ادامه داد: مورد بعدی آلودگی هوا و آخرین آن روند افزایش ناهنجارهای اجتماعی در تهران بوده که اگر قوانین ما درست اجرا و تعیین شود این موضوعات حل خواهد شد و سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی و دانش مدار دسترسی گروهای هدف به امکانات و خدمات را بهبود داده است.

وی تاکید کرد: اگر ما شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی هستیم اما اقدامات آگاه سازانه ما موثر نبود در حالی که آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید رهبر انقلاب قرار دارد و برآورد ما در مسله اعتیاد ۳۵۰ تا ۴۰۰هزار نفر در شهر تهران است. ۲۰هزار کارتون خواب در سطح استان تهران داریم  که اکثر آن ها افراد معتاد مهاجر هستند.

فاضلی‌نژاد درخصوص با توانمندسازی گروه هدف هم اضافه کرد: زیر ساخت‌های توانمندسازی ما فراهم نیست به عنوان نمونه یک فرد آسیب دیده معتاد با صرف هزینه زیاد شناسایی و به مراکز معرفی می‌شود اما به دلیل نبود زیر ساخت توانمند سازی بعد از ترک اعتیاد بار دیگر به دامن این آسیب برمی‌گردد.

وی افزود: سازمان بهزیستی به دنبال این است که تمام فعالیت‌ها را به تنهای دنبال نکند و به شدت دنبال شریک هستیم در حالی که ممکن است برخی از دستگاه ها به دنبال انحصار طلبی باشند اما بهزیستی به‌دنبال یافتن شرکای اجتماعی در حوزه‌های مختلف است.

رئیس بهزیستی تهران یادآورشد: بسیاری از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کردیم گفت: تلاش داریم که در آینده نزدیک تمامی خدمات خود را به مردم، خیرین و بخش خصوصی واگذار کنیم و رشد امنیت اجتماعی را در سطح قابل قبول داشته باشیم.

وی درخصوص کودکان کارهم افزود:ما به هیچ نباید برای کودکان کارتعریف کرد۱۶مرکز خصوصی برای کودکان کاردرتهران وجود دارد؛ ممکن است باندهای مختلف درامرکودکان کار فعالیت داشته باشند واگر خانواده‌ها بدانند که نباید به کودکان کاردرسرچهاراه کمک کنند این افراد بیشتر نمی‌شوند.

رئیس بهزیستی تهران خاطرنشان کرد: کمک مقطعی ما به کودکان کار باعث می‌شود از حقوق کودکی خود محروم کنیم و آن‌ها راه به‌عنوان یک فرد آسیب‌پذیر برای آینده آن‌ها تقویت کنیم.

وی ۷۵درصد کودکان کار را از اتباع افغانی خواند و تاکید کرد: بیشتر کودکان کار بدون هویت هستند . ما  شیرخوارگاهی را تاسیس کرده که کودکانی که سرپرست ندارند را تحت حمایت قرار دهند،با این رویکرد تمام خانواده های کشور میتوانند به صورت آزادانه از آن بازدید کنند و پرسنل سازمان بهزیستی  حدود۱۰۰۰نفر هستند اما پرنسل بخش خصوصی ارائه کننده خدمات بهزیستی بالغ بر ۹۰۰۰نفر هستند.

 فاضلی‌نژاد با اشاره به آمار زنگ خور تلفن مشاوره‌ای ۱۴۸۰ بهزیستی شهر تهران گفت:سازمان بهزیستی در کنار مشاور حضوری یک سامانه تلفنی با شماره ۱۴۸۰ راه اندازی کرده که افراد می‌توانن از طریق آن با مشاوران و متخصصان ما استفاده کنند و در3 ماه اول سال حدود ۴۱هزار نفر با این سامانه تماس داشتند که ۸۶ درصد آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند .

وی در پایان این نشست خبری شماره حساب و کارت بهزیستی شهر تهران را برای مشارکت ها و کمک های مدرمی به شرح زیر اعلام کرد؛  

شماره حساب :2173451374001

شماره کارت: 6037991899659647

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب