امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30721 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد؛

برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی مجازی و پنجمین دوره کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان /۶۰برنامه شاخص وفراگیردرفصل تابستان برگزارمیشود/۴۰ برنامه ویژه شهدا درایام تابستان داریم/ برگزاری جشنواره تهران قدیم درباغ‌موزه قصر درتابستان/ رونمایی از باشگاه ترنج

خبرایران: سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی مجازی و پنجمین دوره کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان در تابستان امسال برگزار می‌شود و از باشگاه ترنج رونمایی می‌شود.
برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی مجازی و پنجمین دوره کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان /۶۰برنامه شاخص وفراگیردرفصل تابستان برگزارمیشود/۴۰ برنامه ویژه شهدا درایام تابستان داریم/ برگزاری جشنواره تهران قدیم درباغ‌موزه قصر درتابستان/ رونمایی از باشگاه ترنج

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم«امضای تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان دانش آموزی»بعدازظهر امروز سه شنبه 19 تیرماه 1397  با حضور«سعید اوحدی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ،«علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی،«محمد روشنی» قائم مقام سازمان دانش آموزی، «سید مجید حسینی» رییس موسسه نشر شهر و مدیر باغ کتاب تهران، «علی رمضانی» مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در باغ کتاب تهران برگزار و دراین مراسم «سعید اوحدی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشکر از حضوراصحاب رسانه و خیر مقدم به آنها اظهارداشت: امروز بسیار خوشحالیم که در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این تفاهم نامه امضا شد. انشاالله در ادامه شاهد تشکیل یک کارگروه اجرایی جدی باشیم که بتواند ظرفیت‌های هر دو مجموعه را به کار گیرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: در مجموعه باغ کتاب هفت لایه علمی و آموزشی وجود دارد. نگاه ما ترویج فرهنگ کتابخوانی است و امیدواریم با برنامه‌هایی که پیش رو داریم شاهد تحول عظیمی برای دانش آموزان و آینده سازان نظام باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم دانش آموزان رابا ظرفیتی که سازمان فرهنگی هنری و ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی که آموزش و پرورش در اختیار دارد، با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم. این کار را در قالب تور تهرانگردی انجام خواهیم داد که دانش آموزان هم از باغ کتاب دیدن خواهند کرد.

اوحدی عنوان داشت:هم از باغ موزه قصر برای آشنایی با مفاخر جمهوری اسلامی  که در آن فضا زجر کشیده‌ و زندانی شده‌اند. این بازدید باعث می‌شود دانش آموزان ما به عنوان نسل سوم بدانند که این مسیر انقلاب از چه فراز و نشیب‌هایی گذشته است.

وی درخصوص برنامه‌های فصل تابستان ۹۷ابرازداشت: بعد از نماز عید فطر دو ستاد یکی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دیگری ستاد ویژه‌برنامه‌های تابستان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد.

اوحدی تاکید کرد: ۶۰ برنامه شاخص و فراگیر در فصل تابستان برگزار می‌شود. برنامه‌های فراگیر در سطح کلان و با همکاری رسانه ملی انجام می‌شود. ۱۲ برنامه فراگیر و ۴۸ برنامه شاخص در سطح فرهنگ‌سراها تقدیم شهروندان تهرانی می‌شود و ۴۰۰ مرکز فرهنگی در اختیار سازمان فرهنگی هنری است که این ۶۰ برنامه در فرهنگ‌سراها و باغ‌موزه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۰ برنامه ویژه شهدا در ایام تابستان داریم و هزار و ۲۵۰ برنامه منطقه‌ای در فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌ها و سالن‌های همایش و مجموعه‌هایی که در اختیار سازمان فرهنگی هنری است، برگزار می‌شود و جشنواره تهران قدیم در باغ‌موزه قصر در تابستان امسال برگزار می‌شود که این برنامه ترکیبی از تهران قدیم و جشنواره اقوام است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: درحوزه موسیقی حدود ۶۰ مورد برنامه شامل نشست‌های پژوهشی، موسیقی‌های محلی، کنسرت و... در مراکز فرهنگی هنری برگزار می‌شود. همچنین حدود ۵۰۰ مورد تئاتر کودک و نوجوان در فرهنگ‌سراها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: 5 برنامه مناسبتی نیز داریم و ۱۰ شب در میدان آیینی امام حسین (ع) برنامه ویژه دهه کرامت برگزار می‌شود. در همین ایام از قرارگاه فرهنگی اربعین نیز رونمایی می‌شود .

اوحدی ادامه داد: حدود ۳۵ هزار متر مربع فضای گالری‌هایی است که در اختیار سازمان فرهنگی هنری است که با جلب و مشارکت‌های دانش آموزان می‌توانیم جشنواره هنرهای تجسمی را با رویکرد پیروزی انقلاب اسلامی و کالای ایرانی برگزار کنیم و ۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در اختیار سازمان فرهنگی هنری است. این بالاترین میزان فضای آموزش، مربیان آموزشی، کلاس‌های آموزشی غیر رسمی در کشور است.

وی یادآورشد: هزار و ۴۰۰ دوره آموزشی را توسط پنج هزار و ۵۰۰ مربی توانمند که همه دارای کارنامه تأیید صلاحیت برای آموزش هستند، امسال در تابستان برگزار می‌کنیم و در ۷۰ خانه کودک شاهد اتفاق‌های بسیار خوبی هستیم، به ویژه با این تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده است، امیدوارم بتوانیم از پشتیبانی و حمایت معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی کمک بگیریم.

اوحدی درپایان سخنان خودگفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی مجازی و پنجمین دوره کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان در تابستان امسال برگزار می‌شود و از باشگاه ترنج رونمایی می‌شود. این باشگاه مخصوص دانش آموزان از سن ۱۲ تا ۱۵ سال است که می‌توانند عضو این باشگاه شوند و از همه ظرفیت‌های سازمان، شامل سالن‌های سینمایی، فضاهای ورزشی، دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

بنابراین گزارش، در این مراسم تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان دانش آموزی با حضور اصحاب رسانه در باغ کتاب تهران به امضاء رسید.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب