امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30720 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده سازمان جهانی بهداشت؛

انجمن ام اس ایران در آینده نقش مهمی دارد

خبرایران: کریستف هاملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در همایش روز جهانی ام‌اس در برج میلاد شرکت کرد.
انجمن ام اس ایران در آینده نقش مهمی دارد

به گزارش خبرایران ازستاد خبری انجمن ام‌اس ایران: کریستف هاملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در همایش روز جهانی ام‌اس در برج میلاد شرکت کرد.

هاملمن در ابتدای سخنرانی خود عنوان کرد: جناب آقای محمدعلی افشانی، شهردار محترم تهران، سفرای محترم، جناب آقای دکتر ایازی، معاونت محترم اجتماعی وزیر، همکاران عزیز، خانم ها و آقایان مایلم به انجمن ام‌اس ایران برای ساماندهی این مراسم تبریک عرض کنم.
وی افزود: موجب خرسندی است که می‌بینم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سایر شرکای دولتی، ذی‌نفعان و همچنین کسانی که متاثر از بیماری مولتیپل اسکلورزیس هستند از انجمن ام اس ایران حمایت می‌کنند.
هاملمن بیان کرد: انجمن ام اس یک هفته را به نام ام‌اس نامگذاری است و در این هفته فعالیت‌هایی در نظر گرفته است که موجب می‌شود جامعه ام‌اس دور هم جمع شوند، آگاهی در ارتباط با این بیماری افزایش یابد و حمایت از بیماران مبتلا به ام‌اس تقویت شود. این امر دقیقا در راستای کمپین سال 2018 با شعار " برای پایان ام‌اس به هم نزدیک شویم " است.
وی ادامه داد: گزارشات دریافتی از انجمن ام‌اس موید این نکته است که این انجمن در حمایت‌طلبی و افزایش آگاهی جامعه بسیار فعال بوده و برگزاری منظم رویدادهایی بی‌شماری را در دستور کار دارد.
هاملمن خاطرنشان کرد: بیماری‌های مربوط به سیتم اعصاب صرف نظر از جنسیت، سن، سطح سواد و سطح درآمد افراد در همه کشورها مبتلایان زیادی دارد.
وی ادامه داد: بیماری‌های سیستم اعصاب شامل طیف وسیعی از بیماری‌هاست. به عنوان مثال صرع، آلزایمر، صدمات مغزی، عفونت ها، ام اس و پارکینسون.
هاملمن بیان کرد: گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که در سراسر جهان حدود یک میلیارد نفر متاثر از بیماری‌های سیستم عصبی هستند و بار بیماری‌های عصبی در کشورهایی که جمعیت بالای 65 سال آن رو به رشد است قابل توجه است.
وی عنوان کرد: یکی از چالش‌های مهم در سطح دنیا دسترسی به مراقبت مناسب است که می‌تواند مشکل اصلی بسیاری از بیماران، مراقبین و خانواده‌های آنها باشد.
هاملمن تصریح کرد: ظرفیت ناکافی سیستم بهداشتی درمانی، فقدان نیروی انسانی آموزش دیده، فقدان داروهای ضروری و شایع بودن باورها و درمان سنتی از دلایل عدم دسترسی به درمان هستند.
وی اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند مراقبت از بیماری‌های عصبی در نظام خدمات بهداشتی اولیه ادغام شود. برای بسیاری از مردم نظام خدمات بهداشتی اولیه تنها راه دسترسی به خدمات پزشکی است. در نظام خدمات بهداشتی اولیه پزشکان می‌توانند از تکنولوژی‌های کاربردی استفاده کنند و خدمات بازتوانی مبتنی بر جامعه نیز می‌تواند در همین نظام فراهم شود.
هاملمن ادامه داد: همانگونه که مطلع هستید تاکید سال جاری بر تحقیقات است. بر همین اساس جمع‌آوری شواهد برای خط‌مشی گذاری و حمایت‌طلبی و همچنین یافتن شواهد علمی برای پیشگیری و مدیریت بیماری ام‌اس را ضروری است.
وی بیان کرد: به منظور کاهش تاثیر بیماری‌های عصبی و تحقق یک همکاری قدرتمند و مؤثر برای همه ذی‌نفعان با همکاری بیماران و افراد متاثر از بیماری به رویکردهای نوآورانه‌ای نیاز داریم.
هاملمن افزود: بر اساس گزارش انجمن ام‌اس ایران، این انجمن تلاش می‌کند به نیاز بیش از 70هزار بیمار و خانواده‌های آنها از طریق 42 مرکز استانی پاسخ دهد. رویکرد جامع انجمن در ارائه طیف وسیعی از خدمات شامل خدمات درمانی و بازتوانی، مشارکت جامعه و حمایت‌های اجتماعی یک نمونه موفق از نقش مهمی است که سازمان‌های غیر دولتی و خیریه‌ها می‌توانند در جامعه ایفا کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین انجمن ام‌اس ایران تلاش می‌کند رابطه بیمار و پزشک و سایر ارائه‌کنندگان خدمات درمانی را بهبود بخشیده و از این راه اثر بخشی اقدامات را ارتقا دهد.
هاملمن اشاره کرد: نقش معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط نیز بسیار مهم است و در مقایسه با سایر کشورهای منطقه نقش منحصر بفردی را ایفا می‌کند.
وی تصریح کرد: با عنایت به روند افزایشی ام‌اس در کشورها بخصوص در شهرهای بزرگ تلاش‌های بیشتری مورد نیاز است.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در پایان عنوان کرد: حمایت طلبی بیشتر انجمن ام‌اس ایران نقشی مهم در آینده ایفا خواهد کرد و آرزو می‌کنم انجمن و اعضای آن در برنامه‌هایشان موفق شوند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب