امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3072 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش مراسم معارفه معاون فرهنگی شهردار تهران؛

ایازی مشاور شهردار تهران شد/ سکان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دستان امرودی

شهردار تهران، ایازی را به سمت مشاور عالی شهردار تهران و رئیس گروه مشاوران و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین امرودی را به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران منصوب کرد.
ایازی مشاور شهردار تهران شد/ سکان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دستان امرودی

به گزارش خبر ایران مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه، با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، استاد اخلاق و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس شورای راهبردی و سیاست‌گذاری شهرداری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهرداری تهران طی سال‌های گذشته نگاه جدیدی به حوزه فرهنگ داشته و سعی کرده شهری در حد تمدنمان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام خاموشی: در شورای مشورتی حوزه دین سندهای خوبی تدوین شده است

وی شهادت داد که ایازی در سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران فعالیت‌های مؤثری انجام داده است و گفت: در شورای مشورتی حوزه دین سندهای خوبی تدوین شده است. در این دوره نیز همگان توقع فعالیت‌ها و حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی جدی‌تری را دارند.

حجت‌الاسلام خاموشی به تصدی ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوی حجت‌الاسلام شهاب مرادی، ریاست مرکز فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران توسط حجت‌الاسلام صادق‌زاده و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران توسط حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی اشاره و عنوان کرد: این سه روحانی باید هماهنگ و همگام با یکدیگر حرکت کرده و کارآمدی دین در اداره جامعه را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

سعید خال: شهرداری در بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، سازمان‌های مختلف را یاری می‌کند

دیگر سخنران این مراسم سعید خال، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا(س) بود. وی تبدیل شهرداری از یک نهاد صرفاً خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی را مطالبه شهردار تهران دانست که طی سال‌های اخیر به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تا حد زیادی محقق شده است و گفت: امروز شهرداری در بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف را یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصحی: مشارکت جدی شهرداری با مساجد

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با حضور در این مراسم با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تحول جدی در زمینه فرهنگی در شهر تهران ایجاد شده است، گفت: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به لحاظ تجهیز و تکمیل مساجد طی سال‌های اخیر ورود جدی داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون 300 روحانی در شهرداری تهران به محض پخش اذان به اقامه نماز جماعت می‌پردازند، اظهار کرد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با نزدیک به دو هزار مسجد در شهر تهران تعامل و همکاری سازنده داشته است.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده: هنرمندان به صحنه بیایند و شهرداری را همراهی کنند

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده، رئیس جدید مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز مسئولان فرهنگی را به حضور جدی در صحنه دعوت و با بیان اینکه دشمن امروز به هویت دینی ما حمله کرده است، گفت: هنرمندان باید به صحنه بیایند و در این مسیر شهرداری را همراهی کنند.

به گزارش ایکنا، مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، استاد اخلاق نیز بود؛ وی طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر یک معضل به مشکلات ما افزوده شده است، دشمن خارجی به کمک نادانان داخلی مطرح می‌کنند که اسلام  در اداره جامعه کارایی ندارد و رهبری استبداد است. این دو حربه دشمن باید همواره مد نظر مسئولان فرهنگی باشد.

حجت‌الاسلام طباطبایی: کارآمدی دین در اداره جامعه را به نمایش گذاریم

وی روحانیت را نمادی از دین و اسلام خواند و در این راستا از روحانیانی که در شهرداری تهران سمتی را بر عهده دارند خواست تا با صداقت، تواضع و مردمی بودن کارآمدی دین در اداره جامعه را به نمایش گذارند.

معاون سابق و مشاور عالی جدید شهردار تهران از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. ایازی از شهردار تهران بابت ایجاد زمینه‌ای برای خدمت به مردم تشکر کرد و گفت: اگر در این دوره فعالیت‌های خوبی صورت گرفته، نتیجه فعالیت و تلاش همه همکاران است و اگر اشکال و ایرادی نیز به چشم می‌خورد، مستقیما متوجه من است.

ایازی: اداره شهر بدون مشارکت مردم به جایی نمی‌رسد

وی از تمامی اقشار جامعه و اعضای شورای شهر بابت همکاری سازنده با شهرداری تهران تشکر و بیان کرد: اداره شهر بدون مشارکت مردم به جایی نمی‌رسد و ما سعی کردیم این باور را در میان مردم ایجاد و کار محله‌ها را به خود مردم بسپاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی نیز که به عنوان معاون جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انتخاب شده است در این مراسم از اعتمادی که شهردار تهران به وی داشته تشکر و قدرانی کرد و گفت: شهرداری تهران مصداقی از مدیریت جهادی در نظر مقام معظم رهبری معرفی شد است و امسال با نام گرفتن فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولیت ما صد برابر شده است.

حجت‌الاسلام امرودی: شهرداری بیش از نقش فرهنگی خود فعالیت می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی با بیان اینکه سازمان‌های مختلفی در سطح شهر مسئولیت‌های فرهنگی بر عهده دارند، گفت: شهرداری تهران همواره سعی کرده بیش از آنچه مسئولیت داشته است در تکمیل این پازل فعالیت کند.

وی در پایان سخنان خود یادآورشد: فرهنگ قابل تغییر و اصلاح است و این مهم، صبر و شکیبایی می‌طلبد. عزم ملی همکاری همه دستگاه‌ها ونهادها را برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی می‌طلبد.

در بخش پایانی این مراسم قالیباف شهردار تهران نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه در طول دوران معاونت ایازی کارهای فرهنگی مثمرثمر متعددی صورت گرفته است، اظهار کرد: محله محوری با رویکرد مشارکت معنی‌دار مردم، پایه اصلی تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی بود که در طی دوران مسئولیت ایازی صورت گرفت.

قالیباف: امروز یک ریل‌گذاری صحیح برای حرکت‌های فرهنگی وجود دارد

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بسترسازی، شبکه‌سازی و ساختارسازی را از کوچک‌ترین سطوح در محلات آغاز کرد، گفت: امروز یک ریل‌گذاری صحیح و دقیق برای حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران ایجاد و از اصحاب هنر، فکر و اندیشه استفاده شده است.

وی در پایان این مراسم ایازی را به سمت مشاور عالی شهردار تهران و رئیس گروه مشاوران و حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی را به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران منصوب کرد.

قالیباف همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده را به عنوان رئیس جدید مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران معرفی و از زحمات خالصانه حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی تشکر و قدردانی کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب