امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30719 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خبر داد؛

بیماران ام اس نگران تامین داروهای خود نباشند

خبرایران: محمدهادی ایازی گفت: مسؤلین سازمان غذا و دارو به طور مرتب در حال بررسی شرایط موجود و پیش‌بینی اثرات اعمال تحریم‌ها بر ظرفیت‌های دارویی کشور هستند تا اگر تحریم‌ها علیه ما تشدید شد بیماران برای تامین داروهایشان دچار مشکل نشوند و داروی مورد نیاز ما در دسترس باشد.
بیماران ام اس نگران تامین داروهای خود نباشند

به گزارش خبرایران؛مراسم روز جهانی ام‌اس با حضور اعضای انجمن ام‌اس ایران، شهردار تهران، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، جمعی از مدیران سیاسی و فرهنگی و جمعی از مبتلایان و خانواده‌هایشان، در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

 محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش روز جهانی ام‌اس در برج میلاد ضمن قدردانی از زحمات اعضای انجمن ام‌اس ایران عنوان کرد: خیلی مهم است که بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم تا مردم در عرصه‌های مختلف مشارکت داشته باشند. به ویژه مبتلایان به ام‌اس که ظرفیت‌های بسیاری برای مشارکت‌های اجتماعی دارند و قدم‌های موثری برای بهبود شرایط فرهنگی می‌توانند بردارند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر 680 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در کشور درحال فعالیت هستند که بخشی از بار مسؤلیت‌های ما را به دوش می‌کشند و اقدامات گسترده‌ای در عرصه سلامت را به انجام می‌رسانند.

ایازی تصریح کرد: حدود 875  خیریه فعال در حوزه سلامت، 400 درمانگاه خیریه و 40 بیمارستان در دست احداث توسط نیکوکاران مؤید این نکته است که ساز و کاری فراهم شده است تا مردم و نیکوکاران بتوانند اقدامات موثرتری را به اجرا بگذارند و ما بتوانیم از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر برای خدمات درمانی و سلامت بهره‌مند بشویم. مشارکت‌های نهادهای مختلف، مردم و نیکوکاران باعث کاهش آلام افراد مبتلا به بیماری در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات تحریم‌های اخیر خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت که در جمع حضور داشت مطرح کرد: ما تقاضا داریم تا از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارید به گوش همه کشورهایی که در صدد تحریم ما هستند این پیام را برسانید که شرایطی که بین دولتمردان پیش می‌آید نباید بر وضعیت سلامت بیماران اثر بگذراد.

ایازی ادامه داد: خوشبختانه بیش از 80 درصد داروهای مورد نیاز بیماران ام‌اس در کشور تولید می‌شود در عین حال 20 درصدی که از داروهای غیر ایرانی استفاده می‌کنند بخشی از دغدغه‌های نهادهای مرتبط هستند. اگر ساز و کارهای ما تحریم بشود این اقدام می‌تواند بر سلامت بیماران ما اثر بگذارد.

وی بیان کرد: مسؤلین سازمان غذا و دارو به طور مرتب در حال بررسی شرایط موجود و پیش‌بینی اثرات اعمال تحریم‌ها بر ظرفیت‌های دارویی کشور هستند تا اگر تحریم‌ها علیه ما تشدید شد بیماران برای تامین داروهایشان دچار مشکل نشوند و داروی مورد نیاز ما در دسترس باشد.

ایازی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با سازو کارهایی که در مجموعه وزارت بهداشت طراحی شده است و پیگیری‌هایی که از سوی انجمن ام‌اس صورت گرفته است و با کمک و مساعدتی که سازمان جهانی بهداشت در نظر می‌گیرد ما دغدغه‌ای برای فراهم کردن داروهای بیماران نداشته باشیم و همانطور که در دوره تحریم‌های گذشته از پس تامین داروها برآمدیم از این دوران هم عبور کنیم و روزی برسد که تمام داروهای مورد نیاز بیماران را در کشور تولید کنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب