امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30718 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسامی برندگان مسابقات ورزشی انجمن ام‌اس

خبرایران: مراسم اهدای جوایز مسابقات ورزشی انجمن ام‌اس ایران در محل انجمن برگزار شد.
اسامی برندگان مسابقات ورزشی انجمن ام‌اس
به گزارش خبرایران از ستاد خبری انجمن ام اس ایران: مراسم اهدای جوایز مسابقات ورزشی انجمن ام‌اس ایران در محل انجمن برگزار  و در ابتدای این مراسم مرتضی خرمی، مدیر کمیته ورزشی انجمن ام‌اس ایران بیان کرد: مسابقات روزجهانی ام‌اس در 4 رشته ورزشی، تیراندازی، پرتاب دارت، شطرنج و پتانک برگزار شد.
وی افزود: 104 نفر در این مسابقات ثبت نام کرده بودند ولی تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات 70نفر بوده است. در بعضی از رشته‌ها متقاضیان در هر 4رشته شرکت کرده بودند و در برخی دیگر رشته‌ها از سوی شرکت‌کنندگان به صورت مستقل انتخاب شدند.
خرمی در پایان مطرح کرد: مسابقات سه رشته دارت، شطرنج و پتانک در سطح کشور برگزار می‌شوند و برندگان باید با رقبای خود در دیگر استان‌ها هم مسابقه بدهند. امیدواریم باتوجه به تمرینات شرکت‌کنندگان این ورزشکاران بتوانند در مسابقات موفقیت کسب کنند.
در ادامه عبدالحسین هوشمند، مدیرعامل انجمن ام‌اس ایران در مراسم اهدای جوایز مسابقات ورزشی انجمن ام‌اس ضمن عرض خسته نباشید به عوامل برگزارکننده، عنوان کردمسابقات امسال از 22 خرداد سال 97 به مناسبت روزجهانی ام اس آغاز شد و جا دارد از سرکار خانم خرازی دبیرمحترم روز جهانی ام اس بواسطه ی تلاشهای شبانه روزیشان تشکرنمائیم.
و مناسبتهای این روزدرسال97بواسطه ی 8جشنواره فرهنگی، هنری،ادبی ورزشی کمی طولانی تر از سالهای قبل برگزار شد.
هوشمند بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد بیماری های خاص مسابقات ورزشی انجمن در سال 97 به صورت مقدماتی برپا شد و تقریبا تمام استان‌ها برای برگزاری مسابقات کشوری آمادگی دارند و به همین دلیل رقابت برای شرکت‎کنندگان جدی‌تر از سال قبل خواهدبود.
مدیرعامل انجمن ام‌اس در ادامه افزود: سال گذشته این مسابقات در استان گلستان، شهرستان گرگان برگزار شد و میزبان رقابت‌های امسال هنوز قطعی نشده است و در حال پیگیری در این خصوص هستیم.
وی اظهار کرد: روز جهانی ام‌اس بهانه‌ای برای بیشتر گفتن و شنیدن از بیماری ام‌اس است. آنچه مسلم است اینکه ورزش زبان گویایی است که به خوبی می‌تواند پیام مبتلایان را به جامعه منتقل کند.
هوشمند در ادامه با اشاره به مثلث طلایی سلامت مبتلایان به ام‌اس از نگاه استاد ارجمند جناب آقای دکتر محمدعلی‌صحراییان بیان کرد: ورزش، آرامش و دارو سه ضلع اساسی سلامت مبتلایان به ام‌اس است و می‌توان ابعاد این مثلث طلایی را گسترش داد. بعد از رکن مهم دارو و درمان، ضلع توانمندی و توانبخشی را می‌توان ضلع دوم و بهداشت روانی را ضلع سوم این مثلث طلایی در نظر گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر بعد از دارو و درمان بتوانیم از خدمات توانبخشی استفاده کنیم با پیشگیری از علایم بیماری می‌توانیم به مبتلایان کمک بسیار موثری کنیم.
هوشمند ادامه داد: بعد از دارو و درمان رسیدگی به بحث بهداشت روانی، تقویت اعتماد‎به‌نفس و خودآگاهی می‌تواند برای مبتلایان یک نکته قابل توجه و مهم باشد.
وی تصریح کرد: مرکز مشاوره و روانشناسی انجمن ام‌اس ایران در اسفندماه سال 96 در ساختمان شماره 2 واقع در خیابان ملاصدرا تهران افتتاح شد و به زودی آزمایشگاه نوروفیدبک که یکی از ملزومات این مرکز خواهد بود و به زودی راه اندازی خواهد شد.
هوشمند عنوان کرد: ورزش به تنهایی می تواند این دو کارکرد را تامین و موجب آرامش و توانمندی فرد گردد.
وی ادامه داد: زمانی که افراد سالم به ورزش‌های روزانه و هفتگی مستمرنیاز دارند. مهم است که مبتلایان به ام اس نیاز دوجندان به فعالیت های ورزشی خواهند داشت که این امر موجب تقویت سلول‌های عصبی ، عضلانی و استخوانی خواهد شد و ورزش به دلیل ایجاد نشاط  و خودباوری با دور کردن ذهن افراد از دغدغه بیماری می‌تواند به سلامت روانی افراد کمک کند.
هوشمند بیان کرد: امسال در جشنواره ورزشی رشته‌های شطرنج، تیراندازی، پرتاب دارت و پتانک هم در نظر گرفته شده است. برخی از افراد ممکن است دچار این سوء‌تفاهم شوند که مبتلایان به ام‌اس به دلیل محدودیت‌های احتمالی حرکتی مشغول به انجام این رشته‌های ورزشی می‌شوند اما واقعیت این است که ما در رشته‌های ورزشی سنگین هم ورزشکاران مبتلا به ام‌اس داریم و از مرتضی خرمی، مدیر کمیته ورزش انجمن ام‌اس ایران تقاضا دارم تا در سال‌های آینده رشته‌های ورزشی هوازی انجمن ام‌اس را گسترش دهیم و محدود به چند رشته فعلی نباشیم.
وی در ادامه عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی که در جامعه حاکم است به نظر می رسد انجمن روزهای سختی را پیش‌رو خواهد داشت و برای گذر از این روزهای دشوار به همراهی بیشتر خیرین نیازمندیم.
 
 هوشمند تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری به همین دلیل برخی از خیرین نتوانسته‌اند در موعد مقرر کمک های خودرا پرداخت نمایندو این امر نشان‌دهنده روزهایی است که محدودیت‌های مالی خواهیم داشت و ماتلاش می کنیم در تامین هزینه‌ها منابع مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا با کمبود بودجه مواجه نشویم.
وی افزود: در ادامه تهیه منابع مورد نیاز انجمن سعی دارد در تاسیس کارگزاری بیمه مشارکت تا یک درآمد پایدار برای انجمن تامین شود. کارگزاری بیمه کمک می‌کند تا بیمه نامه‌های خانواده ام اس از سوی این کارگزاری صادر شود تا سودی که شعب بیمه از این طریق برای  صدور بیمه نامه کسب می‌کنند بتوانیم به خود انجمن برگردانیم.
هوشمند ادامه داد: رویکرد کارگزاری بیمه در صدور بیمه نامه در تمام موارد مورد نیاز است که بیمه‌های دیگر در آن فعال هستند تا از طریق ارتباط‌هایی که داریم بتوانیم فعالیت خود را در سطح نهادهای دولتی ادامه دهیم و درآمدهای پایدار خود را ایجاد نمائیم.
مدیرعامل انجمن ام‌اس بیان کرد: باتوجه به افزایش مبتلایان به ام‌اس این نکته مهم است که بتوانیم خدمات مناسبی را در انجمن فراهم کنیم. در حال حاضر ما بیش 19هزار مبتلا به ام‌اس در تهران داریم و تقریبا هر روز به طور میانگین 12 نفر در تهران عضو خانواده ام‌اس می‌شوند و این آمار در دیگر استان‌ها برابر رقمی روزانه 30 مورد است و پیش‌بینی می‌کنیم هر روز حدود 40 نفر درکلیه شعب انجمن ثبت نام می نمایند.
وی بیان کرد: با اعلام این آمار نمی‌خواهم ایجاد نگرانی کنم اما لازم است بدانیم که در چه وضعیتی قرار داریم.
هوشمند خاطرنشان کرد: همچنان پیگیر این مهم هستیم که ام‌اس پس از تصویب در زمره بیماری های خاص به لحاظ تامین و اختصاصی اعتبار مناسب در عمل هم آثار خودرا نشان بدهد و موجب بهبود تامین هزینه بیماران ام اس می شود.
وی ادامه داد: نکته دیگر نگرانی‌هایی است که تحریم‌ها ممکن است در تامین دارو و هزینه های آن برای بیماران به وجود آورد که با نشست ها و جلساتی که در وزارت بهداشت و درمان در حال برگزاری است انشاءاله خللی در این خصوص به وجود نیاید.
هوشمند در پایان عنوان کرد: لازم به ذکر است که تمام هزینه‌های انجمن ام‌اس ازطریق کمک خیرین تامین می شود و ترویج صنایع دستی و خانگی موجب اشتغال افراد خواهد شد و بعضی از اعضای انجمن ام‌اس با وجود محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستند با ذوق هنرمندانه خود آثار مختلفی را خلق می‌کنند و برای تشکر از خدمات جناب آقای مرتضی خرمی، مدیر کمیته ورزش انجمن ام‌اس ایران هیچ هدیه ای را بهتر از هنر دست این دوستان نمی‌بینم و به ایشان اهداء 
می کنیم.
در پایان این نشست، برندگان مسابقات ورزشی انجمن ام‌اس ایران اعلام و اهدای جوایز انجام شد.
در ادامه عناوین رشته‌های ورزشی و اسامی برندگان را می‌خوانید.
مسابقات تیراندازی در تاریخ 20/3/97 با شرکت 25نفر عضو خانم و 12نفر آقا در دو نوبت در سالن 50 متری فدراسیون تیراندازی کشور برگزار شد.
 
بخش خواهران  بخش برادران
مقام اول  مریم پیرائی  مقام اول  محمد‌صادق پرواس
مقام دوم محبوبه پرندین  مقام دوم هاشم میرانی
مقام سوم مریم دوستی  مقام سوم علی‌اصغر نبی‌زاده
 
مسابقات دارت در تاریخ 21/3/97 با شرکت 20عضو خانم و 12نفرآقا در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سالن انجمن برگزار شد.
بخش خواهران  بخش برادران
مقام اول  عاطفه موسوی‌زاده  مقام اول  محمد محسنی‌معین
مقام دوم  لیلا نظری  مقام دوم  یحیی خالصی‌فر
مقام سوم  مریم صدوقی‌فر  مقام سوم  روح‎الله آجرلو
 
مسابقات شطرنج در تاریخ 23/3/97 در سالن انجمن ام‌اس برگزار شد.
 
بخش خواهران  بخش برادران
مقام اول  اشرف‌السادات میرشجاعی  مقام اول  مهدی جلالی
مقام دوم  فرزانه قربانی  مقام دوم علی محمدی
مقام سوم  الهه قلی‌پور  مقام سوم کاظم یزدانی
 
مسابقات پتانک در تاریخ 28/3/97 در نوبت صبح و عصر در زمین پتانک مرزداران برگزار شد. این مسابقات در بخش خواهران به صورت تیمی و در بخش برادران به صورت انفرادی اجرا شد.
بخش خواهران  بخش برادران
مقام اول  طیبه راستگو، فخری پرندین  مقام اول  هاشم میرانی
مقام دوم  اشرف‌السادات میرشجاعی،لیدا جلیلی  مقام دوم  محمد‌صادق پرواس
مقام سوم  الهه قلی‌پور، شهره افشار‌پور  مقام سوم  محمد محسنی‌معین
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب