امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30520 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر نوربخش در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان:

٨٢ درصد منابع تامین اجتماعی از محل حق بیمه ها تامین می شود

خبرایران:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ٨٢ درصد اعتبارات این سازمان از محل حق بیمه ها تامین می شود، گفت: در سالجاری در استان کرمان پیش بینی می شود که یک هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان مستمری و ٥٠٠ میلیارد تومان در حوزه درمان این سازمان پرداخت شود.
٨٢ درصد منابع تامین اجتماعی از محل حق بیمه ها تامین می شود

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ، دکتر سید تقی نوربخش در سی و سومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان این استان برگزار شد؛ با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان سه جانبه متعلق به کارفرمایان، کارگران و بیمه شدگان فعالیت می کند، اظهار داشت: ایجاد تعامل با جامعه کارفرمایان یک الزام درسازمان تامین اجتماعی است و در شرایط ویژه اقتصادی این تعامل باید نزدیک تر شود.
وی افزود: در دولت دکتر روحانی ، دوره جدیدی از تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان آغاز شد . البته این تعامل کافی نیست و اما کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.
دکتر نوربخش با بیان اینکه وظیفه تامین اجتماعی پوشش ریسک های نیروی کار مولد است، گفت : تامین اجتماعی سازمانی است که توسط کارفرمایان برای صیانت از نیروهای کار بنیانگذاری شده است.
وی اظهار داشت: مسئول اصلی تجهیز منابع در سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان هستند و جای تقدیر دارد که با همکاری کارفرمایان منابع این سازمان تامین می شود و این همکاری گسترده آنها، حمیت و عرق ملی شان نسبت به کارگر و فضای کسب و کار کشور را نشان می دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ٦ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان در اردیبهشت و خردادماه سالجاری ماهیانه در مصارف مختلف توسط این سازمان هزینه شده که  از مهمترین تعهدات می توان به ٤ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان مستمری و یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای درمان اشاره کرد.
وی گفت: دغدغه ها و نگرانی‌های مختلفی در این نشست مطرح شد و استان کرمان و کشور در فراز و فرود تاریخی خود مسائل بزرگی دیده و پایمردی کرده است و به طور قطع با شرایط فعلی که یک جنگ تمام عیار اقتصادی است با ایجاد همدلی و تدبیر عبور خواهیم کرد.
وی به اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان اشاره کرد و افزود: این قانون به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای کمک به فضای کسب و کار اجرا شد و دیروز اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان در سال جاری پایان یافت.
وی از ابلاغ بخشنامه مشوق های کارفرمایی در دو هفته پیش خبرداد و تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی آمادگی تعامل با اتاق بازرگانی را به عنوان نماینده کارفرمایان را دارد تا بسیاری از مسائل طرفین حل شود .
دکتر نوربخش در ادامه این جلسه به موضوعات مطرح شده توسط کارفرمایان پاسخ داد.

دکتر نوربخش در ادامه این جلسه به موضوعات مطرح شده توسط کارفرمایان پاسخ داد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب