امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30500 تاریخ انتشار: شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسماعیل آجرلو درنشست خبری اعلام کرد؛

هدف سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی بررسی عملکرد آمریکا در فضای بین‌الملل است/ موضوع حقوق بشر و نقض آن یک موضوع بسیار مهم و استراتژیک برای ایران وسایر کشورها است

خبرایران: دبیر سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی درباره انگیزه و هدف برگزاری این جشنواره گفت: انگیزه و هدف اصلی از برگزاری چنین جشنوارهایی و البته تاکید بر تداوم آن برای سه سال متوالی، اهمیت موضوع حقوق بشر و بررسی عملکرد آمریکا در فضای بین‌الملل است.
هدف سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی بررسی عملکرد آمریکا در فضای بین‌الملل است/ موضوع حقوق بشر و نقض آن یک موضوع بسیار مهم و استراتژیک برای ایران وسایر کشورها است

به گزارش خبرنگارخبر ایران، نشست خبری «سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی»صبح امروز9 تیرماه 1397 با حضور«اسماعیل آجرلو» دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی و اصحاب رسانه  در سالن مرحوم فردی حوزه هنری برگزار و دراین نشست خبری «اسماعیل آجرلو» دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، جشنواره امسال را یکی از جشنواره‌های تاثیرگذار و قابل توجه از طرف رسانه‌ها و نخبگان بین‌المللی دانست و اظهارداشت: سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی میزبان تعداد قابل توجهی از آثار هنرمندان غیر ایرانی بود که نشان می‌دهد دو دوره گذشته جشنواره تاثیر بسیار زیادی در معرفی آن و جریانات وابسته به حقوق بشر آمریکایی گذاشته است؛ از همین رو بیش از 200 هنرمند خارجی 611 اثر را برای ما ارسال کرده‌اند که این تعداد بیش از 50 درصد رشد را نسبت به دو دوره گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این جشنواره فراخوان دریافت آثار را در سال گذشته اعلام کرد و با توجه به گرایش دو دوره گذشته چندین گرایش جدید نیز به آن اضافه شد، که ان‌شاءالله از آثار برجسته در روز سه‌شنبه 12 تیرماه هم‌زمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی در آیین اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری تقدیر می‌شود.

دبیر سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی درباره انگیزه و هدف برگزاری این جشنواره گفت: انگیزه و هدف اصلی از برگزاری چنین جشنوارهایی و البته تاکید بر تداوم آن برای سه سال متوالی، اهمیت موضوع حقوق بشر و بررسی عملکرد آمریکا در فضای بین‌الملل است. موضوع حقوق بشر و نقض آن یک موضوع بسیار مهم و استراتژیک هم برای ایران و هم برای سایر کشورهایی است که طعم تلخ نقض حقوق بشر را چشیده‌اند.

آجرلو تاکیدکرد: آمریکا و هم‌پیمانانش از مدعیان حقوق بشر هستند اما عملا با مطالعه و بررسی اسناد و اتفاقات گوناگون درخواهیم یافت عملکرد و رفتار بسیار متناقضی در برابر مسائل حقوق بشری وجود دارد و  آمریکا جزو بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق بشر است. از همین رو، ما در این جشنواره در سه بعد این موضوعات را بررسی کرده‌ایم؛ نخست حقوق بشر در خود آمریکا که شامل تبعیض نژادی، تبعیض جنسیتی، اعدام و کشتار سیاه‌پوستان و سرخپوستان و ده‌ها مسئله دیگر است، نقض حقوق بشر توسط آمریکا در جهان که به موضوع  بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام و ... اشاره دارد و نقض حقوق بشر توسط آمریکا در خاک ایران.

وی با بیان اینکه در سومین دوره این جشنواره به بعد علمی – پژوهشی نیز پرداخته شده است، تصریح کرد: در سومین دوره از جشنواره حقوق بشر آمریکایی گرایش پژوهش‌های علمی نیز اضافه شده است که پنل‌های علمی و ارائه مقالات آن در روز سه‌شنبه از ساعت 14 الی 17 در تالار مهر حوزه هنری، برگزار می‌شود و مقالات برگزیده در یک مجله علمی پژوهشی به چاپ خواهد رسید. در این پنل‌ها اساتید جامعه‌شناسی، روابط بین‌الملل و حقوقدانان حضور خواهند داشت و مسائل گوناگون را پیرامون حقوق بشر آمریکایی بررسی خواهند کرد.

دبیر جشنواره حقوق بشر آمریکایی درباره رونمایی از کتاب نیز گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره از یک کتاب اسنادی نیز رونمایی می‌شود و در آن به اسناد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و هم‌پیمانانش اشاره شده است. در این جشنواره سعی شده تا منابع بسیار خوبی گردآوری شود تا پژوهشگران بتوانند اطلاعات مفیدی را برای فعالیت علمی خود به دست بیاورند.

آجرلو  همچنین گفت: در بخش هنری، 5 رشته موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، کاریکاتور و کارتون در نظر گرفته شده است که هنرمندان در این گرایش‌ها به ارائه آثار پرداخته‌اند. در بخش ادبیات نیز شعر و داستان کوتاه در نظر گرفته شده است. در بخش رسانه ای، گرایش‌هایی با عنوان صفحات مجازی، ساخت اپلیکیشن تلفن همراه، نماهنگ، کلیپ و ایده‌پردازی بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته شده است که آثار بسیار متنوعی در همه گرایش‌ها به دست دبیرخانه رسیده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب