امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30456 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست روانشناسی رابطه ها مطرح شد؛

ارتباط کلامی مهمتر از ارتباط دیداری است

خبرایران: اولین نشست از سلسله نشست های روانشناسی تحت عنوان «روانشناسی رابطه ها» در موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس برگزار شد.
ارتباط کلامی مهمتر از ارتباط دیداری است

غلامعلی افروز در اولین نشست از سلسله نشست های روانشناسی تحت عنوان «روانشناسی رابطه ها» که در موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس برگزار شد؛ گفت: ارتباط کلامی مهمتر از ارتباط دیداری است و صوت و ارتباط صوتی در تحول شخصیت ما بیشتر از تصویر موثرترند. انسانها با صوت قادر به تصویرسازی ذهنی هستند. اگر راهنمایان موزه دارای صوت و کلام تاثیرگذار باشند، بازدیدکنندگان موزه را قادر به تصویرسازی حوادث و وقایع رخ داده در طی هشت سال دفاع مقدس می کند..

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اولین نشست از سلسله نشست های روانشناسی رابطه ها در موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین دکتر غلامعلی افروز استاد دانشگاه، رو ز سه شنبه از ساعت 8:30 الی 10 در سالن اجتماعات خلیج فارس موزه برگزار شد.

غلامعلی افروز، ضمن بیان این مطلب که مهارت، توان و قابلیت برقراری ارتباط وجه تمایز انسان با حیوانات است، اظهار داشت: ارزش وجودی انسان به مهارت ارتباط است و هرکس بهتر بتواند با دیگری ارتباط برقرار کند، موفق تر خواهد بود. ما در سایه ارتباطات موثر رشد پیدا کرده و تحول شخصیت ما در گرو ارتباط است.

وی در ادامه، ارتباط کلامی را مهمتر از ارتباط دیداری دانست و تاکید کرد: صوت و ارتباط صوتی در تحول شخصیت ما بیشتر از تصویر موثرترند. انسانها با صوت قادر به تصویرسازی ذهنی هستند. اگر راهنمایان موزه دارای صوت و کلام تاثیرگذار باشند، بازدیدکنندگان موزه را قادر به تصویرسازی حوادث و وقایع رخ داده در طی هشت سال دفاع مقدس می کند.

افروز در پاسخ به این سوال که چرا ارتباط مهم است، پاسخ داد: مباحث ارتباطی انسان ها را محبوب تر می کند. اگر محبوب باشیم اثربخش خواهیم بود. همه انسان ها محبت پذیر و اخم گریزند و تکریم طلب هستند. آنها به دنبال تشویق و ترغیب هستند و از تهدید و تنبیه بیزارند و ما باید از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب