امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30359 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گام اساسي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه درزمینه شفافيت هاي مالي و اداري

خبرایران: رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران گفت: شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با راه اندازي سامانه هاي جامع اطلاعاتي در بخش هاي مختلف به خصوص در زمینه هاي مالي گام مهمي براي رسيدن به هدف «شهرداري تمام شیشه‌ای» انجام داده است
گام اساسي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه درزمینه شفافيت هاي مالي و اداري

به گزارش خبرایران از مديريت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، صبح امروز (يكشنبه 3 تير 97) محمد جواد شيرازي رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران از متروي تهران و حومه بازديد كرد و در جريان اقدامات و برنامه هاي اين شركت قرار گرفت.

وي طي اين بازديد با بيان اينكه ناوگان حمل و نقل عمومي به خصوص مترو جز اولويت هاي شهرداري تهران است افزود: مهندس افشاني شهردار محترم تهران در اولين روز كاري خود بر اهميت ناوگان حمل و نقل تأکید داشتند و الحمدالله اكنون كارها در اين زمينه به خوبي جلو مي رود و تعامل دوسويه خوبي با مديريت شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در راستاي خدمت رساني بهتر به مردم عزيز تهران وجود دارد.

رئیس سازمان بازرسي شهرداري تهران با اشاره به اينكه وظيفه سازمان بازرسي نظارت مداوم بر روي ناوگان حمل و نقل شهري است گفت: هدف از اين بازديد ها رسيدگي به بخش هاي حمل و نقل عمومي است كه شهردار محترم تهران بر آن تأکید دارد.

محمد جواد شيرازي افزود: متروي تهران طبق نظر سنجي صورت گرفته در بخش حمل و نقل عمومي، بالاترين رضايتمندي را از سوي شهروندان دارد و اميدوارم كه اين روند رو به رشد باشد.

محمد جواد شیرازی در ادامه گفت: راه اندازي سامانه هاي اطلاعاتي جديد در شركت بهره برداري متروي تهران و حومه كار خوبي است كه در مديريت جديد اين شركت به منظور ایجاد شفافیت حداکثری انجام شده است و مردم تهران بايد فعاليت هاي مترو را رصد كنند و با تعامل دوسويه و ارائه انتقادات و پيشنهادات سبب رشد بيشتر اين مجموعه شوند.

 

اولويت شركت بهره برداري متروي تهران و حومه جلب رضايت حداكثري مسافران است

مهندس فرنوش نوبخت مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه نيز در جلسه‌ای كه در ابتداي اين بازديد برگزار شد گفت: اولويت شركت بهره برداري متروي تهران و حومه جلب رضايت حداكثري مسافران است و در مدت مسئوليت اينجانب در اين شركت، ارتقا سطح سرويس دهي به مسافران، شفاف سازي اقدامات مالي و صرفه جويي در جهت تأمین هزينه هاي عملياتي در اولويت قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه شركت بهره برداري متروي تهران و حومه به عنوان بزرگترين شركت حمل و نقل ريلي درون شهري كشور بسيار پرهزينه است افزود: در حال حاضر برخي از اين هزينه ها به دليل كمبود امكانات و زيرساخت ها مانند نبود پايانه در خطوط 3 و 4 به شركت تحميل مي شود.

به گفته مهندس نوبخت در سال گذشته (1396) فروش بليت حدود 20 درصد هزينه هاي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه را تأمین كرده است و در سال جاري هم از اين محل حداكثر 25 درصد از بودجه مورد نياز مترو محقق مي شود. وي تصريح كرد: مترو براي ارائه خدمات دهي مناسب به مردم نيازمند برنامه ريزي و اقدام در زمينه درآمدهاي پايدار و تخصيص به موقع يارانه ها از سوي دولت و شهرداري است، البته سهم دولت در بودجه متروي تهران و حومه سالهاست كه پرداخت نمي شود.

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در ادامه در خصوص برنامه ريزي هاي صورت گرفته در تأمین درآمدهاي پايدار گفت: براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به ازاي هر مسافر واگن شركت نفت بايد 9.8 سنت به مترو پرداخت كند که پرداخت آن از محل صرفه جویی انرژی است. تابحال شركت بهره برداري متروي تهران و حومه از اين فرصت قانوني استفاده نكرده بود و ما از سال گذشته با تشكيل يك كارگروه در اين زمينه كار كرديم كه اميدواريم بتوانيم در سه ماهه دوم سال 97 اين رقم را دريافت كنيم؛ اين موضوع مي تواند يك منبع درآمد پايدار ارزي براي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه باشد.

وي با بيان اينكه به طور متوسط هر 2 ماه يك قطار متروي تهران به تعميرات اساسي (اورهال) احتياج پيدا مي كند گفت: بايد براي خدمت رساني مناسب به شهروندان هزينه تعميرات كه بسيار هم سنگين است تأمین شود كه اميدواريم تخصيص اين بودجه ارزي بتواند به خريد تجهيزات و قطعات تخصصي مورد نياز به ما كمك كند.

مهندس نوبخت افزود: براي تأمین قطعات مورد نياز متروي تهران و حومه اولويت اول استفاده از تأمین‌کنندگان داخلي است اما در بخش هايي نيازمند واردات هستيم كه تحريم ها مي تواند تاثيرگذار باشد و باتوجه به شرايط كنوني در اين بخش نيازمند حمايت هاي بيشتر هستيم.

 

 راه اندازي سامانه هاي جامع اطلاعاتي در شركت بهره برداري متروي تهران و حومه

وي در ادامه اين جلسه به راه اندازي سامانه هاي اطلاعاتي جامع در شركت بهره برداري متروي تهران و حومه اشاره و خاطر نشان كرد: از مهرماه 1396 به منظور شفافيت در درآمدها و هزينه ها سامانه هاي اطلاعاتي جامع در بخش هاي مختلف طراحي و اجرا شده است كه اكنون منابع انساني شركت، درآمدها، اطلاعات مربوط به مناقصات و مزايده ها، اطلاعات مالي مربوط به پيمانكاران، هزينه ها، قطعات مصرفي و... در آن به طور كامل قابل مشاهده و گزارش گيري است، ضمن آنكه اين سامانه ها مرحله به مرحله هوشمند مي شوند تا تضميني براي سلامت مالي و اداري سيستم باشند.

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه تصريح كرد: در سال گذشته 90 درصد هزينه هاي غيرعملياتي را كاهش داديم و با صرفه جويي هاي صورت گرفته توانستيم شركت را از وضعيت زيان ده نجات دهيم و اميدواريم با برطرف شدن مشكلات در ساير زمينه ها بتوانيم به يك وضعيت پايدار در بخش مالي برسيم.

وي خاطرنشان كرد: شركت بهره برداري متروي تهران و حومه قصد دارد تا به عنوان سامانه حمل و نقل عمومي برتر كشور در ارائه خدمات به مردم پيشرو باشد و بتواند با كاهش زمان انتظار و افزايش سفرها رضايت بيشتر مسافران خود را جلب كند.

در پايان اين جلسه رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران به همراه مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه و هيات همراه از خط 2 و بخش هاي مختلف ايستگاه صادقيه بازديد و با راهبران شركت و مسافران متروي تهران گفتگو كردند.​​​​​​​​​​​​

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب